Bab 5✔

536 15 0
                                    

"Asalamualaikum"Sebaik sahaja Tengku Shera berkata demikian,Segera Buttercup datang untuk membuka pintu.

Buttercup,Bubbles dan blossom ni kembar seiras.Mereka warga Indonesia.Perlukah aku terangkan banyak banyak?

"Aahh..Tuan,Cik muda..silakan masukk.."

"Hah,baru balik?Ingat tak nak balik rumah dah"Kata Datin Mariah sambil memandang satu persatu anaknyaTangannya ligat membelek majalah CLEO.Salah satu majalah favourite MissKC.Dia mengerling jam.9:43 malam.Wajahnya tertancap kepada seseorang.Lalu dia bangun ke arah seorang wanita yang memakai baju kurung berwarna biru.

Di dalam hati aku berkata,"garangnya...apalah lelaki ni nak auta pasal aku..ok,dont judge book by its cover.Tapi..kalau dont judge Datin by its temper,gimana tuh?"

"Cantikk..siapa ni?"Soal Datin Mariah sambil memandang Yuhanis atas bawah atas bawah.Cantik.Berspek mata bulat macam Hadith.Tapi Hadith lagi tebal laa..Ala ala nerdy gitu

Dengan segera Ryan menjawab bagi pihak Hadith dan Shera.Hadith dan Shera sekadar mendiamkan diri.Shera memandang kukunya,Hadith membetulkan speknya.Alahai..macam macam lah budak dua orang nieee

"Ermmm..dia maid baru kita.I mean,maid baru kondo Ryan.Ini.. anak sepupu Mak Tipah.Dia kerja dekat Kondo Ryan."Sambung Ryan.Dia menggaru garu pelipisnya yang tidak gatal.Harap mummy percaya..Mak Tipah?Mummy bukannya kenai pun.

"Cantikknya..nama apa?"Soal Datin Mariah sekali lagi.Majalah CLEO di tangan segera dihulurkan kepada Blossom.Blossom segera menyambutnya dengan berhati hati.

"Yu..Yuhanis Arasya.Panggil Yuhanis"Jawabku tergagap gagap.Yelaahh,isteri secret anak Datin nii..Bibik part time,isteri part time.

"Sedapnya nama...Dah²..masuk dulu.Kalau nak apa apa bagitahu Btriplet eh?"Katanya sambil mengusap usap bahuku.Bak kata pepatah,orang berbudi kita berbahasa.

Btriplet?Benda alah apa tuh?

Oh ya!maybe buttercup punya asik beradik.Aku pin tak dapat bezakan.Selalunya,dalam cerita kartun,ada Buttercup,Blossom and Bubbles..Dalam Poor Señorita ada juga BTriplets ni.Macamana aku tahu?Aku selalu layan Poor Señorita dekat saluran tv3

"Ouh..okay.."Aku menganguk angguk sambil tersenyum.

"Semua naik.Blossom,tunjukkan bilik Yuhanis ya..dah,mummy naik atas dulu ya.."Sambung Datin Mariah.Mereka tergamam.Begitu kuat sekali ya penangan daripada Yuhanis Arasya sampaikan Mummy yang garang bertukar kepada anak kucing?Woowww!

*******

Aku meletakkan barang barangku di sisi bilik.Mindaku seperti tertanya tanya,betulkah kputusan yang aku buat ni?Of course lah betul,Miss KC kan yang cipta watak aku ni

Aku berdiri dan melihat cermin.Macam tak percaya inilah realiti hidupku yang sebenar.Haruslah...mesti kena percaya.kalau tak percaya realiti apa yang ada,kan?

Pintu dikuak seseorang dan semestinya orang itu adalah Ryan.Siapa lagi kalau bukan si Ehemmm tu

Setelah pintu dikunci,dia terus melangkah ke arah Yuhanis.Yuhanis kaku.Langkahnya kebelakang dan kebelakang dan akhirnya dia bersandar di sebuah almari.Almari yang lebih tinggi daripadanya.

The Heartless Duda Hot (OG)Where stories live. Discover now