21 fejezet: Találkozás...

229 35 2
                                    

Ott volt ő, régi formájában, láncokban. Talán csak arcán látszott, hogy miket élt meg, hogy elsuhant az idő. Ugyanakkor ereje, délceg pompája elveszett, fogolyként nem ütközött ki az a csodálatos személyiség aki a rideg kinézet mögött húzódott. Loki minden kétségen kívül megjárta a poklot, Sigyn ezt biztosan megmondhatta, ahogy kedvesét figyelte, akit Odin trónja elé vezettek. 

- Loki... - Frigga hangja anyai bánattal volt teli. 

- Üdv, anyám! - Loki hangja nem tükrözött érzelmet. Még nem vette észre az árnyékos oszlopsorok között rejtező Sigynt. - Büszke vagy rám? 

- Kérlek, ne ronts a helyzeten! 

- Megmondanád, hogyan? 

- Elég! - Hívta magára Odin fogadott fiának figyelmét. - Egyedül kívánok beszélni a fogollyal. 

Frigga távozott, Sigyn maradt, figyelve Loki szemtelen viselkedését apja irányába. 

- Nem értem miért ez a nagy felhajtás. - Feszítette tovább a húrt. 

- Tényleg nem érzed a tetteid súlyát? Bárhová mész, nyomodban háború, pusztulás és halál jár. 

- Midgardra mentem, hogy jó istenhez méltón uralkodjak az embereken, csakúgy mint te. 

- Nem vagyunk istenek. Megszületünk, élünk és meghalunk, pont mint az emberek. 

- Ötezer év ide vagy oda. - Loki tényleg nem tudta mikor kell abbahagyni. 

- Mindez azért, mert Loki a trónra áhítozott. 

- Születési előjogom! 

- Jogodban állt meghalni... kisdedként! Száműztek egy fagyos sziklára. Ha én nem veszlek magamhoz, ma nem lennél itt, hogy gyűlölhess. - A "fogoly" arcán fájdalom suhant át. 

- Ha előre tudod, milyen sorsot szánsz nekem... ne habozz! Nem mintha nem szeretnék diskurálni veled, csak... nem élvezem. 

- Csak Friggának köszönheted, hogy életben vagy, de többet nem láthatod. Életed hátralévő részét börtönben töltöd. 

- És Thor? Azt az ostoba barmot teszed meg királynak, míg én tömlöcben rothadok? 

- Thor azért harcol, hogy helyrehozza a kárt, amit okoztál. Helyreállítja a Kilenc Birodalom rendjét és aztán,  igen, király lesz. 

Lokit már épp elragadták volna az őrök, de ő hevesen ellenállt. 

- Ha egy utolsó kérdést megengedsz... Hol van ő? Látni akarom Sigynt. 

- Ő... 

- Itt vagyok Loki. - Lépett elő Sigyn, nem törődve Odin bosszús tekintetével. 

A herceg megtorpant. Ajkai elnyíltak, szemei megteltek sóvárgással. De nem mondhatott semmit. 

- Sigyntől majd a cellád falán keresztül búcsúzhatsz! - Rendelkezett Odin. 

We are one forever (HUN)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang