Hoofdstuk 19

1.2K 70 47
                                    

Pov Julia

We zijn al 3 weken verder en ik ga vandaag trouwjurk shoppen en de meiden gaan allemaal mee. Ik zal even het lijstje voor je op noemen.

• Olivia
• Diana
• Sanne
• Lilia
• Emma
• Annette
• Meike
• Alana

Veel meningen. Ik ga mensen weg sturen als ze niet aardig zijn zo. Jackson wil zo snel mogelijk trouwen. Ik ben het daar wel mee eens. Jackson wil graag dat ik koningin word en ik ook wel. Het volk heeft uiteindelijk een koningin nodig en die ben ik. Of ik nou eng vind of niet.

Ik lees nu een boek met alles erin wat ik moet weten. Ik ben op de helft van het boek. 'Welkom, toekomstige Koningin. Ik zal u vandaag helpen. Heeft u al iets in gedachte.' Zegt de mevrouw van de winkel. Char staat op haar naam kaartje. 'Noem me Julia en je. Ik ben nog geen koningin.' Zeg ik.

'Willen jullie even rond kijken?' Zegt Char dus. 'Nee, ik dacht aan kant, geen satijn.' Zeg ik. 'Glitters en strak.' Zegt Olivia. Ik kijk haar aan. 'Wat Jackson moet het ook mooi vinden.' Zegt Olivia. We lachen. 'Kan ik gewoon van alles wat passen?' Zeg ik. 'Tuurlijk.' Zegt Char en ik ga naar de paskamer en kleed me om in zo'n badjas.

'Dit zijn alle jurken die je vriendinnen hebben uitgezocht.' Zegt Char en trekt zijn kledingrek met jurken naar binnen. 'Nou laten we beginnen.' Zeg ik. De eerst jurk is van Sanne. Hij is groot, glitters en poederroze. 'Ik laat hem zien maar dit word hem niet.

'Wat heb je haar aangedaan.' Zegt Diana en kijk met afschuw naar de jurk. 'Ik dacht dan kan ze aangeven wat ze ook niet mooi vind.' Zegt Sanne en haalt nuchter haar schouders op. Na 8 jurken en nog steeds niks. Ik vind ze mooi maar het geeft me toch net niet het gevoel van dit is hem.

'Nou deze hebben we met z'n alle uitgezocht.' Zegt Char. 'Ik ben benieuwd.' Zeg ik en Char helpt me met de jurk aan trekken. Ik kijk in de spiegel. Het is prachtig. 'Deze is zo mooi.' Zeg ik. Ik loop naar buiten en iedereen kijkt er adembenemend naar.

 Ik loop naar buiten en iedereen kijkt er adembenemend naar

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Dat is super.' Zegt Meike. 'Ja, hij is heel mooi.' Zegt Lilia. 'Jackson zal hem ook mooi vinden.' Zegt Olivia en Diana. 'Jackson zal alles mooi vinden maar deze is wouw.' Zegt Sanne. 'Net gewoon glitter.' Zegt Alana. 'Dit is hem, hij is super.' Zegt Annette. 'Ik vind hem koninglijk.' Zegt Emma.

'Dat had ik ook al Emma.' Zeg ik. 'Dit is hem.' Zeg ik en Char doet een sluier bij mij op. Er vloeien tranen over mijn wangen. De meiden knuffelen me en ik betaal. We gaan weer naar huis. De jurk is over een week al klaar. De bruiloft is over 2 weken dus dat komt mooi uit.

Dag van de bruiloft

Ik sta voor de spiegel met mijn jurk, haar en make up af. Het is schitterend. 'Het gaat gebeuren.' Zegt Sanne. 'Ja, ik ben zenuwachtig.' Zeg ik en kijk haar aan. 'Alles komt goed.' Zegt Olivia. 'Hoop het.' Zeg ik. 'Kom we gaan.' Zegt Sanne. Sanne loopt me weg. Ja aangezien ik geen vader meer heb is dit een goede oplossing.

Ze hebben geloot om me weg gegeven en Sanne heeft gewonnen. De muziek start en we beginnen met lopen. Er zijn echt heel veel mensen op de bruiloft. Ik zie Jackson staan. Ik glimlach naar hem en hij glimlacht terug. Ik sta voor hem en we hebben elkaar handen vast.

Na alle geloftes enzo geven we het ja woord. Jackson drukt zijn lippen op die van mij. 'Nou nu jullie getrouwd zijn kunnen we u kronen.' Zegt de meneer die je kroont. 'Oké.' Zeg ik. Ik sta voor een deel van het volk.

'Ik, Julia Moon beloof bij deze dat ik altijd voor het volk zal zorgen. Voor arm en rijk. Voor oudere tot kind. In slechte en goede tijden. Ik beloof de koning trouw en daarbij ook het volk.' Zeg ik. Deze tekst moest ik uit mijn hoofd leren. De man pakt de heilige scepter en tikt mijn schouders om de beurt aan en dan mijn hoofd. Ik krijg de kroon op en de mensen klappen.

Na de kroning kan het feest beginnen. 'Ik hou van je, mijn Queen.' Zegt Jackson en slaat zijn armen om me heen. Ik druk een kus op zijn lippen. 'Ik hou ook van jou, mijn King.' Zeg ik en gebruik zijn woordkeuze. Hij lacht en we dansen de eerste dans.

'Ik vind je jurk echt schitterend.' Zegt Jackson. 'Dank je, jij ziet er ook mooi uit.' Zeg ik. 'Ik ben gelukkig.' Zegt Jackson. We dansen nog wat en gaan daarna met iedereen dineren. Na het eten ga ik me omkleden want zo'n grote jurk is niet echt handig.

De rest van de avond is rustig en gezellig. Als het 1 uur 's nachts is gaan Jackson en ik naar huis.

Ik pak wat water in de keuken en als ik terug loop voel ik een steek in mijn buik. Ik sta in de deur opening als ik door mijn benen zak. 'Bel de dokter, iets met Julia.' Zegt Jackson door de telefoon en knielt naast me neer. 'Julia, wat is er gebeurt.' Zegt Jackson.

'Mijn buik doet pijn.' Zeg ik. 'Dit gaat pijn doen maar je moet naar het ziekenhuis.' Zegt Jackson en tilt me op. Ik kreun van de pijn en de auto staat al voor. Aiden zit er in. 'Snel.' Zegt Jackson en Aiden gooit het gas open. We zijn al snel bij het ziekenhuis.

'Koning, kom u mee met de koningin.' Zegt een verpleegster en Jackson loopt met mij naar binnen. De pijn in de buik is al weer een beetje weg. Na het onderzoek. 'Kunt u zwanger zijn?' Zegt de verpleegster. 'Nee.' Zeg ik. 'Nou ik denk van wel. Aan de klachten te zien en het onderzoek. Mag ik een test doen?' Vraagt ze en ik knik. Ik doe zo'n test en na een tijdje mag ik naar de uitslag kijken.

'Ik ben zwanger.' Zeg ik verbaasd maar ook blij. Iets vroeger als gewild maar ja. Dat komt ook wel weer goed. 'Ik ben er blij mee. Echt.' Zegt Jackson en kijkt me blij aan.

_____

Weer een deel, alle boeken van mij staan hoog in de lijsten. Deze op 5 en de andere op 1 en 3 dus lekker een nieuw deel. Het volgende deel zal het laatste zijn van dit boek...

Publiceerd: 24-03-18

1089 woorden

I am the lost Dragon 》Voltooid《Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu