"Please adik..akak tak tahu nak mintak tolong siapa lagi..."Rayu Tengku Shera kepada adiknya.(pssttt..tadi masa bab Yuhanis KC tulis kak Shera kan?Kalau bab macamni KC tulis Tengku..)
"Akak..tak bolehlah.Angah penat lah.Baru balik dari office.Ajaklah adik ke,Miya ke.."Respons lelaki itu sungguh negatif.Kakaknya mula membulat kan mata.
"Please..please my dear angah.Angah tak kesian ke tengok Along?Ulang alik nak Uber.Ulang alik naik grab.Ulang alik naik teksi.Ingat tak penat ke?"Seloroh Tengku Shera sambil memandang lelaki itu.
"Inilah akak.Time orang offer tak nak.Time sekarang terhegeh hegeh nak.Suruhlah tunang akak.Itupun susahke?Tak pun suruh Pak Mat.Tak payah susah susah akak pergi sini.Akak pergi sini naik apa?Naik kapal terbang ke jet udara?"
"Ya allah..Angah!Along pergi sini tumpang Nisrien,jiran akak.Itupun sebab dia nak keluar,ambik adik dia.Pak Mat kan cuti isteri dia due pregnant?Tunang akak kan overseas?Apalah angah ni..cakap bukan main lepas..tolong ahhh..Angah tak sayang Along ke?"Nada suara Tengku Shera dikendurkan.Sengaja meminta sinpati.
"Yelah²"Dua patah perkataan keluar daripada mulut adiknya sangat sangat sangat sangat sangat sangat mengembirakannya.Author pun terover excited pulak.
"Thanks angahh..youre the best adik in the world.Nanti akak belanja subway tau..."
"Subway subway jugak,tapi angah nak adik ikut sekali."Kegembiraan kakaknya terus pudar.Gile ke kalau nak ajak adik dia tu.Datang situ mesti tak lepas pandang.Kekacakannya menggoyahkan iman makcik makcik kampung.Gembira pulak I,hahah...
"Along,along ingat tak yang pasal kenduri Mak Temah tu.Makcik makcik kat situ semua berkenan dengan adik.You know why, a handsome prince go to kampung.Memanglah Mak cik² tergoda.."Sekilas jawapannya seperti angin lalu.Ryan langsung tak mempedulikannya.
"Cik muda,Tuan Muda udah pulang?Tadi,datin ngomong sama saya,suruh makan dahulu.Tuang Muda enggak gemar makan tengah hari.Datin takut kalau² Tuan Muda diserang gastrik kembali"Terang buttercup.Bubbles dan Blossom sedang membersihkam halaman rumah sambil rancak menyanyikan lagu tema Mohabattein
"Ha,takpa..nanti saya bagi tahu Tuan Muda suruh dia makan."Dalam hati,perhhh...marah.Sebab marah,dia takut kalau kalau si Ryan tu pengsan masa bawak kereta.Siapa tak kenal dengan si Ryan tu.Makan entah ke mana,Tidur entah ke mana,mandi entahe mana.Yang dia fikir hanyalah untuk mengejar tender yang diidam idamkanmya.
Dengan langkah pantas,dia mengetuk pintu bilik Ryan.
"Angah,kenapa kau tak makan??"Soal Tengku Shera di luar bilik.
"Alaahh..Orang dah makanlah dengan Klien dengan restaurant.Akak ni kenapa?Tadi nak suruh cepat²"Laung Ryan dari dalam bilik.
"One more thing,jangan lupa cakap dengan adik ye.Kalau tak..orang tak nak,tak akan,tak mahu,tak hendak pergi.You know why.If you not to tell adik, I will refuse to go with you.Pandai pandailah akak tumpag sesiapa."Mendengar percakapan Ryan,Tengku Shera segera berpaling ke bilik adiknya.Tak sanggup mendengar kata kata Ryan.
"Hesy Ryan ni,kalau kau bukan adik aku,aku tolak je kau dari atas tadi.Ni pulak dua kerja nak kena buat.
'Tok..tok..tok..'
"Siapa tu??"Laung adiknya dari dalam bilik.
"Ni akaklah.."
"Oh..akak,masuklah.."Kata katanya pun sudah buatkan tangkai hati mahu meletup.Apa lagi melihat wajahnya yang hensem kebaboom.Kalau dia bukan adik aku,dah lama aku ngurat dia..Isy,dosa..maksiat mata tu!
YOU ARE READING
The Heartless Duda Hot (OG)
RomanceBeautiful cover design by @dahlyasilevon .Dahlya cover shop Sanggupkah diri untuk menerima lelaki berstatus DUDA HOT?? Mempermain cinta tanpa bersalah? Membiarkan diri keseorangan menghadapi segalanya? Menjatuhkan maruah isteri depan orang lai...