Sjukhuset

1.4K 23 1
                                    

Jag satt inne på engelskalektionen som var sista lektionen innan jullovet när rektorn kom in i rummet.
"Förlåt att jag avbryter mr Davids, men har du någon Maya Hamilton?" säger hon framför klassen. Alla i klassen vänder sig mot mig, mr Davids sträcker på halsen för att förtydla vem alla stirrar på och jag sträcker försiktigt upp pekfingret. Rektorn nickar och visar med en hest att jag ska komma. Jag reser mig upp.
"Det är nog bra om du tar med dina saker också." säger hon tyst.
Jag lägger in böckerna, pennan och suddet i väskan och går och ställer mig framför mr Davids bänk. Han gör en frågande min.
"Min mobil." säger jag och räcker fram handen. Det höra fnitter längre bak i klassrummet och jag får min mobil. Innan jag går ut ur rummet lyckas jag fånga min bästa vän Ellas blick och hon höjer ena ögonbrynet för att visa att hon undrar vad det är som händer. Jag bara rycker på axlarna och går ut ur rummet.
"Goddag ,miss Hamilton." säger rektorn till mig när vi står ute i korridoren.
"Goddag rektor Privet." svarar jag artigt.
"Jo, jag fick nyligen ett samtal av din mor, hon är på sjukhuset. Din far var med om en... olycka. Hon vill att du kommer dit." säger hon sorgset som om hon förväntar sig att jag ska bli ledsen. Jag nickar tomt och lämnar skolan. Jag går på bussen och åker på sjukhuset.

Pappa hade aldrig varit som en riktig pappa för mig. Han hade varit inblandad i flera stora bråk och trodde att han kunde köpa mig. Varje månad fick jag dyra presenter, istället för att träffa honom. Han var mafia.
Min mobil pep till, det var Ella.

Ella
Vad var det rektorn ville?

Jag
Pappa har hamnat i en olycka eller något.

Ella
Beklagar :(

Jag
Äh, det är okej, du vet vilket pucko han är. Måste gå.

Ella
Bye <3

Jag gick av bussen och in i sjukhusentrén. Vid disken stod en kvinna i 40 års åldern.
"Hej, vet du på vilket rum Matt Hamilton ligger  på?" frågade jag.
"Jag får tyvärr inte ge ut det." svarade hon sorgset.
"Jag är hanns dotter." svarade jag.
"Det är lugnt, hon kan komma, det är min dotter." snyftade mammas röst bakom mig. Jag gick fram och kramade om henne. Hon ledde mig till pappas rum.

I'm daughter to a mafia Donde viven las historias. Descúbrelo ahora