Imagination | K.NJ (BTS)

199 16 0
                                    

Idol= Namjoon & BTS
(Y/N)- Your name

❤❤❤

"Nam pi ttam nunmul~" Lagu bertajuk Blood, Sweat and Tears daripada kumpulan boy band Korea, BTS dinyanyi oleh seorang namja yang bernama Kim Namjoon. Seperti biasa, pada pagi Ahad, dia akan menyanyi riang sambil membasuh motor kesayangannya.

"Want you many many"

"Many many many many"

"AUFF! AUFFF!!!"

Namun, bunyi salakan anjing yang kedengaran familiar baginya memberhentikan dia daripada terus menyanyi. Chelo, anjing tersebut. Terus mata Namjoon terarah kepada jalan di hadapan pagar rumahnya, tempat di mana dia berada ketika ini.

Dari sini, dia dapat lihat, Y/N, dengan anak anjing kesayangannya lagi. Gadis itu tertawa kecil sambil mengusap kepala anak anjingnya itu.

Namjoon pantas perhatikan jam tangan yang dipakainya, pukul 11:30 pagi. Waktu yang sama dan hari yang sama, Y/N pasti akan muncul di hadapan rumahnya.

Berasa diperhati, kau terus memerhatikan ke arah Namjoon. Kau tersenyum sebaik saja pandangan korang bertemu. Kau bowkan sedikit badannya. Tanda menyapa.

"Kaja Chelo, nak hujan ni" Kata kau dekat anak anjing kau dan terus berlalu pergi.

Namjoon hanya mampu terpaku di situ. Memerhatikan kau yang makin menjauh. Dia melepaskan keluhan. Tak kira beberapa peluang yang diberi, dia tetap tak boleh nak luahkan perasaannya pada kau. itu. Ya, Namjoon dah lama menyukai kau, sejak kau masuk sekolah yang sama dan sekelas dengannya pada 2 minggu lepas. Tapi, sampai sekarang dia tak berani nak luahkan perasaannya. Lagipun dia agak kau pasti dah berpunya.

Namjoon POV

Macam biasa, di awal pagi, aku akan bangun untuk bersiap ke sekolah. Aku kena menghadap buku, cikgu yang garang dan rakan sekelasku yang annoying.

"Joon kau tak nak pergi rehat ke?" Soal kawanku, Jimin.

"Tak, malas." Aku jawab spontan. Bukan malas, tapi aku ada hal lepas ni.

"Ye ke? Ke kau nak intip Y/N lagi?" Tebak Yoongi sambil buat muka menyampah. Aku geram dengan dia ni, tapi apa yang dia cakap betul. But tak salahkan? Salah ke stalk crush sendiri? Bukannya aku stalk bini orang. Hmphh!

"Move onlah, Joon. Kau tak nampak ke tu?" Si Taehyung pula menyampuk. Dia menjuihkan bibirnya di hadapan pintu kelas kami. Dari sini aku boleh nampak Y/N sedang mengambil bunga dan coklat daripada peminatnya. Ya, dia ramai peminat. Reaksi dia nampak blur di situ. Sah-sah dia tak suka pemberian daripada peminatnya, tapi pada yang sama dia tak boleh menolak. Kan?

"Kalau nak bandingkan kau dengan peminat-peminat dia, kau kalah tahu. Lagipun mustahil kau boleh dapat hati dia. Dia berhati batu. Cakap pun nak tak nak je dengan lelaki. Sombong! Entah macam mana kau boleh suka dia" Kutuk Yoongi. Pedas. Aku bagi death glare kat dia dan dia hanya beri pandangan yang bermaksud 'apa?'

"Tu sebab aku suka dia. Dia lain. Tak senang digoda. Logikkan aku suka dia?"

"Sombong sangat pun tak guna." Sindir Yoongi balik.

"Sudahlah tu Yoongi, dia tak nak pergi, jomlah kita pergi, aku laparlah" Jin yang diam dari tadi mula bersuara. Dia ni kalau bab makan memang tak boleh nak lupa langsung.

Sebaik saja bayangan mereka hilang dari pandangan, aku terus lepaskan keluhan. Aku tak rasa Y/N tu sombong. Dia cuma tak banyak bercakap, itu sebab Yoongi salah faham pada dia. Aku terus menepuk dahiku. Aku terlupa sesuatu, aku kan dah janji nak pulangkan buku yang aku pinjam harini. Sebelum aku pergi, aku sempat memerhatikan tempat duduk Y/N. Dia tak ada? Aku ingat dia dah masuk kelas tadi.

[SU] 1. My Oneshot And Short Story Where stories live. Discover now