Pov Julia
Ik ben hier al een maand. Ik mis Jackson zo. Morgen moet ik trouwen met Mikeal. De zoon van Nik. Ik ben nu al een week niet meer aangeraakt. Ik mag namelijk geen blauwe plekken hebben voor de trouwerij. Ze hebben een jurk voor me uitgezocht en alles geregeld.
'Julia, schoonheid. Vandaag ga je je jurk passen.' Zegt Nik en neem me mee. Ik krijg allemaal verdoving voor mijn draak. Ze willen namelijk geen ontsnapping. Ik hoop dat Jackson niet in de brief trapt.
Pov Jackson
Ze is weg, ze heeft me verlaten. Voor het eerst laat in iemand toe en dan verlaat die gene me. Ze is nu al 3 weken weg. 'Jackson, er is post.' Zegt Clara. Ik zal jullie even voorstellen aan Clara, mijn verloofde. Mijn ouders hebben haar gekozen als vrouw voor mij. Ik kan niet achter blijven zonder vrouw en koningin dus ja.
Clara is zorgzaam en lief. 'Van wat?' Zeg ik. 'Blue Moon.' Zegt ze en geeft me de brief. 'Lees ik straks wel.' Zeg ik en gooi hem op tafel. 'Jackson, gaat het?' Zegt Clara en raakt mijn arm aan. 'Ja het gaat. Waarom zou het niet gaan?' Zeg ik.
'Nou door dat Julia...' Zegt ze maar ik kap haar af. 'Dat maakt nik uit. Het is helemaal oké.' Zeg ik en trek haar mee naar de bank. 'Kom gewoon even relaxen.' Zeg ik en Clara gaat tegen me aan liggen. 'Jackson, we hoeven niet dit te doen. Je kan haar gewoon gaan zoeken.' Zegt Clara.
We vinden elkaar knap hoor en aardig maar er is niet echte liefde. 'Clara, ze was duidelijk in de brief.' Zeg ik. 'Ja maar ik heb die brief gelezen en ik geloof het niet.' Zegt Clara. 'Je klinkt net als de rest. Je weet wel haar vriendinnen en mijn vrienden.' Zeg ik en zucht. 'Ik ga die brief lezen.' Zegt ze en pakt de brief van de Blue Moon.
'Wat is er?' Vraag ik als ik Clara's gezicht zie veranderen naar verbaast van blij. 'Niks. Gewoon iets over een huwelijk.' Zegt ze. 'Geef hier.' Zeg ik. 'Nee.' Zegt ze. 'Wat! Nu hier geven. Ik ben koning ja. Heb je het door.' Zeg ik boos. Clara scheurt de brief door midden.
Ik pak de 2 delen en leg ze aan elkaar. Het is een uitnodiging voor een huwelijk. 'Jackson, lees het niet.' Zegt Clara en pakt mijn handen. 'Ik doe wat ik wil.' Zeg ik eigenwijs en lees de tekst. Ik word boos. Julia heeft me verlaten voor een of andere kneus die daar leider word. Die verraadster.
'Ze kan de pot op.' Zeg ik. 'Jackson, ik wil je gewoon even zeggen dat Julia...' Zegt Clara maar ik kap haar af. Ik druk mijn lippen op die van haar. Ze gaat er in mee. Na een tijdje laat ze me los. 'Jackson, het handschrift is het zelfde als die andere brief. Ze heeft geen afscheidsbrief geschreven. Ze is ontvoerd.' Zegt Clara.
'Wat! Je wil zeggen dat ze me niet heeft verlaten en dat wat wij doen niet hoeft.' Zeg ik. 'Ja, we hoeven niet verplicht te trouwen.' Zegt Clara. 'Ik vind je een top vrouw maar soulmate is gewoon anders.' Zeg ik. 'Mee eens.' Zegt Clara. We nemen afscheid en ik ga naar mijn vader samen met Aiden.
We moeten Julia redden en ik ga leuk die bruiloft verstoren met een beetje geweld. Ik leg het plan uit en iedereen gaat trainen. 'Oké Aiden haal de andere jongens. We gaan trainen en aanvallen. Niemand ontvoerd iemand uit mijn groep.' Zeg ik strijdlustig.
O Nik je hebt de koning boos gemaakt. Dat was geen slimme zet.
________
Weer een deel, niet groot maar het andere deel van dit hoofdstuk komt bij de volgende update. Ik heb namelijk echt tijd te kort. Dus ja. Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden.
Publiceerd: 21-02-18
651 woorden
JE LEEST
I am the lost Dragon 》Voltooid《
FantasyJe bent verstoten. Je hebt niemand. Jagers jagen op je. Ze willen jou. Niet omdat ze je mogen of vrienden willen zijn maar voor je huid. Je levert geld op. Ik ben een draak. Een verloren draak. ----- Mijn hoofdpersoon heet Julia Moon. Julia is 19 ja...