Song: Say Something (I'm Giving Up On You) by A Great Big World ft. Christina Aguilera.
Een moeders hart kan breken wanneer zij voelt dat ze gefaald heeft in haar taak om haar kind te beschermen tegen de kwalen van de gruwelijke wereld.
'There is no pain like the broken heart of a grieving mother.'
3rde persoon (Kai):
Kai grijnsde toen hij de laatste woorden van de brief las. Hij had wel verwacht dat iemand van Ghost Waters zijn of haar kapitein eens zou verraden, maar hij had niet verwacht dat zijn broers nieuwe aanwinst die persoon ging zijn.
Blijkbaar zat zij vol met geheimen, en wat hield hij toch van geheimen...
'De Geest wordt beschermd door het Rif, veilig op land. Maar de Geest zal altijd bezwijken voor de Zee, zeker in tijd van gevaar. Dan kan Hij opgeslokt worden door het Duister.
Getekend, het Pareltje van Ghost Waters.'
Toen zijn nieuwe rechterhand, Keaghan, de brief had doorgelezen trok hij zijn wenkbrauwen op en gooide de brief voor zijn kapitein op de tafel.
"Wel, bedankt om mij van mijn werk te houden voor een soort van gedicht, maar ik vrees dat ik nu echt terug aan de slag moet."
Kai rolde met zijn ogen, "Jij en ik weten beiden dat je met 'werk' slapen bedoelt."
"Om goed te functioneren als je rechterhand moet ik nu eenmaal goed uitgerust zijn.", antwoordde hij met een grijns.
Velen Dark Water leden hadden altijd al gedacht dat Keaghan wel de laatste persoon was die ooit verkozen zou worden als rechterhand van de kapitein, vooral omdat Sia die taak al op zich had genomen (ze was niet blij te horen dat Keaghan met haar titel ging lopen en heeft dat ondertussen héél duidelijk gemaakt) en soms wist Kai echt niet waarom hij nu net Keaghan had gekozen om die rol te vervullen. Maar toch was er altijd iets aan Keaghan geweest dat zei dat hij die taak wel aankon, beter dan Sia. Keaghan is ook meer vredelievender dan Sia ooit zal zijn.
Hij was maar een beetje ouder dan Kai en een bastaardkind van één of andere heer van adel. Toen Kai hem aantrof was hijzelf nog maar een paar maanden kapitein en hij had dringend nood aan extra crew-leden. Toen zag hij daar aan de kust een figuur over het haast eindeloze pad van zand rennen.
De figuur was een man die opeens ineenzakte en voorover viel in het zand. Rond hem vormde zich al snel een plasje bloed.
Kai had hem geholpen. Hij kon nu nog steeds niet zeggen of dat een vergissing was. Wat hij wel kon zeggen was dat Keaghan sindsdien de enige was die Kai echt vertrouwde op het schip.
Keaghan hield niet van alle hielenlikkers die zich overal op het schip bevonden, van alle naar macht smachtende piraten die hun kapitein een mes in de rug zouden steken bij de eerste beste kans dat ze kregen.
JE LEEST
Storm of Pirates [NL] ✓
AdventureWanneer Elisabeth (Lis voor de vrienden) op een cruise terecht komt in een storm, wordt ze teruggestuurd naar een andere tijd. Een tijd waarin piraten nog heer en meester waren over de zee... Ghost Waters. Dark Waters. Golden Coast. Coral Reef. Lis...