När vi gåt några minuter kom vi fram till en hög byggnad med en lysande skylt överst. På skylten stod det Hotel MaMa i svart skrivstil och ett rött hjärta efter. Nathan tittade på mig och svängde med huvudet för att visa att jag skulle följa efter in. Vi gick mot en disk dör det satt en kvinna i 40 årsåldern.
"Hej." började Nathan artigt.
"Hej." svarade kvinnan. Hon hade kortklippt hår, var allmänt översminkad med röda läppar och blå ögonskugga.
"Går det att boka ett rum på plats?" frågade Nathan och lutade sig mot disken.
"Ja, men ni behöver vara över arton." sa hon och granskade oss.
"Jag är över arton." sa Nathan och log. Sluta ljug Nathan, vi är lika gamla.
"Legitimation?" sa kvinnan misstänksamt. Nathan tog fram ett passliknande föremål och visade det för kvinnan. Jag han läsa att han är född i februari, jag var född i november och var alltså fortfarande 17, så han ljög inte. Kvinnan nickade.
"Det är väldigt dyrt här, jag tror inte att det är något som två ungdomar har råd med." sa hon, ville hon inte att vi skulle vara här eller vadå? Nathan flinade.
"Det ska nog gå bra."
"Som ni vill, hur länge och vad för rum?" sa kvinnan och ryckte på axlarna.
"Ett rum, en natt." svarade Nathan och tog fram ett bankkort. Han betalde och vi fick ett kort som fungerade som nyckel.
"Rum 227." sa kvinnan och pekade mot en trappa.
"Ha, tanten hade ingen chans mot mig!" sa Nathan stolt när vi gått upp för trappan och gick i en korridor för att hitta rum nummer 227.
"Va inte så elak!" sa jag och skrattade. Vi hittade rum nummer 227 och gick in. Det var ett ljusmålat öppet rum. det fanns en soffa, ett litet bord, krok, minikyl och två dörrar. Ena var till ett sovrum och den andra för badrummet. Det var väldigt fräscht.
"Du kan ta sängen, jag tar soffan." sa Nathan och fixade soffan som var en bäddsoffa. Vi gick och la oss utan något mer än att ta av oss skorna. Vi hade inga tandborstar eller andra kläder.————————————————————————
Hajsan!!! Jag vill bara säga förlåt för kort kapitel, men också tack för 150 visningar!!!! Och tack till er som lagt den i sin läslista/bibliotek och röstat ❤️😊
YOU ARE READING
I'm daughter to a mafia
ActionMaya är dotter till LA's största mafia, eller föredetta. När hennes pappa dör tvingas hon och hennes mamma lämna LA och flytta till New York. Hennes pappa må vara död, men hans problem lever kvar och det blir Maya som får efterträda. Hon får hjälp a...