Wanita di sebelahnya sedang nyenyak tidur posisi menghadapnya.
Idea jahat muncul..
kereta diparkirkan di RnR berdekatan di situ.Patutnya boleh ikut jalan biasa,tapi aku degil nak guna Highway.Last last,sesattt...
Botol air mineral di belakang segera di capai olehku.Tanganku merenjiskan sedikit air ke mukanya.
Bagaikan terkena renjatan eletrik,mata Yuhanis terus terbuka luas.Terpisat pisat matanya terkena renjisan air tersebut.
Matanya terus melirik ke arah sebelahnya.Lelaki itu memandangnya sambil di bibirnya tersumbing senyuman yang begitu sinis!
"Dah bangun?"soalnya sambil menutup penutup botol air itu.
"Ke nak lelap lagi?Tidurlah tapi aku janjikan 99.98% kau takkan selamat.Cuba kau tengok tu"Dia menunjukkan sekumpulan lelaki gengster yang sedang duduk sambil berbual dengan kuat.Tawanya boleh didengari sehingga ke sini.Ia menbulkan ketakutan kepada Yuhanis.
"Aku keluar dulu"
"Eh,tunggu!!"
"Nak apa?"
"Nak ikuttt.."
Tengku Ryan tersenyum puas.
Aku segera keluar daripada BMWQ7 milik lelaki itu.Aku hanya berjalan di belakangnya sahaja.Karang melebih,dituduh divas pulak!Bukannya dia tak kenal dengan perangai natural Tengku Ryan ni.Dari lirikan mata dengan senyumannya pun dah tahu yang dia sedang mengetawakan kita!
Aku hanya berjalan di belakangnya sahaja,jarak yang jauh.
Apabila dia menyedari ketiadaanku disisi,dengan segera dia menoleh ke belakang.
Aku pula membuat lagak muka yang teramat selamba dan seperti tiada apa apa yang berlaku.
Dia memberhentikan langkah kemudia terus memandang ke belakang.Yuhanis pula tertoleh toleh ke belakang,seperti merasakan lelaki itu sedang melihat orang di belakangnya.Tapi,tak ada pun.Hanya kelihatan pelancong pelancong maybe yang sedang beratur menaiki bas
Apabila dia memandang ke hadapan kembali,Tengku Ryan sudah terpacak di hadapannya sambil menyelukkan rangannya ke dalam poket.
"Err..kenapa eh?"soalnya kepada Tengku Ryan
"Kenapa kau kata?"
"Ye la..kenapa?Awak cari sesiapa ke?"
Lengan Yuhanis segera ditarik kemudian Yuhanis berjalan seiring dengannya.Yuhanis pula terpinga pinga,pelik dengan keadaan yang dihadapinya sekarang.
"Err..awak"
"Hmm..."
"Kenapa awak tarik saya.Patutnya saya.jalan belakang,sebab saya ni bibik awak"
Tengku Ryan bagaikan tersedar sesuatu.
"Awak?Siapa awak?"Dia cuba memutarbelitkan kata kat Yuhanis.
YOU ARE READING
The Heartless Duda Hot (OG)
RomanceBeautiful cover design by @dahlyasilevon .Dahlya cover shop Sanggupkah diri untuk menerima lelaki berstatus DUDA HOT?? Mempermain cinta tanpa bersalah? Membiarkan diri keseorangan menghadapi segalanya? Menjatuhkan maruah isteri depan orang lai...