Sesuatu yang tak ingin terjadi datang secara tiba tiba.Itu mencari nahas namanya.
7:30 pagi
"Hak ah la..aku lupa pulak minah tu.Takut terkarang mati pulak,aku yang masuk penjara"Sejurus itu,dia melangkah masuk ke dalam bilik kawalan CCTV nya.Patutnya ia dijaga oleh Pak Mat,tapi dia yang menyengajakan diri untuk menyuruh Pak Mat rehat.Kesian la katanye..
"CCTV ni pulak..masalah x tentu pasal.Kabur gelap jek..macam mana ni.."Dia mengetuk ngetuk Layar skrin yang memaparkan setiap gerak geri atau kawasan di rumah ini.
Prank ke?Tak lawak lah..
"Haduii..kalau tak pasal lalat yang singgah dekat lauk air tangan perempuan tu,mesti pakaian kemeja aku,seluar aku apa semua dah siap dah.Kalau tak pasal dia,mesti aku dah keluar date ngan Aqasyah.Mengamuk gila perempuan tu bile aku cancel...hadoiiaaiii"Membebel panjang Ryan sambil kakinya dihayunkan untuk turun ke bawah.
Misi balas dendam aku pun belum mula lagi..kalau dah mula lagi bagus.Tak perlulah aku acah baik depan dia.Acah caring la..
'Tok tok tok..'
Pintu diketuk dengan kuat.Sedang itu..
Aku tersandar di satu rak buku.Mataku mengeluarkan sejenis cairan berwarna putih.Hidungku mula memerah,bibir mula kering.Mata pun memerah..
Bala besar..
Nak bercakap pun tak boleh.Orang pun pelik ngan aku.Diorang kena alergi habuk takde pun macam aku.Aku je yg melebih.
Keturunan..yup..keturunan.
"Woi..kau bukak pintu ni!!!"Bentaknya keras.Pintu diketuk kuat bagai mahu pecah.
Aku pula terdiam sambil menutup hidungku mengunakkan tisu yang tersedia di situ.Hidung ditekap dengan kuat.Batuk pun berbunyi perlahan sahaja.
Sesuatu berlalu di hadapanku.Sesuatu itu adalah...mak menti(tikus)!itu dialek johor tau..
Dengan langkah longlai aku pergi daripada situ.Mengelak daripada mak menti (tikus) yang berkeliaran di sini.
Kplak!
"Kunci pulak minah ni.."Dia bergerak menuju ke arah laci yang menyimpan kunci Kunci pendua dicapai lalu dijolok ke dalam lubang kunci tersebut.
"Mencari pasal aje keja.Pemalas!"Bentaknya kuat lalu menyelak pintu tersebut.Egknya naik turun ingin memarahi wanita itu.
"Yuhanis...Yuhanis...mana kau hah?"
"Jangan main main..kang kalau aku 'siapkan' kau,meraung tak bersuara lagi..Woii..mana kau?"
Matanya tertancap kepada satu susuk tubuh yang terkulai layu disitu.Pucat lesi wajahnya.Tiada senyuman yang beraka di bibirnya.
Terus dia berlari ke sana.Menepuk nepuk pipi Yuhanis bagi.menyedarkannya.
"Nis..Anis..bangun la,kau tak payah buat lawak kat siI boleh tak?"
Senyap.Suasana sangat senyap tanpa gelak ketawa
Tanpa berlengah lagi dia terus merangkul tubuh kecil molek itu.Matanya memandang wajah wanita yang Putih bersih di hadapannya.
YOU ARE READING
The Heartless Duda Hot (OG)
Storie d'amoreBeautiful cover design by @dahlyasilevon .Dahlya cover shop Sanggupkah diri untuk menerima lelaki berstatus DUDA HOT?? Mempermain cinta tanpa bersalah? Membiarkan diri keseorangan menghadapi segalanya? Menjatuhkan maruah isteri depan orang lai...