Song: Don't Let Me Down by The Chainsmokers ft. Daya.
Vreugde; Vreugde of blijdschap is een positieve emotie bij mensen of dieren, een tevredenheid met de omstandigheden of omgeving. Wie blij of gelukkig is, ondervindt geen gebrek of stress, heeft positieve gevoelens over de omgeving of zichzelf en heeft dan ook geen grote behoefte om de omstandigheden te wijzigen.
"Love is when the other person's happiness is more important than your own."
Kapitein Finn stond ons al op te wachten aan de dok. We hadden ons geplaatst vlak naast zijn schip en opeens begreep ik waarom het de Coral Reef Navi werd genoemd in de plaats van een schip. Het schip was keurig verzorgt zonder dat er enig barstje of schrammetje te zien was. Het hout was zo licht dat het eerder op wit leek. Niets aan dit schip gaf weg dat het eigenlijk een piratenschip was.
"Hij wordt niet meer als piraat gezien.", zei Haley die naast me was komen staan.
Ik keek haar vragend aan.
"Eigenlijk is kapitein Finn wat verstoten door de andere schepen omdat hij zich te veel hechtte aan het beschermen van de mensen die de rest overviel. Dat is niet de piratenmanier..."
"Is hij dan niet kwaad op de rest?", vroeg ik.
Haley knikte, "Natuurlijk, maar die boosheid is vooral voorbehouden voor Golden Coast en Dark Waters. Ghost Waters is altijd al een bondgenoot van Coral Reef geweest. Waarom denk je anders dat Lee naar hier is gekomen voor hulp?"
Ik keek naar Lee en Finn die elkaar begroette.
Finn was inderdaad een oude kaptein. Zijn grijs, krullend haar ging over tot een lange grijze baard die zijn hoeveelheid rimpels wat verborg. Het was duidelijk te zien dat hij vroeger heel knap moest zijn geweest, maar de jaren hadden daar duidelijk niet veel goeds aan gedaan.
Naast hem stond een vrouw die zeker nog maar iets in de begin 20 moest zijn geweest. Of toch voor zover ik kon zien... Een sluier verborg het grootste deel van haar gezicht waaronder ook haar haar en nek. Het enige dat je nog kon zien waren haar doffe blauwe ogen.
Ze stond er maar gewoon wat bij, stil voor zich uit te staren. Bijna onzichtbaar...
"Wie is dat?", vroeg ik Haley terwijl ik wees naar de vrouw.
Haley's ogen versomberde toen ze doorhad wie ik bedoelde, "Dat is kapitein Finns nieuwe verovering. Ik ken haar naam niet, maar ik weet wel dat zij het nu al redelijk lang uithoudt. Als ik mij niet vergis al drie maanden."
Drie maanden te lang zou ik zeggen...
"Waarom is bijna heel haar gezicht verborgen?"
Haley keek mij aan en keek daarna naar de Ghost Waters en Coral Reef leden die met ons op het dok stonden. Toen Haley terug naar mij keek trok ze me stilletjes weg bij de piraten totdat we buiten gehoorsafstand waren.
JE LEEST
Storm of Pirates [NL] ✓
AdventureWanneer Elisabeth (Lis voor de vrienden) op een cruise terecht komt in een storm, wordt ze teruggestuurd naar een andere tijd. Een tijd waarin piraten nog heer en meester waren over de zee... Ghost Waters. Dark Waters. Golden Coast. Coral Reef. Lis...