Kris yang baru keluar dari kliniknya memandang ke arah sebuah kereta yang sangat dia kenali . Kereta Chanyeol tapi dipandu oleh perempuan . Baru saja dia nak melangkah ke arah keretanya tapi ditegur dari belakang .
Chanyeol : Ehem Kris ..
Kris : Yup ? 🙄
Chanyeol : Kau masih marah kat aku ker ?
Kris : Taklah .. Lupakan jelah benda bodoh yg berlaku dulu .
Chanyeol : Actually aku nak jemput kau datang majlis perkahwinan aku nanti.. Kau ajak Seung cheol sekali .. Lama tak jumpa budak tu ..
Kris : Ohh okay . Tahniah untuk kau ..
Chanyeol : Yeah welcome.. Kau ni bila nak kahwin ?
Kris : Tunggu jodoh masuk meminang... Hahahaha.... 😅
Chanyeol : Okay tak lawak tapi aku nak ketawa juga 😂😂
Kris : Dahlah aku kena gerak ni ... Busy sikit..
Chanyeol : Ohhh okay bye..
Kris hanya senyum lalu masuk ke dalam keretanya . Nasib baik dia dah berubah . Lantaklah dia nak kahwin . Janji kris happy dengan hidup dia sekarang .
********
Suara Mihyuk dapat didengari dari jauh lagi . Mesti dia tak nak berjauhan dengan Hyungwon . Selepas Kris dapat tahu hyungwon ada barah otak terus dia masukkan hyungwon kat wad . Lagipun Seung cheol yang bayar semua bil .
Pintu wad dibuka oleh Kris . Barang mainan bersepah . Hyungwon yang duduk di atas lantai bersama Mihyuk dipandang . Muka hyungwon yang sudah pucat didekati .
Kris : Hyungwon okay tak ni ? Kenapa tak baring kat atas katil ?!
Hyungwon : Saya okay hyung .. Ni.. Temankan Mihyuk main.. Kesian dia main sorang sorang .. Kalau saya mati siapa nak jaga dia ...
Kepala Mihyuk yang sedang leka bermain dengan kereta mainannya diusap perlahan .
Kris : Hyungwon rehat dulu . Biar hyung yang main dengan Mihyuk ...
Mihyuk : Hurmmm takk.. Nakk... Hyung... Nak hyung..
Kris : Hyungwon nak tidur .. Mihyuk main dengan saya okay ??
Mihyuk : Eee... Nak tidurlah.. Pergi main sorang sorang ... Tak nak main dengan orang gila... Cau cau cau...
Mihyuk terus bangun lalu baring di atas sofa di dalam wad itu . Kris hanya tersenyum dengan tingkah laku Mihyuk . Tak pasal pasal dapat pangkat gila .
Hyungwon : Sorrylah hyung pasal Mihyuk tadi . Dia memang macam tu . Tak nak berjauhan dengan saya ..
Kris : Tak apelah . Hyung faham . Now pergi rehat . Hyung nak jumpa Doktor yang rawat hyungwon..
Hyungwon sekadar mengangguk lalu menuju ke katilnya . Kris terus melangkah keluar dari wad . Dia menuju ke kaunter di situ .
Kris : Sorry ganggu... Boleh saya tahu Doktor mana yang rawat pesakit bernama Hyungwon ?
Nurse : Tapi kenapa Encik nak berjumpa dengan Doktor ? Ada apa apa masalah ker ?
Kris : Actually saya Dr Kris Wu . Saya cuma nak berbincang dengan Doktor yang rawat Encik hyungwon ..
YOU ARE READING
I Will Wait U If I Can ( Byuntae ) 18+++
Historia CortaCinta yang hancur tiada kata putus.. Banyak keraguan kisah dalam kebahagian ... Mampukah Jung Na mempertahankan cintanya? Bolehkah Seung cheol membetulkan segalanya? Adakah cinta gay Chanyeol dan Kris berkekalan? Sanggupkah jungkook meneruskan...