P2: Look Here | J.JK (BTS)

130 15 2
                                    

“Kau masuk dulu! Aku nak keluar jap!" Tanpa kau sempat kata apa, Nayeon terus tinggal kau. Kau mengeluh. Hmm redho jelah.

Kau masuk ke dalam library dan mula capai buku yang kau nak. Kau baca satu persatu sinopsis buku yang boleh buatkan kau tertarik. Tapi kau rasa sesuatu di situ tiba-tiba. Kau terus pandang rak buku di hadapan kau. Terkejut kau ada seseorang di situ.

Kau amati wajah dia bila dia mula senyum dan tunjuk gigi hodoh dia. Jeon Jungkook?

“Kau intip aku ke?" Soal kau selamba.

“Mana ada! Perasan!" Balas dia dengan muka kerek dia. Kau macam caya tak caya je. Patutlah rasa diperhati.

“Hm k" Walaupun sangsi kau terus tinggalkan dia dan cari tempat duduk. Tapi tak lama lepastu ada seseorang duduk bertentangan dengan kau. Kau ingatkan Nayeon so kau angkat la muka. Tapi sebaik saja muka Jungkook tu terpamer, riak menyampah mula terpamer di wajah kau.

Seriously apa la budak hot tak laku ni nak? Start dari perjumpaan korang tempoh hari boleh dikatakan senang betul kau jumpa dia. Senang cita, di mana ada kau di situlah ada dia. Aceihhh.

Kau gelengkan kepala kau perlahan dan abaikan dia. Buku di hadapan kau lagi menarik.

“Weh, kau tak nak kenal aku ke?" Soal Jungkook. Dan kau diam tak balas apa. Sejujurnya nak je cakap kat dia suruh dia blah dari sini. Sesungguhnya kau anti lelaki.

“Weh!"

“Kau kalau nak duduk sini nak kacau aku baik tak payah. Kau tak nampak ke aku sibuk?" Soal kau dingin dan muka dia nampak terkejut. Tapi last sekali dia ketawa. Kau dah blur. Adakah kau buat lawak?

“Kau ni noob la Y/N. Kau tahu berapa ramai nak kawan dengan aku. Kau je yang jual mahal."

Kau dengus perlahan dan terus tutup buku lalu pergi tinggalkan dia. Semak aja. Datang depan kau nak gtau pasal dia punya populariti kononnya. Buat kau kisah.

Sebaik saja kau pergi. Jungkook terus call seseorang.

“Tak jadi. Kawan kau susahlah. Kau tolong aku ye"

Panggilan ditamatkan.

Y/N jangan sombong.

Mungkin pada permulaanya kau yang asyik dingin dan tak nak cakap dengan aku but percayalah last sekali kau juga yang cari aku dulu.

---

“Y/N jomlah keluar! Jom la jom la!" Nayeon dan Sana mula gedik-gedik tarik lengan kau. Kau dah buat muka menyampah.

“Tak nak la! Aku nak duduk rumah!" Balas kau seraya lepaskan pegangan tangan kau.

“Ala omma dengan appa kau bukan ada pun. Jomlah jap je." Nayeon mula merayu. Muka bajet nak nangis dia mula buat.

“Tak nak la! Aku bukan suka keluar malam. Omma aku tahu mati aku kena sembelih!"

“Dorang takkan tahu. Kita orang tak kasitahu!" Kata Sana.

“Hishhh yelah. Janji jangan tinggalkan aku macam mana korang tinggal aku kat prpustakaan tadi! Ok!" Kau tanya garang dan Nayeon terus anggukkan kepalanya dan senyum.

---

“Hurmmm tak tinggal sangat." Kata kau perlahan. Cawan berisi jus oren depan kau, kau perhati. Serious kau tak reti dengan susana bising macam ni.

Sebenarnya harini hari jadi kawan rapat Nayeon, Momo. So dorang celebrate di rumah Momo. Kebetulan parents dorang pun tak ada. Memang bising la jawabnya.

Udahlah kau kena tinggal, jumpa member lama tak ingat terus. Haih apalah nasib.

“Hai? Sorang ke?" Sapa seseorang yang baru amik tempat duduk di hadapan kau. Muka yang kau tak sangka ada di depan kau.

“Daniel?" Soal kau perlahan tapi dia dengar. Dia smirk.

“Kau makin cantik" Puji dia dan kau tak selesa. Kenapalah kau boleh jumpa crush lama kau ni. Kau sebenarnya pernah luahkan perasaan kau kat dia tapi dia tolak kau mentah-mentah. Kau tak kisah sangat pasal dia tolak kau tu cuma perlu ke dia nak kutuk kau tak cantik bagai. Haih tapelah benda dah lepas. Atas sebab ni jugalah kau anti lelaki dan tak percayakan diri kau sendiri lagi. Bagi kau lelaki hanya pandang wajah dan bukan hati. Kau pun dah hampir 80% tak ada keyakinan diri soal kecantikan kau.

Thanks" Jawab kau perlahan. Kau terus pergi dari situ tanpa hiraukan panggilan dari dia. Air mata kau mengalir. Kenapa la dia perlu muncul di saat kau betul-betul dah lupakan dia?

Sedang kau menangis sorang diri di sebuah bangku panjang, tiba-tiba ada seseorang hulurkan sapu tangan pada kau. Kau angkat wajah dan kau tak berapa terkejut sangat bila nampak muka Jungkook. Dia kan budak hot. Sah-sah ada datang majlis macam ni.

Thanks" Balas kau perlahan.

“Siapa dia?" Soal dia. Kedengaran dingin plus ada nada marah di situ. Kau angkat wajah kau dan pandang dia.

“Tak payah tahu."

I have to! Dia buat kau menangis."

Kau mula buat muka menyampah.

“Tak payah amik tahu pasal aku. Aku tak suka. Aku nak balik!" Kata kau dan terus pergi. Panggilan dia yang panggil kau, kau endahkan.

---

From: Unknown

Janganlah sedih, tidur la dengan lena dengan mimpikan saya. Serikan wajah awak selalu dengan senyuman.

Kau kerutkan dahi. Macam mana dia tahu kau tengah sedih? Stalker ke macam mana? Tangan kau laju je menaip.

To: Unknown

Siapa kau sebenarnya?

Dan beberapa saat kemudian, phone kau kembali bergetar. Baca je balasan mesej dia buat kau menyampah.

From: Unknown

Macam saya cakap, namja yang awak dah curi hati dia. Dahlah curi pastu tak reti pulangkan balik pulak tu. Hish2.

Terus kau tutup phone. Makin menyampah pulak chat dia ni lama-lama. Dahlah mesej benda-benda merapu. Macam aku kisah sangat siapa dia.











Smpi sinilah dlu. Sy x brpe sihat nk smbg ff 😥

[SU] 1. My Oneshot And Short Story Where stories live. Discover now