Baran

848 22 0
                                    

Seung cheol membaling semua fail di atas mejanya .  Semua duit syarikat hilang dan hutang yang banyak . Dia tak tahu siapa yang gunakan semua duit tu. Tak mungkin Dokyeom dan tak mungkin Chanyeol. Hanya mereka sahaja yang tahu kod bank itu.

Seung cheol : Yoona!

Dengan segera Yoona masuk selepas mendengar seung cheol menjerit dalam bilik. Tidak pernah dia lihat bossnya itu mengamuk. Selalu muka serius tapi jarang nak marah marah tak tentu pasal.

Yoona : Ada apa Tuan??

Seung cheol : Tolong kemaskan fail tu

Yoona : Baik Tuan

Yoona hanya menurut perintah. Dia kemaskan kertas yang berselerak di lantai. Entah hantu apa yang rasuk seung cheol. Nak baling semua fail tapi suruh kemas pula. Dia pun tak tahu.

Seung cheol : Yoonaa...

Yoona : Yer Tuan? Ada apa?

Seung cheol : Berapa lama dah kau kerja kat sini?

Yoona : kalau tak silap saya. Dah 6 tahun. Kenapa Tuan?

Seung cheol : Pernah tak kau jatuh cinta kat aku ?

Soalan seung cheol membuatkan Yoona berhenti mengutip kertas di atas lantai. Tak tahu nak jawab jujur atau tak. Dia hanya mendiamkan diri dan terus pura pura kutip kertas di lantai

Seung cheol : Yoona.. Aku tanya kau ni. Aku paling tak suka orang abaikan soalan aku. Lebih baik kau jujur.

Yoona terus meletakkan semua fail di atas meja seung cheol. Matanya cuba untuk berani memandang ke mata seung cheol.

Yoona :Kenapa Tuan tanya soalan pelik pelik ni?? Kalau Tuan demam saya boleh bawakan panadol untuk Tuan

Seung cheol : Kau pergi kemaskan barang kau. Ikut aku balik.

Yoona :Tapi...

Belum sempat Yoona habiskan percakapannya. Seung cheol terus mencium bibir Yoona dengan rakus. Yoona cuba untuk menolak dada seung cheol tapi apakah dayanya. Dia biarkan seung cheol mengerjakan bibirnya.

Seung cheol melepaskan ciuman mereka. Masing masing mencari nafas. Seung cheol terus meraup wajahnya. Apa dia dah buat.

Seung cheol : Sorry... Aku tak sengaja.. Aku betul betul tak sengaja.. Sorry

Yoona : Tak apalah Tuan. Saya nak balik. Sorry. Saya minta diri dulu.

Seung cheol : Baiklah. Tolong lupakan apa yang saya cakap tadi. Saya tak sengaja. Awak boleh balik...Mian ..

Yoona terus segera keluar dari biliknya. Rasa malu dicium oleh boss sendiri. And first kiss dia untuk boss sendiri. Entah nak rasa sedih atau happy.

Seung cheol tersenyum disebalik rasa bersalahnya. Dia teringat wajah cuak Yoona tadi. Macam katak yang disantau.

Kringggggg

Siapa pula yang call ni. Dah lebih 10 kali number ni call dia. Tapi seung cheol jual mahal. Mana tahu peminat dia call.

Seung cheol : Dosa pula kalau aku tak jawab. Mana tahu rumah terbakar.

Seung cheol terus menjawab panggilan itu.

Seung cheol : Hello? Who who disana?

?? : Choi seung cheol.... Kau memang tak berubahkan. Sebab tu senang kena tipu dengan orang disekeliling kau.

Seung cheol : Kau nak ape?! Call aku sejak dari pagi sampai petang tak penat ker? Appa kau kaya sangat ke bayar bil telefon kau ni asyik ganggu hidup aku.

?? : Appa aku appa kau juga sengal😒

Seung cheol : HAHAHAHA woii Seung hyun!! Macam mana kau dapat number aku ni?

Seung hyun : Ape ke setannya punya adik. Ofcoslah aku ada no kau. Sebab kau adik aku. Aku save number kau sejak kau lahir lagi.

Seung cheol : Aaa bukan kau kat kem latihan tentera ker?

Seung hyun : Aku cuti seminggu. So now aku nak kau jemput aku kat kem sekarang. Aku nak balik. Tak nak aku mereput kat sini seminggu.

Seung cheol : Sorry aku tak dapat jemput kau. Aku kena uruskan barang baru sampai kat pelabuhan. Nanti aku suruh Kris jemput kau

Seung hyun :Okay. But aku nak tanya something ni

Seung cheol : Apa?

Seung hyun : Pasal Dokyeom. Kau tahu dia kerja apa selepas dia habis study dulu?

Seung cheol :  Aku cuma tahu dia uruskan hal syarikat kita kat London. Tapi aku syak dia ada kaitan dengan benda lain

Seung hyun : Seung cheol.... Berat sangat ke tanggungjawab yang aku bagi ni sampai kau tak dapat jaga dua orang adik beradik tu??

Seung cheol : Hyung... Mian.. Aku gagal jadi hyung yang baik kepada mereka. Aku lebih pentingkan benda lain dari keluarga.

Seung hyun : Aku nak kau selesaikan semua masalah peribadi kau sebelum aku yang masuk campur nanti. Pasal Dokyeom dan Mingyu aku akan uruskan.

Seung cheol : Aku harap sangat kau tolong aku. Aku tak tahu nak buat apa.

Seung hyun : Aku cuba selagi aku mampu tapi ingat jangan bagitau aku balik.

Seung cheol : okay. Nanti call aku kalau sampai rumah

Seung hyun : Aku balik lewat sikit nanti kot. Aku nak pergi kubur Appa ngan Mama.

Seung cheol :Baiklah

Choi seung hyun ialah abang kandung Seung cheol . Seung hyun dari kecil memang tak tinggal dengan mereka. Sebab arwah Datuk mereka nak Seung hyun jadi waris semua harta dia. Jadi terpaksalah Appa mereka hantar Seung hyun tinggal dengan Datuk dia. Selepas Datuk mereka meninggal, seung hyun pindah balik ke rumah mereka. Tapi selepas Appa mereka  meninggal dia ambil keputusan masuk tentera.

Tugas geng dia terpaksa serahkan kat Seung cheol even dia tahu seung cheol lemah dalam urusan macam ni. Sebab itu dia upah Kris sentiasa perhatikan Seung cheol. Sekarang dia balik kena uruskan sesuatu yang patut dia balas atas kematian appa mereka.

I Will Wait U If I Can ( Byuntae ) 18+++Where stories live. Discover now