Ting tong.
Kedengaran loceng dibunyikan dari arah luar. Puan Young Mi bergegas keluar untuk membuka pintu. Kelihatan seorang wanita yang sangat cantik berdiri di hadapan pintu.
"Annyeonghaseyo ajumma. Jal jinae? Bogoshipeo! Lama tak jumpa ajumma!", ujar Se Kyung seraya memeluk Puan Young Mi.
"Oh Se Kyung ah. Nae jal jinae. Jemput lah masuk.", balas Puan Young Mi sambil mengukirkan senyuman. Dari riak wajah Se Kyung, dia sudah dapat mengagak tujuan kedatangan Se Kyung ke rumahnya.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
"Erk..sa..saya ma..mampulah. saya mampu jaga diri saya.", ujar So Hyun tergagap-gagap. Dia segera menolak badan Chanyeol dan berjaya meloloskan dirinya. Mukanya mula bertukar merah. So Hyun segera membelakangi Chanyeol. So Hyun meletakkan tangan di jantungnya.
Dup dap..dup dap..
Dia dapat merasakan jantungnya berdegup begitu pantas dari kebiasaannya. Tak pernah dia merasa begitu selama ini. Adakah ini cinta?
Suasana menjadi agak janggal untuk seketika kerana mereka berdua mula membisu. So Hyun masih berdiri membelakangi Chanyeol kerana risau sekiranya si kkangpae itu melihat mukanya yang kemerahan menahan malu.
Dung!
Hentaman yang kuat pada pintu store memecahkan kesunyian diantara mereka. So Hyun segera memalingkan wajahnya ke arah pintu. Kelihatan Chanyeol sedang menendang pintu menggunakan lengannya.Sudah beberapa kali Chanyeol mencuba namun tidak berhasil.
"Apa yang awak buat ni?", soal So Hyun ringkas sambil memerhatikan perbuatan Chanyeol.
"Nak kata bodoh, kau marah. Ni ha aku tengah memancing ni. Tak nampak ke?", sindir Chanyeol sambil menjeling tajam ke arah So Hyun.
"Yah! saya tahulah awk tengah pecahkan pintu. Wahai encik kaki vandalism sekolah, Awk ingat awk tu boleh ke pecahkan pintu macam tu je? Ingat awk tu badang? Awk kena la guna something. Baru boleh pecahkan. otak ada tu guna.", ujar So Hyun seraya mempamirkan senyuman sinis miliknya.
"Cakap je tau. Pot pet pot pet, tapi tak bergerak pun. Macam tulah pompuan. Dah, kau tolong aku cari. Ada otak buat ape kalau badan tu tak bergerak. Jangan jadi malas.",kata Chanyeol kepada So Hyun. Matanya mula meliar untuk mencari sesuatu yang boleh digunakan untuk memecahkan pintu store tersebut.
"Ish. Dasar kkangpae mulut longkang!", kata So Hyun di dalam hatinya. Dia merenung tajam ke arah Chanyeol yang sedang mencari barang itu. Di dalam fikirannya, sudah berkali2 dia membunuh Chanyeol si capang itu.
Memandangkan hari semakin gelap, So Hyun kemudiannya turut menolong Chanyeol. Risau pula kalau mereka terperangkap di situ lama-lama.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
" Yoona yah, panggil unnie kamu. Mak ada masak jjangmyeon ni.", jerit Puan Hye Mi sambil menghidangkan makanan di atas meja.
"Nae eomma. Yoona pergi panggil unnie jap", balas Yoona kepada ibunya seraya berjalan menuju ke bilik unnienya itu.
"Eomma!!!!!!!!!"
Jeritan Yoona yang begitu kuat menyebabkan eommanya tersentak. Puan Hye Mi segera berlari ke arah bilik anak perempuannya itu.
"Yah yoona! wae?! Kenapa jerit2 ni? Palli bagitahu eomma.", Soal Puan Hye Mi dengan penuh kehairanan.
"Unnie takde! Nampaknya dia x balik lagi la eomma!", Kata Yoona dengan reaksi wajah yang cemas.
"Bo?!!! Ape??!!", Jerit Puan Hye Mi.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
"Bo?! Ajumma cakap Chanyeol x tak balik ke rumah lgi? Dia pergi mana?", soal Se Kyung dengan mimik wajah yang seolah tidak berpuas hati.
"Iye. Dia cakap dia ada hal sikit. Jadi dia tak balik untuk beberapa minggu. Mungkin ada show kat luar.", ujar Puan Hye Mi. Kopi yang disediakannya tadi diteguk sedikit.
"Tapi..oppa tak bagitahu Se Kyung pun. Setahu Se Kyung, oppa xde pun buat show kat mana2. Ni mesti melencong kat tmpat lain.", kata Se Kyung lagi sambil mengerutkan dahi.
"Kamu datang sini nak jumpa Chanyeol ke?", Soal Puan Young Mi.
"Ah..aniya..Se Kyung sebenarnya nak bincang pasal Majlis tunang Se Kyung dgn Chanyeol.", kata Se Kyung dengan wajah yang kononnya malu2.
To be continued..
YOU ARE READING
Hired Girlfriend
Fanfiction"Maafkan aku kerana melibatkan kau dalam hal ni. Disebabkan aku kau dikejar wartawan. Disebabkan aku jugak, kau terpaksa hadapi masalah yang akan membebankan hidup kau. " - Park Chanyeol "Walaupun saya cuma girlfriend upahan,tapi entah kenapa.. jauh...