12.0 : “He’s a fighter”
+ Thank u for 4k votes! T^TNOAH menopangkan dagunya memandang luar tingkap kelas. Seketika matanya dialihkan semula memandang ke dalam kelasnya dan ternyata banyak mata-mata sedang memandangnya. Ada aku korek biji mata tu kang, dalam hati dia menggerutu.
Tahu sebab apa mereka pandang Noah tak lepas? Pertama, sebab curious dengan kaki dia. Dan kedua, sebab pagi tadi mereka nampak Noah naik kereta mewah pergi sekolah. Yalah sepanjang minggu ini kan dia naik motor dia yang tak seberapa tu, sebab iti mereka terkejut, tak sangka yang Noah ini anak orang kaya.
“Tadi aku nampak Noah pergi sekolah naik Porsche weh, mak dia yang hantar.”
“Seriuslah? Bukan selalu dia naik motor ke? Astu, mana kau tau yang hantar dia tu mak dia?”
“Muka dia ada iras dengan Noah. Aku rasa aku macam pernah nampak weh mak dia tu kat majalah.”
“Sumpahlah? So means Noah tu anak orang kaya? Tapi asal aku tengok dia tu serabai, macam bukan anak orang kaya.”
“Manalah aku tahu.”
Nafasnya dihela berat mendengar perbualan rakan sekelasnya. Kut ya pun nak mengata, perlahankanlah suara tu, aku boleh dengar woi! Dia menjeling tajam murid perempuan yang duduk tak jauh darinya itu. Aku naik kereta pun nak kecoh.
“Weh Noah,” Cairel melabuhkan duduk di atas meja Noah. Tengok gaya macam nak membawang saja, haih. Zaman sekarang, tak kira lelaki perempuan kerja asyik nak membawang saja. Macam tak ada kerja lain.
“Apa?” Balas Noah malas. Arshad yang tadinya mengulang kaji terus mendekatkan kerusinya dengan meja Noah. Ya Allah ya Tuhanku, kau pun sama ke Arshad? Nak join kupas bawang?
“Aku dengar budak-budak kelas kita gosip cakap kau naik Porsche tadi, betul ke?” Teruja Cairel bertanya. Loh, tak habis-habis lagi ke pasal Noah naik Porsche? Gempak sangat ke weh naik Porsche? Haih, tak faham aku.
“Hurm,” pendek balasan Noah. Tak ada nafsu dia nak cakap panjang-panjang, buang tenaga saja.
“Mak kau kerja apa weh? Ayah kau?” Kini giliran Arshad pula menyoal. Dia pun sebenarnya curious pasal Noah. Tengok dari segi penampilan, memang macam bukan dari keluarga yang berada. Yalah, Noah barai kut ops maaf Noah! Baju tak tuck in, rambut tak bersikat, muka ada plaster sana sini.
YOU ARE READING
Until We Meet Again
Genç KurguTentang bunga yang ditinggal tidak berduri. In his fading breath, a promise lies, Held by her, beneath silent skies, Bound by time yet worlds apart, Love endures within her heart, Whispering soft, "Wait for me." Also known as Path: Noah Inara Cover...