Song: Fortune Cookie by Emma Bale and Milow.
Waarzegster; een waarzegster is een vrouw die door toegeschreven of voorgewende bijzondere gaven, en vaak door beroep op magische krachten, de toekomst voorspelt en verborgen zaken onthult.
"The future depends on what you do today."
Pirate Bay was absoluut een enorme havenstad.
Deze ochtendvroeg was Jade mij komen wekken om te zeggen dat we waren aangekomen op onze bestemming.
Elk crew lid had de avond ervoor via papier duidelijke taken gekregen om te doen in de korte tijd dat we in de stad zullen zijn. Niemand wou me vertellen waarom we in de eerste plaats in de stad waren, aangezien er niet zoveel voorraden moesten worden bijgevuld. Wat had Jack daarvoor nu ook al weer gezegd?
"Waarschijnlijk een politieke kwestie met de Coral Reef Navi."
Daar weet ik veel mee...
Veel tijd had ik niet om er mijn hoofd over te breken dankzij Jade haar takenlijstje.
Mijn taken:
Haver kopen Extra brood kopen Niet falen Gehoorzamen Niet vermoord worden
Jade
Soms zou ik haar echt willen vermoorden.
Hoewel ik gewend was geraakt aan Jade en haar iets vriendelijkere broer Jack, kon ik geen van beiden echt voor een lange tijd uitstaan.
Vooral hun gekibbel was me altijd te veel, het deed me teveel denken aan de manier waarop Emily en ik zo af en toe eens kibbelden. Op een manier waaraan je kunt zien dat zelfs al maak je ruzie, je toch van elkaar houdt.
Na ongeveer een uurtje lopen in de stad kon ik al twee dingen schrappen van mijn lijstje, namelijk de twee eerste dingen.
Aangezien ik nog tijd over had observeerde ik de stad. Hij was groot en vol met leven, hoewel ik moet toegeven dat het een vreemd zicht voor mij was. Een authentieke stad.
Ik moest in het begin wennen aan het geroep van de verkopers en de mensen die proberen af te bieden om zo de goedkoopste prijs te krijgen. Ook het betalen met munten vond ik zeer vreemd.
Toen ik van het schip afging werd ik een paar munten in mijn hand gedrukt waarmee ik het moest doen met de waarschuwing niet te gaan lopen omdat ze me dan zeker zouden vinden en, wel, de gevolgen zouden niet zo gezellig zijn... voor mij.
Natuurlijk loop ik niet weg, ik heb geen idee waar ik ben en hoe ik terug naar huis moet gaan!
Na zeker een half uur stappen en de stad verkennen vind ik het maar weer genoeg geweest. Ik draai me om zodat ik terug kan gaan naar het schip, wanneer een klein huisje mijn aandacht trekt.
JE LEEST
Storm of Pirates [NL] ✓
AdventureWanneer Elisabeth (Lis voor de vrienden) op een cruise terecht komt in een storm, wordt ze teruggestuurd naar een andere tijd. Een tijd waarin piraten nog heer en meester waren over de zee... Ghost Waters. Dark Waters. Golden Coast. Coral Reef. Lis...