Chapter 14

42 5 0
                                    

Bip..

So Hyun segera mencapai telefon bimbitnya apabila kedengaran bunyi mesej masuk. Dah agak dah. Mesti mesej dari si kkangpae tu.

Kkangpae : "How's school? Everything okay?"

"Ceh. Sejak bila dia caring ni? Ni kelakar ni. Dia mimpi ape nak text aku macam ni", omel So Hyun.

So Hyun segera menaip dan membalas pesanan dari si kkangpae itu. Kang kalau tak balas merajuk pulak orang tua tu.

Bip..

Chanyeol segera membuka pesanan dari So Hyun.

"Kwenchanayo. Jangan risau."

"Ceh. Kau masih tak pandai nak menipu. Aku tau kau sedih sebab kena buli kan. Huh..", monolog Chanyeol sendirian.

🌸🌸🌸🌸🌸

Kring!!!!

Dalam keadaan mamai, So Hyun mematikan jam loceng kepunyaannya yang memecahkan kesunyian pada pagi itu.

"Huwarghh.", So hyun mengeliat kecil. Lalu matanya dialihkan ke arah jam loceng miliknya yang terletak di atas meja.

"Eh dah pukul 6.30 pagi. Aku mesti siap2 nak pegi sekolah. Kang lambat nanti mati aku.",monolog So Hyun di dalam hatinya. Dia segera mencapai tuala berwarna merah jambu yang tersangkut di bucu katil.

Entah kenapa So Hyun berasa tidak sabar untuk ke sekolah hari ini. Mungkin kerana dia sudah dapat kawan baru di sekolah.

>Skip<

"Annyeong Cha young unnie.", sapa So Hyun sambil tersenyum mesra.

"Hmm", gumam Cha young.

So Hyun mula melabuhkan punggungnya di atas kerusi bersebelahan Cha Young. Beg galasnya di letakkan di atas meja. Senyuman masih tidak lekang dari bibirnya. Dia beranggapan bahawa Cha Young seorang yang baik hati walaupun perangainya kelihatan agak dingin.

Tapi..ada satu persoalan yang sering bermain di fikirannya.

Dia macam pernah melihat wajah Cha Young sebelum ini. Tapi dekat mana ya?

"Umm..maafkan saya.. boleh saya tanya unnie sesuatu?", ujar So Hyun seraya berpaling menghadap Cha Young.

"Huh..Cakaplah. Aku dengar..", kata Cha Young acuh tidak acuh.

"Muka.."

Belum sempat dia bertanya, Cikgu Niel sudah masuk ke dalam kelas. So Hyun menghela nafas. Melepas pulak nak tanya Cha Young unnie.

To be continued..

Hired GirlfriendWhere stories live. Discover now