Chapter 16

63 5 3
                                    

       So Hyun ah. Pukul 3.00 ptg 
       Aku nak jumpe kau dekat   
       bilik store sukan tau. Aku ada
       benda nak bagi tau kau.
       Jangan lambat.
                -Cha Young unnie

So Hyun menemukan sekeping sticky note yang dilekatkan pada lokernya sewaktu dia ingin mengambil barang. Dia melihat jam di tangannya. Lagi lima minit nak masuk pukul 3.

"Nak masuk pukul 3 dah. Aku sebenarnya nak balik. Takut eomma marah pulak balik lambat. Tapi...takpela. Jumpe kejap je pun. Kesian pulak Cha Young unnie tunggu.", monolog So Hyun di dalam hatinya.

Tanpa melengahkan masa, dia segera bergegas ke bilik store sukan. Risau pula kalau Cha Young unnie menunggu lama.
So Hyun menjengahkan kepalanya dipintu bilik store untuk mencari Cha Young namun kelibatnya langsung tidak kelihatan. So Hyun mula melangkah masuk ke dalam bilik store. Manalah tahu, kot2 Cha Young unnie menunggunya di dalam.

"So Hyun ah."

So Hyun berpaling sebaik sahaja mendengar namanya dipanggil. Kelihatan Cha Young unnie berdiri dibelakangnya sambil tercungap-cungap.

"Unnie. Kenapa tercungap-cungap ni? Unnie berlari ke?", Soal So Hyun ringkas. Dia memandang Cha young dengan penuh tanda tanya. Pelik betul kelakuan Cha young unnie hari ini.

"Yelah aku lari la. Dah kau cakap nak jumpe aku. Kau nak cakap ape?", balas Cha Young.

"Eh bukan ke unnie nak jumpe saya sebab nak cakap something?", Soal So Hyun sekali lagi.

Sedang mereka bersoal sesama sendiri, kedengaran pintu store ditutup dengan kuat dari arah luar menyebabkan mereka berdua tersentak.

Mereka berlari ke arah pintu dan cuba membukanya tapi pintu tidak boleh dibuka kerana dikunci dari luar.

"Tolong. Tolong kami!! Kami di dalam ni!!! Sesiapa tolong lah", jerit mereka berdua. Namun sayang, tiada seorang pun yang lalu disitu.

"Tak guna! Kita dah terperangkap! Arhh!", marah Cha Young sambil menghentak pintu dengan tangannya.
So Hyun menggigit jarinya. Dia terkejut. Suara tu! Dia kenal pemilik suara tu!

"Cha..chanyeol sshi?!", ujar So Hyun dengan nada terkejut.

"Ya. Ni aku. Chanyeol.", balasnya ringkas seraya menanggalkan rambut palsu yang dipakainya itu.

So Hyun menginjakkan kakinya ke belakang dan menjarakkan dirinya daripada Chanyeol. Dia tidak percaya dengan apa yang dilihatnya sekarang ini. Chanyeol segera berjalan menuju ke arah So Hyun. Dia kemudiannya menundukkan kepalanya sedikit. (Yelah. So Hyun kan pendek😂)

"Yang kau terkejut beruk macam nampak alien tu kenapa? Kau takkan tak kenal aku selama ni? Aku ingat kau tahu ni aku. Huh. Bengaplah kau ni.", kata Chanyeol seraya menunjal kepala So Hyun dengan jari telunjuknya.

"Be..bengap awak cakap? Hei, awak tu yang gila. Yang awak pakai baju pompuan pastu ceroboh sekolah saya tu kenapa?? Dah buang tebiat ke?",omel So Hyun sambil berpeluk tubuh.

"Kau sepatutnya berterima kasih kat aku tau. Kalau takde aku, konpem kau kena buli ngan budak2 ni.", ujar Chanyeol lagi.

"Saya mampu la jaga diri saya! Awak tak yah la sibuk!",balas So Hyun dengan nada marah. Sedap2 mulut je cakap dia tak pandai jaga diri.

Chanyeol berjalan mendekati dirinya menyebabkan dia segera mengundur ke belakang. Chanyeol masih berjalan mendekati dirinya. Tiba2 dia merasakan belakangnya sudah menyentuh dinding. Nampaknya tiada lagi ruang untuk dia bergerak.

GULP.

So Hyun menelan air liurnya. Jantungnya berdebar-debar. Chanyeol mengangkat sebelah tangannya dan dilekapkan pada dinding. Wajahnya didekatkan sedikit kepada So Hyun.

"Kau mampu ke?"

Itulah soalan yang keluar daripada mulut Chanyeol si capang itu. So Hyun kaku dan kelu untuk berkata-kata.

            🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

"Yeah! Kita berjaya. Give me five!",jerit Suzy kepada geng-gengnya. Dia tersenyum bangga kerana rancangan jahatnya sudah berjaya. Mereka berpelukan antara satu sama lain dan melompat kegirangan.

"Padan muka dorang. Puas hati aku. Hahahha. Sekarang dah pukul 5. Aku pasti sekolah ni dah sunyi sepi sbb semua org dah balik. Mereka akan mereput kat sini! Hahahha!", Kata Suzy seraya ketawa terbahak2. Rakan-rakannya juga turut ketawa bersama-sama.

Apa yang akan berlaku kepada Chanyeol dan So Hyun di bilik store itu? Nantikan chapter 17.

To be continued

Hired GirlfriendWhere stories live. Discover now