15.0 : “Experiment”
+ Thank u for 5k votes <3“ARA nanti masa Chemistry kita satu group buat experiment eh?” Layla mengelipkan matanya beberapa kali pada Inara. Sejak dah jadi kawan Inara ini, kerja dia asyik nak melekat saja.
“Kita orang nak join boleh? Madame cakap satu kumpulan lima orang kan? Bolehlah masukkan saya, Arshad dengan Noah sekali.” Cairel tiba-tiba menyampuk sebelum sempat Inara membalas. Eh dia ini kan, suka sangat menyampuk. Nak jadi Rayyan 2.0 ke apa? Suka menyampuk.
Inara terus kemam mulut. Dia tak ada masalah nak satu kumpulan dengan mereka tapi kena ke ada Noah sekali!? Dia dahlah tengah dalam fasa janggal dengan Noah. Kalau Noah tanya jawapan dia macam mana? Takkan dia nak terus terang cakap yang dia sukakan Noah?
“Boleh, boleh!” Laju kepala Layla mengangguk. Sukalah tu dapat satu kumpulan dengan crush dia. Cis! Kau yang suka, Inara yang merana.
Inara mengerling sekilas Noah yang sedang menjatuhkan kepalanya di atas meja. Tengah tidurlah apa lagi, macam tak kenal. Lepas balik dari perhimpunan tadi dia terus tidur. Kenapa dia tanya aku soalan macam tu? Nak kata dia sukakan aku, eh tak mungkinlah dia nak suka perempuan average macam aku ni. Dahlah tak lawa, tak kaya, aku ni tak ada apa nak dibandingkan dengan dia.
Pftt! Wahai Inara yang tersangatlah suci, kau ingat zaman sekarang wujud lagi ke bercinta pandang pangkat? Kalau dah suka, walaupun kau datang dari kerajaan langit pun dia terima. Kejap kenapa macam ada aura Ayah Pin dekat situ?
“Guys, madame Farina suruh gerak pergi lab sekarang. Masa Chemistry tukar dengan masa Fizik.” Kedengaran suara Haikal menenggelamkan suara pelajar lain yang sedang bersembang. Maklumlah suara Haikal tu tegas lain macam.
“Yes! Jom Shad, oi Noah kau boleh tidur awal-awal pagi ni? Woi bangun,” Cairel menggoyang-goyangkan bahu Noah. Alah macam tak biasa, Noah itu pagi ke, tengah hari ke, malam ke, kalau tak fight memang kerja dia tidur. Kalau tak tidur, main pakji.
“Erm.” Noah mengangkat kepalanya perlahan, merenung Cairel dengan matanya yang kuyu. Eh dah kenapa mamat ni? Mamailah tu. Tangannya menenyeh matanya sendiri. Errr sebenarnya kan, um Noah—nampak comel macam tu.
Pelajar perempuan yang perasan hal itu terus berbisik-bisik sesama sendiri. Hah dah kenapa? Ini mesti on crush dekat Noah kan? Ewah masa mula-mula dia masuk bukan main kutuk dia. Cepuk kang!
Kalau dah pelajar lain macam itu, agaknya macam manalah reaksi Inara ya? Hrm Inara apa lagi, terus senyum dia. Peh!
“Jom Ara,” Layla berdiri di hadapan Inara sambil memeluk bukunya di dada. Eh bila masa dia ambil buku dia? Laju saja minah ni kan, macam pelesit! Dan—sejak bila dia tak tarik tangan Inara? Yalah selalunya belum sempat Inara menjawab dia dah tarik tangan Inara keluar dari kelas.
YOU ARE READING
Until We Meet Again
Teen FictionTentang bunga yang ditinggal tidak berduri. In his fading breath, a promise lies, Held by her, beneath silent skies, Bound by time yet worlds apart, Love endures within her heart, Whispering soft, "Wait for me." Also known as Path: Noah Inara Cover...