11. Een kust van Goud

220 6 0
                                    

Song: Song of the Sea by Nolween Leroy.

Een kust; strook land langs de zee, grens tussen land en zee.

"There are no foreign lands. It is the traveler only who is foreign."

Haley vond me, nog steeds tegen de muur gedrukt, helemaal in shock

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Haley vond me, nog steeds tegen de muur gedrukt, helemaal in shock.

Ik weet niet meer wat er daarna was gebeurd, ik weet wel dat ik me op dit moment in mijn kamer bevond met Haley die voor me op mijn bed zat.

Ze had me een kopje, of beter gezegd beker, kruidenthee gegeven om te kalmeren, maar ik voelde me alles behalve kalm.

Haley was aan het praten over hoe we deze strijd hadden gewonnen, dat alle vijandige piraten van dit schip weg waren en niet snel meer zouden terugkomen. Dat klonk voor mij als een leugen.

"Ik zie je nog wel eens, Elizabeth."

Die ene zin bleef me terroriseren.

Ik nam een slok van mijn thee. Het smaakte bitter, maar niet zo bitter als de andere smaak die ik in mijn mond had. De smaak die hij daar had geplaats.

"Lis..." Haley keek me aan met bezorgde ogen. Ik was er nog steeds niet aan gewend dat er iemand was die ik zo vertrouwde in deze vreemde tijd. Haley had al lang de grens van 'onbetrouwbaar' overgestoken naar 'toch iemand die je in vertrouwde zou kunnen nemen'.

"Wat is er nu eigenlijk gebeurd?", vroeg Haley. Ik voelde me stilaan terug kalm worden. Ik nam nog een laatste slok thee voor ik de beker op het kasje naast mijn bed zette.

Ik ademde diep in voor ik begon te praten. Ik legde alles snel en eenvoudig uit. Alles.

Van de tranen, tot de mannen. Van de mannen, naar hun bedoelingen. Van de bedoelingen naar de moord die ik had gepleegd op één van hen. Van de moord naar kapitein Kai. En van kapitein Kai naar de kus en wat hij allemaal had gezegd.

Haley keek me bleek aan. Letterlijk alle kleur was uit haar gezicht verdwenen.

"Hij... hij heeft je gekust?" Ze fluisterde, maar ik kon haar prima verstaan. Ik knikte langzaam en dat was het moment waarop ze opstond en zonder nog een woord te zeggen naar buiten liep.

Ik keek naar de deur waar ze achter was verdwenen en realiseerde me opeens dat ik eigenlijk niet zoveel over haar wist.

~

Haley P.O.V.

Van zodra ik hoorde dat Kai Lis had gekust, stormde ik de deur uit.

Ik moest dit aan Lee vertellen.

Ik haastte me naar zijn kajuit en deed niet eens de moeite om te kloppen. Ik rukte gewoonweg zijn deur open en stapte naar binnen.

Hij keek geschrokken naar me op... vanuit zijn badkuip.

Storm of Pirates [NL] ✓Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu