Prologue✔

1.4K 36 3
                                    


Juat a prologue ya..enjoySimple je..Jist like ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ..

"Umi...Nis dah tak tahan dah.Nis dah tak sanggup tahan semua ni...cukuplah Nis yang kena hina,cerca,herdik..tapi Nis tak sanggup Dengar Umi kena hina"

"Nis rindu umi..Kenapa umi tinggalkan Nis..Nis nak umi..."Air mata Yuhanis jatuh setitik demi setitik.Wajahnya menatap sekeping foto yang hampir pudar itu.

"Bodoh kau nis..dia tak cintakan kau lah..dia cintakan Aqasyah Balqis.Aqasyah balqis!bukan kau!"Dia berkata sendirian sambil menumbuk numbuk dadanya.

"Dia bencikan kau..dia bencikan kau lah.Ingat!Aqasyah Balqis tu masih ada lagi di hadapan dia.Kau je yang tak boleh move on.Tak lama lagi kan aku janda to be.Aku tak layak dengan dia!!"Raungnya.Segenap bilik itu bagaikan kosong.

"Woi!!Kau memekak ape hah?"Terjah Ryan sambil matanya menikam mata Yuhanis Arasya.

Yuhanis mendiamkan diri.Sekadar mendengar percakapan lelaki itu.Biarlah.

"Kenapa kau tak turun lagi?Aku kan suruh kau turun!Pindah bilik bawah!Kau tak layak duduk kat bilik tu sebab aku takut kalau 'bakal' anak aku dengan Aqasyah Balqis terjejas sebab kau.Ingat,rumah aku,peraturan aku,cara aku.Kau tu buat cara menumpang!"Teriaknya sambil menarik rambut Yuhanis.Yuhanis mengerang kesakitan.

"Sssakkitt..awak.."

"Kau tahu sakit?Habis kau ingat hati aku ni tak sakit hati ke?Kau kan yang hantar 'balaci ' kau suruh serang Qasyah?Tak cukup lagi ke kau 'jual' maruah kau dekat lelaki lain?Ke kau nak aku jual kau dekat bapa ayam?Sedar dikit perempuan murah.Muka kau memang sama kalau aku samakan dengan pelacur lain.Patutlah mak kau dengan kau sama je.Anak haram..Memang kau sama je macam mak kau.Tak kenang jasa."Pedih.Kata katanya bagaikan api yang membara.Yuhanis terus berdiri.Mendongak memandang lelaki itu.

Air matanya keluar dengan..Dia memang melampau!

"Ahmad Adryan.Kalau kau nak hina aku,tak apa.Tapi,jangan kau sekali kali hina mak aku.Habis kau tu apa?Dayus.Lelaki dayus.Menghina,membuka aib isteri sendiri depan orang lain.Kau fikir aku apa?Haiwan?Kau,Ahmad Adryan,memang sesuai sangat kahwin dengan Aqasyah.Sama.Sorang dayus sorang lagi wanita murahan.Sesuai"Keliar segala api kemarahannya.Yang dia simpan selama berbulan bulan.Meratap.Menangis.Semua kerana dua orang manusia yang sanggup menjahilinya!

Pang!!

Sakit..itulah yang dapat dirasakan oleh Yuhanis.Pipinya merah.Bibirnya sempat mengukirkan senyuman sinis.

"Lempanglah..aku tak kisah.Dan aku ni bukannya 'isteri' kau.Aku ni cuma hamba kau je.Memang layak aku dapat tamparan.And one more thing,I really really appreciate it"Matanya menghunus tajam ke arah Ryan.Ryan kaku dan bengang.Matanya melihat gerak geri isterinya itu.

Yuhanis ingin keluar daripada bilik itu.Dia dah takde siapa siapa di sini.Biarlah dia pergi,daripada ada pihak yang bersengketa.

"Yuhanis Arasya..Sekali kau keluar daripada rumah ni,bilik ni..aku akan ceraikan kau.."halus kata kata itu menusuk pendengaran Yuhanis.

"Ceraikanlah saya,kerana saya bukan sesiapa bagi awak.Cuma hamba yang tak layak tinggal bersama anak raja."Panggilan aku kau sudah bertukar menjadi awak saya.Dia tak rela lagi tinggal dalam keadaan begini.Biarlah dia pergi dari sini..meninggalkan memori pahit yang sentiasa bersemadi di dalam hati.

Hohohoho..pendek bukan scene prologue ni.Macam melebih la pulak..

Anyway...selamat menyambut hari pengumuman penting keputusan SPM Tingkatan 5...

Kbaibai wattyss...

Kbaibai wattyss

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



The Heartless Duda Hot (OG)Where stories live. Discover now