Luku 5

123 11 3
                                    

Harmaapennun ja Kirsikkapennnun tullessa takaisin leiriin, kaikki jäivät tuijottamaan heitä ällistynein ilmein.
- Te olette elossa! Apilatäplä, Havupennun, Keltapennun, Täpläpennun ja Myrkypennun emo, huudahti ja tuli nuolemaan heitä pentujensa tullessa emonsa perässä.
- Mäntykarva ja Susikynsi tulivat ja sanoivat teidän menneen metsään, ja että teidän hajujälkenne vei ketunpesään. Kettu on häädetty, mutta kaikki pitivät teitä kuolleina, Kipinäturkki, Kirkaspennun emo sanoi silmät täynnä huolta.
- Yrittivätkö he eksyttämällä tappaa meidät? Harmaapentu sanoi epäuskoisena.
- Ilmeisesti, Kirsikkapentu vastasi.
- Siinä tapauksessa Lumitähden täytyisi karkottaa heidät! Hiillosturkki huudahti.
- Ennen kun karkotan ketään, haluaisin kuulla koko tarinan, sanoi paikalle ilmaantunut Lumitähti.
   Lumitähti antoi hännällään merkin Kirsikkapennulle ja Harmaapennulle seurata omaan pesäänsä Suurkiven päälle.
   Tullessaan Lumitähden pesään, Lumitähti oli istumassa sammalvuoteellaan häntä siististi käpälien päällä.
- No, mitä tapahtui? Lumitähti kysyi.
- Me olimme juuri syöneet, kun Mäntykarva ja Susikynsi tulivat meidän luoksemme ja he kysyivät, haluisimmeko me mennä metsään, ja tokkakai me halusimme,  Kirsikkapentu kertoi.
- Susikynsi halusi mennä minun kanssani, ja Mäntykarva Kirsikkapennnun kanssa, Harmaapentu jatkoi.
- Siispä me lähdimme heidän mukaansa, mutta kun pääsimme metsään, he lähtivät juoksemaan, emmekä me saaneet heitä kiinni, Kirsikkapentu sanoi.
- Ja kun lopetimme jouksemisen, huomasimme, että olimme eksyneet. Onneksi Kettukukka ja Savutassu löysivät meidät, ja toivat takaisin leiriin, Harmaapentu kertoi.
- Niin siinä sitten kävi, Kirsikkapentu lopetti.
    Lumitähti näytti miettiväiseltä.
- Kiitos, voitte mennä. Ja sanoisitteko Valkosydämelle, että haluaisin puhua hänen kanssaan, Lumitähti maukui.
   Kirsikkapentu ja Harmaapentu kumarsivat ja lähtivät pois pesästä. He sanoivat Valkosydämelle, että Lumitähti halusi puhua hänen kanssaan, ja menivät muiden pentujen ja kuningattarien luo.
- No mitä Lumitähti sanoi? Kipinäturkki kysyi.
- No, me kerroimme, mitä tapahtui, ja kun olimme kertoneet kaiken, hän halusi puhua Lumisydämmen kanssa, Kirsikkapentu maukui.
   Kaikki olivat hetken aikaa hiljaa.
- Mutta...mutta... kyllähän Lumitähden on tehtävä jotain! Apilatäplä huudahti. 
- Niinpä! Emme voi luottaa niihin... tappajiin! Hiillosturkki ulvaisi.
- Minkä me sille mahdamme, Hunajasiipi huokasi
- Niin. Me voimme vain odottaa Lumitähden päätöstä, Harmaapentu maukui.
   Niinpä. Kyllä Lumitähti tietää mitä tekee, Kirsikkapentu ajatteli.

***

Mitä piditte? Mitähän Lumitähti aikoo tehdä Mäntykarvalle ja Susikynnelle? Ja muistakaa laittaa ideoitanne kommentteihin!

// Myrsky

Soturikissat : Seikkailu alkaa |1. osa| [Valmis✔]Onde histórias criam vida. Descubra agora