Bab 15✔

446 11 0
                                    

"To improve the company's financial,I think we need to change the theme product selection and I believe this will further enhance the consumer excitement and increase the level of our company's financial"

"Some sponsors have extended the sponsorship to market their product.They also no longer require that interest rates should welcome them"

"So,what do you think about all the reviews?"

"Boss?"

Para pekerja saling pandang memandang.Apa jadi dengan bos mereka ni?

"Boss?"

"Ryan"Faiq menegur Ryan.Apa halnya si Ryan ni,buang tabiat la.Senyum...senyum...lepastu tangan asyik goyangkan pen.Tak serius langsung!

"Woi!"

Panggilan kedua itu mengejutkannya.Matanya kembali segar bugar dan muka serius dipamerkan.Nak cover je tu.

"Yes..continue"Sebaik sahaja memberikan arahan,pekerjanya terus mengeluarkan soalan.

"Apa pendapat bos dengan pendapat kami?Ada masalah apa apa?"

"So far,tak da apa apa masalah.Fail tu nanti hantar kat saya ya.Semua boleh bersurai"

Arahan segera dikeluarkan dan semua pekerja bersurai meninggalkan mesyuarat.

Ryan masih lagi tidak berganjak dari situ malahan dia sedang enak berpusing pusing menggunakan kerusinya.

"Wou..apa pasal senyuman memanjang je dari tadi?Ada pa pe ke or ada hati yang sedang bert..."

"Baik kau jangan sambung perkataan tu kalau tak nak rasa kasut aku.Baru lagi ni.Sedap hingga menjilat jari kaki."

Faiq ketawa.Serious lawak dia ni.

"Wahai kawanku Ryan,aku tahulah orang dilamun perasaan cinta macamana.Lagipun,aku kan pakar cinta"

"Banyaklah kau pakar cinta.Diri sendiri belum berpunya,ada hati nak jadi pakar cinta tak bertauliah"Sambumg Ryan sambil bersandar pada kerusinya.

"Weyh,aku tengok kan,Yuhanis tu cantik lah.Aku nak nombor dia boleh tak?"Dengan tak berperasaan Faiq berkata begitu.Nak cabar hati batu kawan dia ni laaa..kahwin dha lah senyap senyap.Tak jemput pun tak bila ditanya kahwin bukan atas dasar cinta.Habis kahwin atas dasar apa?Dasar laut?

"Kau nak nombor dia jeling orang ni dulu.Phone number dia langsung aku tak tahu.Lagilah kau mintak aku."

"Jeles nampak.Dah keluar bibit bibit cinta ke cik abang ceo?"Tukas Faiq lalu memandang Ryan sambil senyuman tersungging di bibirnya.

"Secubit ajinamoto pun aku tak jealous.Kau yang melebih adelah..Aku pergi dulu lah"

"Eyh kejap kejap!!"Faiq kelam kabut memanggil Ryan tampak macam ade benda penting je

"Hah,ape dia?"Soal Ryan.

"Malam pertama macam mana?Best tak?"

Muka Ryan mulai memerah.Ada ke dia tanya macam tu.Sensitif tu!

"Hey kau ni..nak kena kelepiaq kat sini ke..kang staf lain dengar,malu lah!"Bergetar suara Ryan memarahi Faiq.

"Sorry la,kawan..





********


Kringgggggg!!!!

Krimgggggg!!!!

Krimggggggm!!!

"Assalamualaikum sape ni??"

"Wasalam ni akak lah.Nis ada tak kat rumah?"Soal Tengku Shera.Suaranya sedikit bergetar di dalam talian.

"Ada,kenapa.kak?"

"Akak nak datang tau.Jangan keluar mana mana."Tengku Shera memberikan arahan berkuatkuasa.

"Err..akak,Anis nak tanya"

"Hah,apa dia?"

"Bila nis boleh kerja balik kat situ?"Soal Yuhanis perlahan.

"Errmm..anis,akak rasa tk tahu lagilah sebab semua keputusan ada kat tangan Ryan.Akak tak nak Ryan marah"Dengan nada perlahan dia menjawab.Tak mahu mengecilkan hati yuhanis.

"Hmm..kalau macam tu nis letak phone dulu ya.Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam"Tengku Shera menyahut salam Yuhanis.

"Macam mana kak?Jadi tak nak buat surprise?"Soal Hadith beria ria mahukan jawapan.

"Jadi lah..Nampak tak tadi akak guna skill suara bergetar kakak.Mesti lah jadi.Tak ada bantahan punya...Tak percaya sudah"

"Wah..wanjeong,daebak!"Suara hadith lantang mencecah udara.Nipu je author nie..

"Daebak daebak..nak kena sepak.Kang mummy demgar nak macam mana?Mummy kan tak tahu lagi yang Yuhanis tu wife angah"

"Oh ya!I nearly forget.."Suaranya diperlahankan semula.Mummy nya tu,telinga kuali .Eh...bukan kutuk...Telinga dia bileh dengar bait bait percakapan orang.Si kena slow slow lah.kasi cun ini macam...

"Lain kali jangan cepat sangat melatah kalau tak kita yang kena.Hadiah semalam,mana?"

"Hadiah semalam..errr..."


********

"Aku nak makan kat rumah...tuuuuuttt"Panggilan diputuskan.

Hesy dia ni..kedekut gila kredit.Main cakap laju laju,mana aku nak dengar.Nasib baik aku dengar tadi,kalau tak memang tak buat lah..dari tadi aku call dia bagai nak mati,dia senang senang je letak phone?

Macamana dia dapat number aku?Nak kata aku bagi memang tak ade lah..

Oh ya!!Hadith!Hadith or Kak Shera.Diorang je kan yang ada number phone aku.

Masalah masalah..memang masalah...

Memang bahaya lah kalau dia ada number phone aku.Memang belambak lah keja aku.Memang penatlah aku...

Deyyy...kau bukan 'isteri' dia lah..kau bibik dia.Just cool,relax..

Tempuhi hari hari akan datang dengan senyuman yang terlekir..








































The Heartless Duda Hot (OG)Where stories live. Discover now