Täplä juoksi metsässä kauhuissaan. Muistot palavasta kaksijalkojen pesästa, emosta ja isästä käskemässä häntä ja hänen sisartaan lähtemään metsään, olivat tarrautuneet häneen kuin takiainen. Yhtäkkiä hänen sisarensa pysähtyi.
- Vicky, mitä sinä teet? Meidän pitää jatkaa! Täplä huudahti.
- Ei tuli leviä tänne asti, Vicky sanoi.
Täplä oli aikeissa vastata, kunnes näki saniaisten liikähtavan, ja esiin astui suuri valkea naaras, jonka vihreät silmät loistivat, harmaa raidallinen kolli, jolla oli meripihkanväriset silmät, sekä ketunpunainen naaras, jonka meripihkanväriset silmät loistivat uteliaasti.
- Tervehdys. Olen Lumitähti, Myrskyklaanin päällikkö, valkoinen naaras sanoi.
- Ja minä olen Hiillosturkki, harmaa raidallinen kolli sanoi.
- Ja minä olen Kettukukka, ketunpunainen naaras sanoi.
- Mitä te teette meidän reviirillämme? Lumitähti kysyi.
- M-m-me p-pakenimme tu-tulta, Täplä änkytti.
- Me e-emme t-t-tienneet olevamme teidän reviirilänne. Vicky sanoi.
Lumitähti näytti miettiväiseltä.
- Olemme nähneet teidät monta kertaa päivässä kaksijalkojenne aidalla tuijottamassa metsään. Tunnetteko te vetoa tänne metsään? Lumitähti kysyy.
- K-kyllä, Täplä vastaa.
- Haluaisitteko liittyä Myrskyklaaniin? Lumitähti kysyy yllättäen.
- Mutta hehän ovat kotikisuja! Hiillosturkki vastusti.
- Niin, entä sitten? Olethan sinäkin kuullut Tulitähdestä. Hän oli aiemmin kotikisu, kunnes silloinen päällikkö Sinitähti otti hänet klaaniin. Ilman Tulitähteä meitä ei olisi olemassa! Kettukukka sanoi.
Hiillosturkki murahti eikä sanonut enää mitään.
- Sa-saisimmeko me vähän harkinta-aikaa? Vicky kysyi.
-Tietenkin, Lumitähti vastaa.
Täplä ja Vicky perääntyvät pari ketunmittaa ja alkavat kuiskia kiivaasti keskenään.
- Kannattaako meidän liittyä siihen... Myrskyklaaniin? Vicky mietti.
Täplä mietti. Toki olisi mukavaa, jos ei olisi yksin. Eiväthän he edes tiedä missä asuisivat ja mistä saisi ruokaa. Klaanissa he olisivat myös turvassa.
- Minusta meidän pitäisi liittyä Myrskyklaaniin, Täplä sanoi.
- Totta. Olisimme myös turvassa, ja joskus mekin voimme olla kuin he, Vicky sanoi.
Siskokset palasivat takaisin Lumitähden, Hiillosturkin ja Kettukukan luokse.
- Me olemme päättäneet liittyä Myrskyklaaniin, mikäli se käy, Täplä ilmoitti.
- Selvä on. Muuten, kuinka vanhoja te olette? Lumitähti kysyi.
- Olemme viisikuisia, Vicky vastasi.
- Eli te olette pentutarhassa vielä kuun, kunnes teistä voi tulla oppilaita. Mutta nyt, seuratkaa minua, Lumitähti sanoi ja lähti matkaan.***
Joo... täs olis eka luku... Juuh, mä tiiän et en oo kovin hyvä kirjottaa tarinoit, mut yritys se tääki on (kai).
Mut mitä piditte? Kertokaa mulle!
Ps. Jos tulee ideoita tarinaan liittyen, otan ne avosylin vastaan!
//Myrsky
أنت تقرأ
Soturikissat : Seikkailu alkaa |1. osa| [Valmis✔]
أدب الهواةKaksi kotikisusiskoa, Täplä ja Vicky, joutuvat pakenemaan palavaa kaksijalanpesää metsään. Metsässä he törmäävät "villikissoihin" joista he ovat kuulleet paljon tarinoita kaksijalkalassa. Täplä ja Vicky liittyvät Myrskyklaaniin, mutta kaikki ei ole...