Sigyn még sohasem volt Jötünheimben és nem is nagyon kívánt odamenni, de most mégis feléje vágtatott fakó lován a Szivárvány Hídon keresztül harcostársaival. Csakhamar megérkeztek a tisztes méretű szerkezethez, mi előtt már Heimdall várta őket.
- Bízd csak rám. - Sietett el Thor mellett Loki. - Jó Heimdall...
- Elég lengén öltöztetek. - Fojtotta a hercegbe a szót a férfi.
- Hogy mondod?
- Azt hiszed megtéveszthetsz?
- Biztosíthatlak, hogy...
- Elég! - Szólt közbe Thor, mire Loki elhallgatott, s leszegte fejét. - Heimdall, átmehetünk?
- Sose surrant át ellenség őrségem alatt. Egészen a mai napig. Szeretném tudni, hogy történt.
- Akkor ne mondd el senkinek, hogy elmentünk. - Lépett előre Sigyn.
- Megértetted? - Erősítette meg szavait helyeslően Thor, aztán egy pillantásra sem méltatva Heimdallt elhaladt az Őrző mellett.
- Mi van, ólommá vált a nyelved? - Heccelte Volstagg a még mindig megsemmisülten álló Lokit.
Heimdall megnyitotta a Bifrostot, mire Sigyn testében jóleső bizsergés áradt szét. Fandralra nézett, mire a férfi rámosolygott.
- Első utad Thorral?
- Első.
- Számíts rá, hogy nem lesz sétagalopp.
- Vigyázzatok, mert betartom eskümet, - Figyelmeztette őket Heimdall. - hogy védem ezt a világot Kapuőrként. Ha visszatértetekkel veszélybe sodorjátok Asgardot, a Bifrost zárva marad. És Jötünheim jeges pusztáin fogtok meghalni.
- Nem hagynád nyitva a hidat? - Kérdezte Volstagg.
- Azzal felszabadulna a Bifrost minden ereje, és elpusztítaná Jötünheimet veletek együtt.
- Nem terveztem ma meghalni. - Nevetett Thor bátran.
- Senkisem. - Heimdall végszavára a Bifrost csillámló örvénye magával ragadta őket a csillagokon át. Másodpercek alatt repítette el őket Jötünheimbe. Sigyn összeborzongott. Körülötte sötéten meredeztek a fagyos sziklák, mintha egy ellenséges állat tátott szájában ülő fogak lennének.
- Nem kéne itt lennünk. - Suttogta.
- Maradj közel hozzánk. - Nézett rá Loki. - Akkor semmi sem történhet.
- Haladjunk. - Lódult meg előre Thor.
- Hol vannak? - Kérdezte Sif a Jégóriásokra utalva.
- Elrejtőztek, ez a gyávák szokása.
- Messzire jöttetek meghalni, asgardiak. - Hallották meg a sziklákról visszaverődő hangot. Laufey...
- Thor vagyok, Odin fia.
- Tudjuk, kik vagytok.
- Hogy jutottatok be Asgardba?
- Odin háza hemzseg az árulóktól.
- Ne mocskold be atyám nevét hazugságaiddal! - Emelte Thor kezében magasra a Mjölnirt.
- A te apád egy gyilkos tolvaj! - Állt fel Laufey trónjáról. - Miért jöttetek? Csak nem békéért? Te vágysz a harcra. Sóvárogsz utána. Nem vagy te, csak egy fiú, aki férfinak akar látszani.
- Ez a fiú megunta a gúnyolódást.
Egyre több Jégóriás gyűlt köréjük, lassanként elvágva minden utat, amin keresztül esetleg menekülhetnének.
- Thor, állj le és gondolkozz! - Lépett közelebb testvéréhez Loki. - Nézz csak körül, túlerőben vannak.
- Tudd a helyed, öcsém!
- Nem tudod, mit okoznak majd a tetteid. - Sziszegte Laufey. - Én tudom. Most pedig menj, amíg még elengedlek!
- Elfogadjuk a kegyes ajánlatot. - Hajtotta meg fejét Loki. Sigyn látta, szemében leheletnyi félelem táncol. - Gyere bátyám!
- Fuss csak haza, kis királylány! - Röhögött az egyik Jégóriás, mire Thor megtorpant.
- A francba... - Sóhajtott Sigyn. Thor megfordult és a Mjölnirrel hatalmas csapást mért az őt gúnyolóra.
- Következő? - Kérdezte, miközben tovább ütötte az ellent.
Sigyn kivonta a kardját. Fedezte a többieket, s közben magát is védte. Thor tovább tüzelte az Óriások haragját, így egyre nehezebb helyzetbe szorítva őket.
- Nehogy hozzátok érjenek! - Figyelmeztette őket Volstagg. Sigyn elhajolt egy ütés elől, viszont vállán végigszántott a gyilkos jégszilánk amit feléje céloztak. Visszatartotta kiáltását. Loki rögtön észrevette ezt, feléje futott, de a lány már mással volt elfoglalva. Fandral is megsebesült, mellkasát jeges fegyver szúrta át.
- Thor! - Kiáltott hasztalanul Sif.
- Mennünk kell! - Próbálta szólítani Loki is.
- Akkor menjetek. - Válaszolt Thor, súlyosan lengetve kalapácsát, majd elhajítva azt.
Laufey megelégelte a dolgot. Keze egyetlen legyintésével hatalmas szörnyeteget olvasztott ki a jég börtönéből.
- Futás! - Kiáltotta Volstagg, miközben vállára emelte Fandralt.
- Tudod tartani a lépést? - Kérdezte Loki Sigyntől.
- Persze. - Válaszolta a lány, kezét vérző vállára szorítva. - Volt már rosszabb is.
Az őket üldöző bestia lábai alatt rengett a talaj, már nagyon közel ért hozzájuk. Ám az utolsó pillanatban elnyelte egy közeli szakadék. Fandral erőtlenül felnevetett.
- Heimdall nyisd meg a hidat! - Kiáltott Sigyn, majd meghátrált. A szörnyeteg hirtelen előttük termett a semmiből, s vesztüket is okozta volna, ha Thor nem siet a segítségükre és nem végez vele. De ez idő alatt a Jégóriásoknak esélyük volt újfent bekeríteniük őket...
Hasító fényáradat szakította ketté az égboltot. Odin érkezett nyolclábú lován, Sleipniren.
- Atyám, együtt végzünk velük! - Kiáltott fel Thor.
- Elhallgass! - Fedte meg Odin, miközben tekintetét a hozzá lépő Laufeyra emelte.
- Mindenek Atyja... - Kezdte fenyegetően a Jégóriás. - Fáradtnak tűnsz.
- Laufey, vess véget ennek!
- A fiad kezdte el.
- Való igaz. Ezek egy fiú cselekedetei, kezeld is akképpen. - Ennek véget vethetünk, itt és most. Mielőtt még több vér folyna.
- Túl vagyunk a diplomácián, Mindenek Atyja. - Sigyn szorongó szívvel figyelte az eseményeket. - Megkapja, amiért jött: háborút és halált.
- Legyen hát.
Laufey keze csapásra lendült, ám cselekedetét nem tudta véghezvinni, mert a Bifrost elragadta előle Odint és a harcosokat...
YOU ARE READING
We are one forever (HUN)
FanfictionAsgard. Falainak határán belül egy női szív gyászba burkolódzik és magányba taszítja önmagát. Segíthet neki valaki? Lehet e több a barátságból, a szerelemből? Vagy az árulás és tudatlanság tönkretesz mindent? Ha a szívek megint elszakadnak összeforr...