Shhhbbruu..
Kpiak..kpiakk..kpiak..
Cikaboomm..
Wowoowowowom...
Mweewkkekkkekkk...
Treetttttreeettt...
Buuuuuuummmmuuuuu...
Bbobobogfnmhf...
Nirreeeeeeenngg..
Zassss...zasss...
"Okeeeyyooo..dah siap!"
Erk?
"Apa ni akak?"Soal Hadith sambil membelek belek benda itu.
",Inilah..sepraisssss...!!"Kata Tengku Shera seperti ke anak anakan.
"Suprise?"Hadith membelek belek lagi benda itu.Kemudian,dia tertawa.
"Apa yang lawaknya?"
"Ini serious and gerenti lawak.Lawak yang tak ciplak,plagiat,duplicate and copy.Kelakar la akakni!!"Tawanya meletus sekali lagi.
Tengku Shera menggaru garu kepalanya yang tudak gatal.Apa kebenda yang lawak na?Buang tabiat ke dak nie??
"Wait..wait..wait..apa yang lawak nya??Cantik aper ni.Hargailah sikit usaha akak kau ni,nak ketawa kat belakang,bukan depan depan"Dengusnya perlahan.Air kopi disisinya dicicip perlahan.
"Ye la..bukannya hadith tak kenal ngan akak ni.Perangai macam budak budak.Yelahh....cantik cantik..secantik orangnya"Puji hadith.Tengku Shera sudah tersenyum.senyum menunjukkan barisan giginya yang putih.
"Akak nak bagi suprise akak ni bila?" Soal Hadith.Tengku Shera hanya mengurut urut dagunya.Pelipisnya berkerut memikirkan sesuatu.
"Ermmmm...I think,esok la.Kat hujan lagi ni.Akak pun malas nak keluar."
"Esok pun,esoklah akak..tengok..keja Hadith tak settle settle lagi ni.Layan akak dari tadi"Selepas berkata begitu,dia pergi meninggalkan Tengku Shera yang rnak bersandar di sofa empuk sambil membelek belek hasil tangannya.
"Shera shera shera..kreatif jugak kau ni ehh.."
"Well..well..well..aku memang kreatif pun..muahahahah"
**********
Flashback...
"Sayang buat apa niy?"
"Alahai abang ni.Sayang tengah masak.Abang tak payah la sibuk..sayang nak masak special nie..."
"Ha..yela.."
"Tapi kan,abang boleh tak tolong ambikkan cheese dalam refrigerator.Jauh la..tak larat"
"Ala sayang abang nie...dekat jr kut..Malasnya dia.."
"Heheh.."
"Erm..abang"
"Ye,apa?"
YOU ARE READING
The Heartless Duda Hot (OG)
RomanceBeautiful cover design by @dahlyasilevon .Dahlya cover shop Sanggupkah diri untuk menerima lelaki berstatus DUDA HOT?? Mempermain cinta tanpa bersalah? Membiarkan diri keseorangan menghadapi segalanya? Menjatuhkan maruah isteri depan orang lai...