"Have I told you lately that I love you... Lalalala... "
Best tu lagu uncle-uncle. Thea suka, dia berlama-lama mandi ni mau kasi lupa arahan si Boss untuk jumpa si penyu.
Thea sapu losyen, kasi banyak sikit sana kaki supaya wangi sama endak rimas. Biasa la jumpa orang yang tidak dikenali memang bikin nervous.
Dia pun endak mau pakai yang luar biasa cukup pakai macam ini lah.
Endak perlu pakai dress hanya datang dan say hi sama tu si Angelo. Pakai begini supaya senang menyisip keluar dari tempat itu haha.Thea memasukkan dua keping chewing gum dalam mulutnya. Mengunyahnya perlahan sambil membawa kereta Mitsubishi Lancer Evo nya yang berwarna silver. Tiga puluh minit lebih sedikit dia gunakan dalam perjalanan menghadap jam dan pelbagai halangan traffic.
Thea melihat jam tangan dan dia terlambat 15 minit seperti yang dijanjikan. Thea ke meja receptionist dan menyatakan,
Thea : I'm miss Cynthia.. Oh Miss Ericka Jhonsen.
Receptionist itu mengangguk dan membawa Thea menuju sebuah meja yang duduk disana seorang lelaki berumur lewat 50an yang kelihatan sedikit terkejut saat melihat Thea.
Hampir sahaja Thea terbatuk melihatnya lelaki setengah baya itu berdiri dan mempersilakannya duduk.
Thea : Mr Angelo Damien?
Lelaki itu mengangguk dan Thea tertawa tertahan. Uncle Jhonsen nya seperti mengenakan anak gadisnya dengan lelaki tua dihadapannya.
Sir Angelo : Sir Angelo Damien and you must be Miss Ericka.
Tidak semena-mena kepala Thea mengangguk seperti burung terkukur. Dalam kepalanya ingin membantu cousinnya dari pengoda lelaki separuh abad ini. Thea... Thea... Dia tidak habis-habis menyelamatkan si Ericka. Yang berkemungkinan sedang date dengan boyfriendnya sekarang ini.
Sir Angelo : Miss Ericka, I would like to ask you a few questions...
Thea memandang si beliou, tu lelaki duduk terlalu relax. Menyandar ke belakang, melipat kedua kakinya dan tangan keduanya dibahu kerusi. Oh dia memberi isyarat kepada waiter berhampiran. Yang tentu direspond sangat peka oleh si waiter.
Bila si waiter sampai si beliou memesan air suam, black hot coffee dan juga segelas coffee Ice. Thea mengangkat keningnya...
Thea : Give me fresh orange.
Dan si beliou itu tersenyum. Thea sedikit cemburut samar supaya si beliou tidak melihatnya ketara.
Sir Angelo : Tell me about your self young lady.
Bibir Thea terbuka sedikit, si beliou menyandar lagi kali ini jari-jarinya saling bertaut kiri dan kanan. Thea menilai itu sebagai sikap arrogant. Well ada kelas juga ni beliou. Thea dalam firasatnya mengagak bahawa Sir Angelo ini bukan calang-calang orangnya. Thea sempat menelan liurnya.
Thea : Sir Angelo, I'm here on behalf of my cousins Miss Ericka.
Sir Angelo menyungging senyum dibalik jambangnya yang beruban tetapi terawat baik. Duduknya tidak berubah masih begitu selesa. Sedangkan Thea mula sedikit gusar dengan mengalihkan cara duduknya berberapa kali didepan tu beliou.
Sir Angelo : Yes Miss Cynthia Conrad, Miss Ericka's most trusted cousin and her Co business. 26 years old, single, pretty. Your boy friend is Joshua Alexander, work as Engineer somewhere at Japan and dia sudah kahwin...
Thea terkejut dia berdiri, beliou didepannya tersenyum manis mengangkat tangan kanannya dan membuat Thea terduduk lemah. Kejutan untuk Thea tentang Joshua...
YOU ARE READING
Sleep With The Enemy
General FictionLima tahun yang lalu, di suatu pagi yang indah menjadi medan pertengkaran di antara Thea Conrad dan Angelo Damien JR setelah menyedari pasangan tidur semalam mereka bukanlah pasangan yang diinginkan. Saling berjanji untuk melupakan, mengakhiri dan s...