Adik beradik ?

1.1K 35 2
                                    

Kini hidup seung cheol sunyi . Pagi pergi kerja malam pergi club . Hati masih kenangkan cinta .

Dia mengingat kembali apa yang Kris katakan kepadanya petang tadi .

Kris : Seung cheol .. aku ada benda nak cakap .. aku tak tahu sama ada nak beritahu kau atau tidak hal ni

Seung cheol : Apa dia ?

Kris : Adik kau

Seung cheol : Dokyeom atau Mingyu ?

Kris : Bukan mereka

Seung cheol : Habis siapa ? Aku cuma ada dua adik beradik je

Kris : Anak papa kau

Seung cheol : Wait .. Papa ada anak lain selain dari aku ker ?

Kris : Yup . Papa kau pernah berkahwin then bercerai . Selepas itu barulah dia jumpa mama kau

Seung cheol : Then siapa adik aku tu ?

Kris : Hyungwon dan Minhyuk

Seung cheol : Maksud kau budak yang papa cari dulu ?

Kris : Ya

Seung cheol : Then ? Kau nak aku buat apa ?

Kris : Kau kena jaga mereka sebab mereka adik kau and waris papa kau juga . Aku tahu orang orang Jay Park akan terus cari korang adik beradik  termasuklah Mingyu dan Dokyeom .

Seung cheol : Macam mana kau tahu semua ni ? Kau dah siasat latar belakang mereka ?

Kris : Minggu lepas . Aku jumpa mereka berdua kat klinik aku . Aku kenal mereka berdua sebab jiran aku kat Jepun dulu . Then aku ada syak  something . Aku pernah tengok gambar Papa kau kat rumah tu and papa kau beriya sangat cari mereka . Aku pun baru teringat . Aku terus buat DNA . But sorry aku buat DNA tanpa pengetahuan kau . Kau ingat tak darah kat tisu lepas kau pukul anak buah Jay Park haritu . Jadi aku ambil tu sebagai bahan DNA .

Seung cheol : Diorang dah tahu ker pasal ni ?

Kris : Belum

Seung cheol : Boleh aku jumpa mereka ?

Kris : Actually salah seorang daripada adik kau tak macam budak normal .Minhyuk ada penyakit autisme dari kecil lagi . Hyungwon pula ada darah beku di otak dan selalu muntah darah . Mungkin kesan selalu kena pukul dengan penyewa rumah mereka dulu .

Seung cheol : Mana omma mereka ?

Kris : Dah meninggal sejak melahirkan Hyungwon . Now pun diorang hidup merempat kat bawah jambatan . Aku tak tahu macam mana nak terangkan kehidupan mereka .

Seung cheol : Aku pening Kris . Aku tak tahu nak buat macam mana lagi . Kau uruskan mereka . Bawa Hyungwon pergi hospital dan Minhyuk kau hantar pergi rumah aku . Pasal bayaran hospital kau pakai je card credit aku . Sembuhkan Hyungwon tak kisah apa pun cara dan semahal mana pun bayarannya .

Kris : Okay tapi pasal Minhyuk aku risau sikit ...

Seung cheol : Kenapa ?

Kris : Dia tak boleh berjauhan dengan Hyungwon . Aku takut dia mengamuk .

Seung cheol : Tak apa . Nanti aku fikirkan caranya supaya dia tak mengamuk .

Kris : Baiklah . And aku nak ucapkan thanks sebab hantar aku balik haritu . Entah apa jadi kat club haritu sampai next day aku pergi sana semua orang pandang pelik kat aku .

Seung cheol : Tak apalah . Jungkook yang hantar kau bukan aku . Ni aku nak kau siasat pasal Dokyeom . Aku nak tahu apa dia buat kat club jungkook haritu . And Mingyu ..suruh Suho sentiasa jaga dia dan jangan biarkan dia jatuh cinta . Aku takut dia kecewa nanti . Biar dia fokus kerja dulu .

Kris : Baiklah . Aku nak balik dulu

Seung cheol : Okay . Hati hati .

Seung cheol penat dengan permainan musuhnya . Dia terlalu sayangkan adik beradiknya sampai tak nak mereka terlibat terutama Dokyeom . Dokyeom dengan Seung cheol tiada beza . Sanggup mati pertahankan kebenaran .

I Will Wait U If I Can ( Byuntae ) 18+++Where stories live. Discover now