P1: Obsession | M.YG (BTS)

152 12 0
                                    

Idol = Yoongi, Lucas

---

"Y/N~"

Seorang budak perempuan bertubuh kecil segera mencari tempat persembunyian​. Budak perempuan berumur 10 tahun itu menekup mulutnya kuat. Bawah katil, tempat persembunyian yang dipilihnya.

"Y/N oppa penat ni. Oppa rindu sangat kat Y/N. Keluar la. Oppa nak ajak main" Pujuk abang tirinya yang berumur 18 tahun itu.

Tapi Y/N hanya abaikan, air matanya mengalir deras sebab terlalu takut. Omma dan appa pulak sudah keluar bekerja, tak mungkin dia akan selamat.

"Y/N nak oppa cari ke? Kalau oppa yang jumpa, Y/N yang sakit. Y/N nak ke?" Soalnya.

Akibat budak perempuan itu terlalu takut dan termakan dengan ugutan abangnya itu, dia terus keluar dari tempat persembunyiannya. Yoongi tersenyum sinis. Bawah katil pula adiknya ni sorok.

Yoongi mendekati Y/N dan menyamakan tingginya dengan Y/N. Air mata budak tu dia lap.

"Y/N jangan risau, oppa tak buat macam tu untuk harini. Cuma Y/N dengarlah cakap oppa ya?" Soalnya lembut.

"Be-betul ke?" Soal Y/N. Yoongi angguk.

"Oppa rindu Y/N. Biar oppa peluk Y/N harini"

"Y/N" Kau tersentak dengan panggilan seseorang. Wajah pemanggil kau pandang. Lucas. Dia pandang kau pelik.

"Awak kenapa? Pucat je saya tengok"

Kau gelengkan kepala.

"Abang sa-saya nak balik harini, omma saya baru bagitahu tadi" Luah kau dan mengeluh. Bila kau dengar berita tu tadi, entah nak rasa gembira or tak.

"Jinja? Baguslah Y/N. Saya teringin nak tengok muka abang girlfriend saya ni. Mesti segak kan?

Kau hanya mampu diam. Ikutkan kau, nak je kau luahkan apa yang Yoongi pernah buat kat kau sehingga kau trauma dengan dia. Tapi kau tak nak aibkan keluarga kau sendiri. Lagipun itu akan aibkan diri kau sendiri. Tambahan pula kau baru je jalinkan hubungan dengan Lucas, crush kau sejak dari sem 1.

Balik pada Yoongi, Yoongi tu obses. Obses sangat terhadap kau. Selepas mak kau bercerai dengan appa kau dalam umur kau 6 tahun. Omma kau berkahwin dengan appa Yoongi, merangkap appa tiri kau sekarang ni. Pada mulannya Yoongi tu okay je, dia suka buat hal dia sendiri tapi entah macam mana, dia obses kat kau.

Pernah sekali tu kau sembang dengan kawan lelaki kau dan kau dipukul teruk oleh dia. Hidup kau sebagai kanak-kanak pun dikongkong teruk oleh dia, sampaikan habis saja sekolah memang rumah je destinasi kau. Apa yang buat semua diperhatikan oleh dia. Tak kira di luar atau di dalam rumah.

Dan yang lebih teruk, setiap kali parents korang tak ada, mesti dia suruh 'tidur' dengan dia. Disebabkan kau budak-budak lagi, kau ikut je cakap dia pada mulanya tapi bila kau dah faham maksud dia, kau mula bersembunyi daripadanya. Tapi malangnya​, dia selalu ugut kau untuk bunuh mak kau. Jadi kau ikut je kehendak dia walaupun kau tak nak.

Perkara ni terjadi sehinggalah kau berumur 14 tahun. Tapi semuanya berhenti apabila Yoongi, ditawarkan sambung pelajaran di luar negara. Hal ni buatkan kau lega. Yoongi sebenarnya tak nak pergi tapi disebabkan dia dipaksa oleh appa tiri kau, dia turutkan saja. Tapi...

"Jangan seronok sangat budak, kau fikir kita takkan berjumpa lagi? Tak kau salah. Aku akan datang ke sini semula. Aku pasti akan rindukan kau sangat-sangat time tu"

Kau terkedu apabila dia cakap macam tu. Kau nampak dia kunci pintu bilik kau. Kau terkaku. Tapi otak kau cepat-cepat​ proses untuk amik tindakan​.

"Y/N t-tak cakap apa pun. Btw tahniah oppa"

Dia senyum sinis. Langkah diatur ke arah kau. Kau dah takut jadi kau cuba nak lari but dia pegang lengan kau kasar.

"Lepaskan Y/N" Air mata kau mengalir lagi.

"Aku tak suka ucapan tahniah kau tu, Y/N. Kau fikir dengan ni kau boleh larikan?"

Kau geleng kepala kau laju. Dia nampak marah, jadi kau tak nak tambahkan lagi. Kalau dia marah, semua benda dia boleh buat kat kau.

"Mian o-oppa. Y/N tak bermaksud itu" Jawab kau perlahan.

Dia usap rambut kau perlahan. "Ara, but Y/N kena tidur dengan oppa harini" Katanya dan kau terus geleng kepala.

"Tak! Oppa dah janji, takkan sentuh Y/N kan?" Soal kau gelabah. Dia gelengkan kepalanya.

"Kita manusia, Y/N. Aku bukan baik sangat nak kotakan janji aku. Tambah-tambah dengan budak macam kau. Lagipun, ini kali terakhir sebelum aku pergi. So boleh kan?"

Tanpa tunggu balasan kau dia terus tarik dan ikat tangan kau di kepala katil. Mulut kau pula dia tutup dengan kain. Again perkara yang sama jadi kat kau lagi.

Adakah mimpi ngeri kau akan bermula lagi?










[SU] 1. My Oneshot And Short Story Where stories live. Discover now