MERRY MEET KAITOU QUEEN

217 20 59
                                    

Merry yang melihat berita tadi terus mengambil buku notanya yang berada di bilik.Bilik nya sekali lagi sangat bersepah.Namun kali ini dibiarkan dahulu.Kemas lain kali.Dia terus membawa buku notanya.Dan membaca sekali lagi.Yang hairannya dia tidak dapat tahu apa yang sebenarnya berlaku pada harta yang mengeluarkan aura hiram unggu itu.Dia tidak puas hati lalu meneliti lagi fakta harta itu.Tapi tetap tak jumpa.Silver Heart hanya memandang Merry dari jauh.Apalah anak muda itu sedang baca.

"Merry kamu baca buku apa tu"tnya Silver Heart ingin tahu.Merry mengangkat wajahnya dan melihat wajah Silver Heart.

"Ouhh...ni buku nota tentang harta harta di dunia ini.HARTA CORPSE KANIBAL CHARM ini terlalu baharu kot.Sebab tulah saya tak jumpa apa yang terjadi kepada harta itu."

"Begitu"balas Silver Heart ringkas sambil mengguk angguk kan kepalanya."Nota tu kamu buat sendiri ker."

"Aah.Saya kaji banyak harta sebelum saya menjadi pencuri hantu."

Silver Heart mengangguk kan kepalanya semula.

"Kamu masih nak curi harta itu lagi.Bukan ke fenomena tu sangat bahaya."Soal guru kepada Merry.Merry berfikir seketika.Jikalau dia mencuri ,kemungkinan yang dia sendiri ditimpa musibah.Tapi kalau dia tidak mencuri.Mesti semua orang ingat dia ini penakut.Yalah,buat malu saja mencuri tapi tidak dapat apa apa pun.Lalu dia menjawab soalan Silver Heart.

"Saya tetap nak curi harta itu."

Silver Heart hanya terkejut saja.Berani betul anak muda itu

"Kamu tak takut ke.Kalau apa apa terjadi bagaimana"

"Tak.Saya tak takut.Kalau takut mana boleh jadi pencuri hantu."

Silver Heart hanya tersenyum sambil memandang ke arah jam.Ouh.Dia perlu balik sekarang.Mana elok duduk rumah orang lama lama.Dia mula bangun menukar pakaian nya dan menuju ke luar pintu.

"Guru nak pergi mana tu"tanya Merry.

"Guru nak balik .Walaupun saya ada hal penting"kata Silver Heart.

"Tak apa.Biar saya hantar"balas Merry sambil berlari ke tempat memandu kapal angkasa itu.Silver Heart hanya mengekori Merry .Kapal angkasa MERRY NIGHTMARE itu mula bergerak .

"Guru tinggal kat mana?"

"Ouh.Saya tinggal di bukit hujung sana.Takpa ke kamu hantar saya pulang"

Merry menganguk kan kepalannya sambil menentukan koordinat untuk menghantar Silver Heart pulang.Kapal milik Merry sudah bergerak.Destinasi ingin dituju,rumah Kaitou Silver Heart.
________________________________________

"Aik.Mana atuk ni"rungut seseorang perempuan berambut berwarna kuning cerah.Rambutnya yang berbelah dua serta ribbon dan permata berwarna merah .Dia duduk di koridor rumah satingkat itu sambil menunggu seseorang.Ya atuknya.

Tiba tiba matanya memandang ke arah langit.Sebuah kapal angkasa yang besar berwarna biru dan merah berhenti di langit .Kemudian kapal angkasa itu mula menurun sedikit sedikit di halaman rumah perempuan itu.Tapi kapal angkasa itu hanya berhenti di tengah udara.Kemudian,pintu dibuka dan satu tangga besi automatik memanjang dan menyentuh darat.Seperti dalam cerita cerita teknolgi zaman kini.Perempuan itu mula takut.Dan mengambil pedang DIAMOND miliknya.Sedia untuk menyerang.Tapi niat dia berhenti apabila melihat SILVER HEART keluar dari kapal angkasa itu.

"Atuk!!!" perempuan berlari ke arah Silver Heart lalu memeluknya .

"Queen"tegur Silver Heart atau atuk perempuan yang dipanggil Queen itu.Silver Heart mengusap usap.Berdasarkan dari panggilan.Susah tentu Silver Heart itu atuknya.

"Atuk pergi mana, risau saya dibuatnya"

"Atuk cuma pergi mencuri sahaja"

"Ouhh..tapi atuk duduk mana malam tadi.Lepas mencuri atuk pergi mana.Sebab semalaman atuk tak ada"

[FANFICTION] THE KANIBAL KAITOU [Bbb※Kj]Where stories live. Discover now