P2: Obsession | M.YG (BTS)

152 10 7
                                    

Akibat terlalu takut, lambat-lambat kau pulang ke rumah. Dari pagi lepas kau habis class sampailah senja kau melepak di sebuah taman. Kau tak tahu nak buat apa sekarang ni. Lari? Entah kau dah jumpa keadaan buntu. Kau dah jumpa jalan mati. Kau lagi rela duduk merempat kat bawah jambatan daripada pulang ke rumah. Tapi kau tak boleh buat apa, omma kau dah call kau, suruh kau balik.

Kau memasuki perkarangan rumah dengan rasa takut. Tapi kau gagahkan juga melangkah. Sebaik saja kau masuk, kau terus melangkah ke arah dapur bila dengar suara omma kau kat sana.

Sampai saja di sana, wajah pertama yang kau ternampak adalah Yoongi, abang tiri kau. Dia senyum manis pada kau.

"Y/N amik tempat duduk. Kami dah lama tunggu kamu" Arah omma kau. Kau tanpa banyak tanya terus amik tempat duduk.

"Y/N apa duduk sebelah omma ni? Duduklah kat sebelah oppa sana. Dia duduk sorang tu" Tegur omma kau. Yelah boleh pula kau duduk sebaris dengan omma dan appa tiri kau. Yoongi pula kau biarkan duduk bertentangan korang sorang-sorang.

Yoongi ukirkan senyuman manis."Tape omma Yoongi okay" Jawabnya.

Dan apa yang kau dapat daripada​ makan malam tu, omma dan appa tiri kau tak habis-habis puji dia. Kau ada perasan juga yang dia curi-curi tengok kau but kau buat tak tahu. Serious la, kau kalau kau ada kuasa magic time tu, nak je kau lari.

---

Malam tu, kau terus terjaga apabila kau dapat rasakan seseorang peluk tubuh kau dari belakang. Kau terus segar. Siapa yang masuk bilik kau sedangkan kau dah kunci? Takut-takut kau bersuara.

"Siapa ni?! Lepaskan aku umphh" Mulut kau ditekup.

"Shh ni aku, Yoongi." Jawabnya. Jantung kau terus berdegup laju. Tanpa tunggu lama kau terus tolak dia kuat tapi tak jadi apa, pelukan dia begitu kuat.

"Aku rindu kau, janganlah macam ni."

"Lepaskan aku! Lepaskan aku" Terasa trauma kau mula kembali. Apa yang dia buat pada kau dulu mula terlakar di kotak fikiran kau.

Tapi disebabkan kau tak putus asa, kau terlepas daripada dia. Kau terus keluar daripada rumah kau dan kau pergi ke taman yang kau selalu lepak. Air mata kau mengalir tak henti-henti.

Setelah dah sedikit okay, kau mula fikir pasal diri kau.

Aku nak tidur kat mana?

Sudahlah apapun tak bawak tadi. Phone kau tinggal, duit pun sama. Balik? Gila kau tak nak jumpa mamat tu lagi.

Nampaknya kau terpaksa pergi rumah Dahyun, kawan baik kau. Mujur rumah dia tak jauh.

---

"Serius la? Pastu macam mana? Kau tak try bagitahu omma kau?" Soal Dahyun bertalu-talu. Sesekali dia cuba menepuk-nepuk bahu kau sebab kau menangis teresak-esak.

Soalan dia kau balas dengan gelengan.

Ikutkan kau tak cite pun pasal kat kawan kau. Tapi kau terpaksa.

"Ak-aku dah buntu. Aku tak nak balik rumah tu lagi. Tolong aku"

"Kau tak boleh macam ni, Y/N. Omma kau masih ada kat sana. Kau sanggup ke tinggalkan omma kau?" Tanya dia.

"Habis tu apa patut aku buat?"

"Report polis" Aku geleng kepala laju.

"Tak, aku kesian kat appa tiri aku. Dia sayang sangat Yoongi tu. Omma aku pun. Aku tak nak burukkan keadaan. Aku just nak semua ni berakhir dengan aman"

Dahyun mengeluh.

"Kau bagitahu omma kau? At least dia boleh buat sesuatu."

"Dia percaya ke?" Soal kau balik.

"Cubalah. Kau tak boleh diamkan diri je"

Kau anggukkan kepala.

"Aku cuba."

---

Reader POV

Malam tu lepas habis makan malam, aku tolong omma basuh pinggan, aku jenguk-jenguk ke arah belakang, kot-kot Yoongi tu ada.

"Omma" Panggil aku perlahan. Omma tengok aku.

"Kenapa Y/N?"

"Boleh tak Y/N nak duduk asrama?"

Muka omma mula berkerut.

"Dah kenapa, selama ni okay je kamu duduk di sini tetiba nak pergi asrama kenapa? Lagipun rumah kita dengan kolej kamu bukan jauh pun."

Aku menggigit bibir. Macam mana aku nak bagitahu ni? Perlu ke aku berterus-terang?

"Omma.." Belum sempat aku nak bagitahu, ada seseorang dah potong percakapanku.

"Omma, appa panggil" Aku pandang wajah dia. Yoongi. Dia pandang aku tajam.

"Jinja? Ah Y/N tolong omma habiskan semua ni" Kata omma dan tanpa sempat aku cakap apa-apa, omma terus tinggalkan aku. Aku nak ikut sama tapi aku ditahan oleh Yoongi.

"Lepaslah!" Marah aku. Yoongi pandang aku tajam.

"Kau dah berani melawan kan, budak? Kau tak takut ke aku bunuh omma kau? Kau fikir kau boleh lari daripada aku?"

"Apa yang kau nak sebenarnya?!" Soal aku laju. Entah mana datang keberanianku pada malam ni, tapi aku dah tak tahan berdiam diri.

Dia senyum sinis.

"Easy. Kahwin dengan aku."





Maaflah imagine ni banyak merapu. But boleh la utk anda hilangkan bosan. Hahahahahahaha.

[SU] 1. My Oneshot And Short Story Where stories live. Discover now