Luku 8

116 16 0
                                    

Kirsikkapentu oli innoissaan. Tänään hänestä tulisi oppilas! Hän katsoi, kun Kipinäturkki nuoli Harmaapentua.
- Oletteko valmiit? Apilatäplä kysyi pennuilta.
- Olemme! Mennään jo! Havupentu huudahti.
- Rauhoittukaapa nyt. Kun Lumitähti kutsuu, me kävelemme sinne, onko selvä? Kipinäturkki sanoi tiukasti.
- Joo joo, Kirsikkapentu vastasi kyllästyneenä. Kipinäturkki oli puhunut tuosta koko aamun.
   Pian Lumitähti loikkasi Suurkiven päälle
- Saapukoon jokainen oman riistansa metsästämään kykenevä tänne Suurkiven luo klaanikokoukseen! hän ulvaisi.
Klaanitoverit tulivat kaikki Suurkiven luo heti puoliympyrään.
- Nyt mennään, Apilatäplä sanoi ja lähti kohti Suurkiveä pennut perässään.
   He tulivat puoliympyrän luo, ja se avautui. Pennut kävelivät kohti Suurkiveä, ja tullessaan sen luo, he pysähtyivät innoissaan.
- Nämä pennut ovat saavuttaneet kuuden kuun iän, ja he ovat valmiita soturioppilaan koulutukseen.
- Kirkaspentu, astu eteen, Lumitähti sanoi.
Kirkaspentu astui Lumitähden eteen.
-  Tästä päivästä aina siihen päivään, jona hän ansainnut soturinimensä, kutsuttakoon tätä oppilasta Kirkastassuksi. Sinun mestarisi tulee olemaan Punakuono. Toivon, että Punakuono siirtää kaiken tiedon sinulle. Punakuono, astu eteen, Lumitähti sanoi.
Täplikäs kolli, jolla oli punainen kuono ja oranssit silmät, astui eteen.
- Punakuono, olet valmis ottamaan oppilaan. Olet saanut hyvää koulutusta Lehtihännältä, ja olet osoittanut olevasi fiksu ja uskollinen soturi. Odotan, että siirrät kaiken tälle nuorelle oppilaalle.
   Mestari ja oppilas koskettivat toistensa neniä ja he perääntyvät puoliympyrään.
   Tämä toistui kunnes oli Myrkypennun vuoro. Parantaja Tammilehti loikkasi Suurkiven päälle.
- Myrskyklaanin kissat, te tiedätte etten voi olla kanssanne ikuisesti. Niinpä minun on aika ottaa oppilas. Olen valinnut kissan joka on osoittanut olevansa määrätietoinen ja jolla on hyvä yrttimuisti. Oppilaani tulee olemaan Myrskytassu.
   Kirsikkapentu yllättyi. Myrskytassustako parantajaoppilas?
-Myrskytassu, hyväksytkö paikan Tammilehden oppilaana? Lumitähti kysyi.
- Kyllä, Myrskytassu vastasi.
- Seuraavan puolikuun aikaan matkaat kanssani Kuukivelle, jotta Tähtiklaani voi hyväksyä sinut muiden parantajien joukkoon, Tammilehti sanoi.
- Onnittelut kulkekoon kanssasi, Lumitähti sanoi.
   Tammilehti loikkasi alas Suurkiveltä koskettamaan neniä Myrskytassun kanssa. Lopulta Kirsikkapentu oli yksin keskellä puoliympyrää.
- Kirsikkapentu, astu eteen, Lumitähti sanoi. 
-Tästä päivästä aina siihen päivään, jona hän ansainnut soturinimensä, kutsuttakoon tätä oppilasta Kirsikkatassuksi. Minä tulen olemaan hänen mestarnsa. 
   Kirsikkatassu oli ihmeissään. Miksi juuri minä, hän ajatteli. Miksei jotakuta muuta?
   Muukin klaani näytti olevan ihmeissään, kun Lumitähti otti oppilaakseen Kirsikkatassun.
   Nyt mestarit lähtivät viemään oppilaitaan kohti metsää. Myös Tammilehti ja Myrskytassu lähtivät metsään. Lumitähti loikkasi alas Suurkiveltä.
- Tule, hän sanoi ja lähti kohti metsää.
   Kirsikkatassu seurasi häntä innoissaan. Hän pääsisi metsään! Vaikka hän oli jo käynyt siellä, hän oli nyt -tassu. Sitä paitsi, silloin hän oli eksynyt, ja hänet ja Harmaatassu oli yritetty tappaa.
   Tullessaan ulos piikkipensasmuurissa olevasta tunnelista, hän näki vain metsää, katsoipa hän minne hyvänsä. 
- Jatkuuko tämä metsä loputtomiin? hän kysyi Lumitähdeltä.
- Ei tietenkään. Se loppuu kyllä, odota vain, Lumitähti vastasi.
   Lumitähti näytti Kirsikkatassulle koko reviirin; Aurinkokivet, Hiekkakuopan, Suuren Tammen ja paljon muuta. Hän myös tutustutti Kirsikkatassun muiden klaanien hajuihin. Lopulta, kun koko reviiri oli käyty läpi, Kirsikkatassu oli ihan poikki. Kun he palasivat leiriin, Kirsikkatassu meni suoraa päätä oppilaiden pesään nukkumaan.

***

Tässä olis nyt sit tää "oppilasluku", jonka mie tyhmänä unohdin ekana laittaa tänne (kirjotin siis tätä tarinaa ekana puhelimen muistioon...). Hyvin meni taas Myrsky. Mutta, pidemmittä puheitta, pidittekö tästä luvusta? Votea, kommenttia... kaikki motivoi!

Nii ja iha vaa tiedoks, että Kirkastassu, Kirsikkatassu, Harmaatassu, Havutassu, Täplätassu ja Myrskytassu on muutaman viikon vanhempia kuin Purotassu, Hopeatassu, Nokitassu ja Hiiritassu, mutta päätin tehdä heistä kaikista oppilaita samana päivänä, koska olin laiska. Siinä se.

// Myrsky

Soturikissat : Seikkailu alkaa |1. osa| [Valmis✔]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin