'Auchhh'
Bunyi apakah itu?
"Kau buat apa kat dalam bilik aku hah?"Sergahnya perlahan.Matanya digosok beberapa kali .Dalam perlahan perlahan pun,rasa tengkingannya kuat.Nasib kiri biliknya tiada penghuni.
"Saya tak da buat apa apa kat awak.Awak yang tiduq berjalan.Saya tariklah awak masuk bilik"Kata YUHANIS sambil menahan sakit tangan akibat kena hempap tadi.Merah dan terseliuh dohh..kau rasa?Sikit jeklah terseliuh tu.Takdek la sampai nak kena tuam bagai.
Ryan memandang bibik aka isterinya itu.Muka berkerut kerut seperti tertelan sepaket asam boi.Riak kegelisahan terbit di mindanya.
"Kenapa.dengan tangan kau tu?"
"Ouh,ni...ni..tadi terkena cerek air.Panas sangat"Bohong Yuhanis mengia iakan perkara yang langsung tidak wujud itu.
"Kau tipu aku kan?Kat rumah aku ni ada pemanas air minuman,dah tak guna cerek.Ada Cuckoo,Coway...Cakap sekarang,apa jadi dekat tangan kau?"Soalnya sekali lagi sambil jari telunjuknya melihat tangan Yuhanis yang merah itu.
"Tak,tadi saya"
"Jangan nak tipu aku lagi.Jom"Dia menarik lenganku sehingga duduk di atas sebuah sofa yang empuk di dalam biliknya.Dalam biliknya ada satu laluan ke tempat berkerjanya.Shortcut lah namanya kan?Takkan shotgun pulak.
Ni yang aku pelik?Kata nak seksa aku sampai tak jumpa jalan keluar?Apasal baik sangat ni?Ouhh..takut aku mati awal sangat agaknya.Nanti tak dapat seksa aku?Kann?
Lelaki itu hadir dengan ais ditangan dan bandage.
Gila ke?
Aku tak nak
Pakai
Benda alah tu!!
"Kau duduk diam,boleh tak?"
"Tapi..tangan saya tak terseliuh lah.sikit je seliuhnya.Merah ni saya boleh sapu krim."Kata kataku bagaikan angin lalu.Langsung tak nak dengar.Spesies apalah ni,orang kata langsung tak nak dengar.
"Jangan banyak soal.Kau duduk diam diam kalau tak aku cium kau"
Cium?Dengan segera Yuhanis menekup bibirnya.Matanya memandang tepat ke arah mata Ryan.Eiii..tak kuasa aku!
"Duduk diam!"Bisiknya perlahan.Gila ke nak kuat kuat?Dahlah nak masuk pukul 7;00 ni.I think BTRIPLETS udah bangun.
*********
Aku duduk di atas kerusi dapur.Merenung tanganku yang dibalut itu.Lama..bagaikan nak tembus.
Btriplets duduk memandangku.Mereka meletakkan dagu mereka di atas tangan seperti termenung.
"Kenapa dengan tangan Nis itu?"Soal Blossom
"Ouh ni..tadi.."Belum sempat mahu menjelaskan perkara sebenar,seorang lelaki masuk ke dalam dapur.
Dia nak apa lagi?
"Dia memang macam tu Tak reti nak duduk diam.Ada ke malam tadi jatuh katil"Ryan berkata sedeikian
YOU ARE READING
The Heartless Duda Hot (OG)
RomantizmBeautiful cover design by @dahlyasilevon .Dahlya cover shop Sanggupkah diri untuk menerima lelaki berstatus DUDA HOT?? Mempermain cinta tanpa bersalah? Membiarkan diri keseorangan menghadapi segalanya? Menjatuhkan maruah isteri depan orang lai...