Luku 2

155 11 5
                                    

             
Lumitähti johdatti joukkoa yhä syvemmälle metsään. Vicky ehti jo miettiä, milloin he pysähtyisivät,  kunnes Lumitähti pysähtyi piikkipensasmuurin eteen.
- Haastatteko mitään? hän kysyi.
   Vicky haisteli ilmaa. Hän hastoi hyvin voimakkaan kissanhajun. 
- Haistan paljon kissoja, hän sanoi.
- Oikein. Mutta tulee aika, kun te opitte tuntemaan kaikki klaanitoverit hajun perusteella, Lumitähti sanoi.
   Vicky oli ällistynyt. Miten se olisi edes mahdollista?
- Mutta mennään nyt leiriin. Klaanitoverit odottavat, Lumitähti sanoi ja meni piikkipensasmuurissa olevasta tunnelista läpi. 
   Vicky meni hänen jälkeensä ja ällistyi tullessaan tunnelista läpi aukiolle, joka oli täynnä kissoja. Täplä tuli hänen jälkeensä ja jäi tuijottamaan aukiota silmät suurina. Hiillosturkki meni erään valkoharmaapilkullisen naaraan luo ja Kettukukka meni joidenkin naaraiden luo. Lumitähti antoi hännällään merkin seurata suuren kiven juureen. Lumitähti loikkasi sen päälle.
- Saapukoon jokainen oman riistansa metsästämään kykenevä tänne Suurkiven alle klaanikokoukseen! hän ulvaisi.
   Koko klaani tuli kuka mistäkin Lumitähden luo hänen kutsutaan.
   Se oli varmaan joku klaanikutsu, Vicky ajatteli.
- Olen päättänyt ottaa nämä kaksi kissaa klaaniimme, Lumitähti sanoi.
- Mutta hehän ovat kotikisuja! Joku huusi.
- Poikkeuksellisen rohkeita kotikisuja, sillä he selviytyivät tulipalosta, Lumitähti sanoi.
- Siispä on aika antaa teille klaaninimet. Olette vielä kuun pentutarhassa, ja sen kuun aikana te opettelette klaanien tavat. Täplä, astu eteen, Lumitähti sanoi ja hyppäsi alas Suurkiveltä.
   Täplä astui Lumitähden eteen selvästi hermostuksissaan.
- Täplä, tästä lähtien sinut tunnetaan nimellä Kirsikkapentu, kunnes sinusta tulee oppilas, Lumitähti sanoi.
- Vicky, astu eteen.
   Vickystä tuntui siltä, että hänen jalkansa pettaisivät hänen asuessaan Lumitähden eteen.
- Vicky, tästä lähtien sinut tunnetaan nimellä Harmaapentu, kunnes sinusta tulee oppilas, Lumitähti sanoi.
   Harmaapentu yllättyi, kun klaani alkoi huutaa heidän nimiään.
- Kirsikkapentu! Harmaapentu!

***

Noniin, siin olis yks luku enemmän! Mitäs piditte? Kommentoikaa!

// Myrsky 

Soturikissat : Seikkailu alkaa |1. osa| [Valmis✔]Where stories live. Discover now