P1: Ex | K.NJ (BTS)

126 10 0
                                    

Idol- Namjoon & Taehyung BTS



Your POV

Aku tersenyum gembira apabila aku telah siap menukarkan status aku. Dan aku jgak dah update gambar profile yng baru.

Well aku bukan (Y/N) yang dulu.

Yang nerd dan mudah dipermainkan.

Aku sekarang dah cantik.

Haha ok aku tahu aku perasan.

Bunyi yang datang dari telefon pintarku yang menandakan ada notification masuk mengejutkan aku.

Aku cepat-cepat menyapu skrin fonku.

Aku tersenyum.

Wah banyaknya orang like gambar aku. Baru 10 minit dah 80 like. Daebakkk

Eh?

Kejap-kejap

K.Nmjoon like your profile photo 2 minutes ago...

Aku tersengih. Dia like gambar aku?

Ok nak cite sikit. Namjoon ni ex boyfriend aku. Time tu aku betul-betul aku sukakan dia. Tapi disebabkan dia tu terlalu hot and maybe aku ni terlalu nerd time tu dia bercinta dengan orang lain secara senyap-senyap dan akhirnya hubungan kami pun putus.

Aku pun malas nak fikir pasal dia dah.

Aku pun dah maafkan dia. Biaselah cinta monyet kan? Mungkin time tu dia tak nampak lagi betapa cantiknya aku pada waktu dulu. Aceihh.

♥♥♥

Namjoon mengeluh perlahan menyebabkan Jimin kawan baiknya itu menegur dia.

"Kau kenapa? Ajak aku keluar tapi kau pulak yang krik-krik? Apa cite? Kau dengan Tzuyu ada problem ke? Gaduh?"

Tanya makluk yang bernama Park Jimin bertalu-talu. Sampaikan makluk yang bernama Kim Namjoon boleh confused nak jawab yang mana satu.

"Kau ingat tak (Y/N)?"

Tanya Namjoon tetiba. Soalan Jimin diabaikan. Lambat-lambat, Jimin mengaggukkan kepalanya lalu mengangkat sebelah keningnya. Tanda kenapa-dengan-dia?

"Tempat ni, tempat aku dengan dia selalu date. Dia tak pernah bosan layan karenah aku. Yang acuh tak acuh dengan dia" Luah Namjoon. Ada nada kesal dalam percakapannya.

"Kau menyesal ke?"

"Entahlah. Dia sekarang dah tukar status dia. Single. Mesti ramai namja rebutkan dia kan?"

Namjoon mengeluh. Kenapalah dia bodoh sangat dulu?

"Haha padan muka! Tulah ingat nak mainkan perasan orang je kerja kau! Dah kena pandailah tanggung!"

Selamba Jimin berkata. Namjoon mengeluh lagi. Sempat tak dia berpatah balik?

♥♥♥


Aku mengalihkan wajahku ke belakang sebaik saja namaku dipanggil seseorang.

Namjoon?

Dia berlari mendapatkan aku.

Aku mengerutkan dahi lalu mengangkat sebelah keningku.

"Ada apa eh?"

Aku bertanya. Yelah walaupun dia pernah tinggalkan aku sebab Tzuyu yang lebih menawan daripada aku tu. Tak bermakna aku tak boleh bertegur sapa dengan dia kan? Aku boleh je anggap sebagai kawan. Tapi harini tak ada angin tak ada ribut tetiba tegur aku dah kenapa?

"Sorang?" Soalnya. Aku gelengkan​ kepalaku.

"Dengan-"

"Y/N!" Suara garau milik seseorang mengejutkanku dan Namjoon. Kami memandang wajahnya. Aku ukiran senyuman padanya. Taehyung.

"Siapa ni? Soalnya. Aku pandang Namjoon.

"Oh dia ni" Tapi belum aku cakap habis si Namjoon dah potong aku.

"Aku kawan lama dia, Namjoon" Mereka berjabat tangan. Taehyung senyum.

"Taehyung, boyfriend Y/N"

Reaksi Namjoon nampak terkejut. Tapi dia terus ukirkan senyuman.

"Oh, nice to know you. Tapelah aku pergi dulu. Bye Y/N"

Namjoon terus tinggalkan kau dengan Taehyung tanpa sempat kau kata apa-apa.

"Nampaknya korang macam rapat"

Aku gelak. "Tak adalah"

❤❤❤

Namjoon POV

Aku mengigit kuku sambil memandang skrin phoneku. Patut tak aku call dia? Agak-agak dia angkat tak call aku? Dia simpan lagi ke nombor aku?

Alahaiiii call jelah. Angkat tak angkat belakang cite.

Aku dengan pantas call Y/N. Hampir 3 kali, call aku masuk voicemail. But kali keempat aku call, panggilan diangkat.

"Y/N ni aku, Namjoon"

"Boleh tak kita berjumpa?" Tanyaku straight forward
















[SU] 1. My Oneshot And Short Story Where stories live. Discover now