"Hi sayang.."
"Hi biy..kenapa cancel date kita hari ni..kata you janji nak bawa I date harini..biyyy"rengeknya di dalam talian
"Oh ya,about that,I really really sorry.Sangat sangat sorry..Kakak I suruh I hantar dia pergi uruskan wedding.Dia wedding planner,so yah..I need to obey her instructios..sorry ye,sayang "Tokok Ryan.
"Takpa Biy..your sisters is my bakal kakak ipar.So,I dont care.Janji lepas ni you jangan lupa date kita?"
"Of course lah.."Tanpa dia sedari,dia berjalan sehingga ke arah sebatang pokok yang sangat besar.Tempat itu gelap dan tidak dapat dilihat sesiapa.Pemandangan di situ ke menyedapkan mata.Pantai yang berombak ombak...hmphhh..
"Okeylah,papa I panggil lah..I tutup duu key.Byee..biy."
"Bye"
Tiba tiba..
"Bhouutrfvdghh"Mulutnya dan hidungnya ditekup oleh seseorang.Seseorang itu telah mengheretnya ke suatu tempat yang wattys tak akan jangka.Telefonnya pula jatuh ke tanah.
Ryan:Wattys akan jangka lah!
Author:Suka hati aku lah.Cerita aku kan..kau duduk diam diam..kalau tak aku ubah watak kau jadi watak jahat.
Ryan:Wattys,help me!!********
"Waouioioiuohsbdhewowwwwwwww!!!"Jerit Erin sambil melihat pelamin yang direka oleh kami.Kami tu tak bermaksud Ryan tau.Ryan aku dah tolak tepi.
"Erin..nak jadi isteri orang pun macam ni..??"tegur Mak Tipah,or dikenali sebagai Nortipah.Entahlah kenapa author letak nama nama yang 90 an.
"Huhuh..excited gila gila!!cantik meletops ni!Pandai Kak Shera buat.Dengan abang hensem sebelah tu"
"Eeiii..dah nak kahwin pun meggatai yang amat"Aku mencuit pingganggnya.Yelah,bila dah kena cubit akan reaksi dia macam ni 'auwuuuuu'..macam beruk tak?
Sementara itu,aku menariknya masuk le dalam bilik.Kelihatan orang dah memenuhi rumah itu.Takkan nak diri jugak an kat situ?
"Sakitlah..I ni setia pada yang satu tau..iaitu,Forhen."Jangan terkejut kalau bakal husband aku nama macam tu.Kacukan u olls.Arabic tau..Anak datuk lagi.#glamoursekejap.
"Forhen..Forhen..nak kena forehand ngan aku?"ugut Yuhanis.Erin tergelak geluk gelik ketawe.Bak kata jinderella,bagai pinang dibelah sejuta.
Nak tahu lebih lanjut lagi,sila buka cerita The Lejend of Jinderella karya minyoongi.#iklansahaja."Kau ni kann..nama husband aku tu Abdul Forhen Muhammad bin Datuk Abdul Hiz.Muhammad belakang dia.Kau hado?"jelas Erin.Matanya dililaukan.memandangku.
"Yelahh..yelahh.."
"Nanti kan,bila kau kahwin,aku nak sangat jadi bridesmaid kau tak bergaji.Kau kahwin nanti tema apa?"
"Fairytale?"balas Yuhanis.Mindanya terkenang kenangkan baju Cinderella yang cantik itu.Tapi kan..ada ke orang nak dengan aku?
"Hahahhah..gila apa fairytale.Tapi,kalau fairytale,tema apa?"Dia ketawa berbisik bisik di dalam bilik itu.Maklumlah,dah penuh orang kat depan.Kalau bercakap pun boleh dengar,apa lagi ketawa.Kalau si Erin ni ketawa,conform si Forhen tu lari.Dengan ketawe besar dia pun monster boleh lari.
YOU ARE READING
The Heartless Duda Hot (OG)
RomanceBeautiful cover design by @dahlyasilevon .Dahlya cover shop Sanggupkah diri untuk menerima lelaki berstatus DUDA HOT?? Mempermain cinta tanpa bersalah? Membiarkan diri keseorangan menghadapi segalanya? Menjatuhkan maruah isteri depan orang lai...