Part 4 : Five Years Ago

5.2K 215 11
                                    

Mata tu tondu melotot marah pada JR yang berdiri sana siring Mr Conrad. Mulutnya cemburut yang buat JR kehairanan. Dia setakat ini tidak melakukan kesalahan pada Thea. Ya dari tadi juga tidak mengeluh walaupun belum duduk sejak menghantar Thea ke hospital.

Thea merenung marah pada JR yang berlagak tidak tahu apa-apa disana. Ya sebenarnya JR pun bukan tahu apa yang buat tu sumandak tiba-tiba marah padahal dia tidak buat apa-apa kesalahan. Er tolak kesalahan masa lalu la fikir JR silik si Thea yang mahu mewujudkan dinding permusuhan dengannya.

Thea : Who are you?

Tu tondu merenung kearah JR dan bagi soalan yang mematikan. JR menelan ludahnya sah tu sumandak tidak mengenalinya... langsung.

Mr Conrad turut memandang JR macam menilai tu mata dia, ai apa salah sya ni bilang JR dalam hatinya. Tanpa diduga JR tunjuk hidungnya dengan jari telunjuk dan kepala tu tondu angguk-angguk, matanya masih macam marah ni.

JR berdehem kasi bersih dulu tekaknya yang tiba-tiba rasa kering. Betullah tu perempuan tidak kenal dia.

Thea : You say yang tu angkol Sir Angelo tu bapa ko so you... Who are you?

JR : Oo... That my mistake, sorry...

Mata Thea melotot pada lelaki didepannya. Ada sesuatu pada pandangan itu... macam... aura yang boleh buat dia mengamuk bila berada dekat dengan ni lelaki. Argh...

JR : I'm Angelo Damien JR, JR sahaja. Sir Angelo Damien is my dad and a friend of your Uncle Jhonsen.

Mr Conrad : CEO Morden Housing Company. Sir Angelo only son, 32years old also bujang dan daddy with his daddy ada perbincangan untuk menyatukan kamu.

Thea buka mulutnya sambil tengok daddy sama tu kusai secara bergilir-gilir.

Thea duduk, menjulurkan kakinya mencari selipar tetapi heels saja yang dijumpainya. Thea masukkan kakinya tapi agak terhuyung pergerakannya.

Thea : Dad... send me home...

Dia buka heelsnya dan berkaki ayam mahu keluar. Si Daddy berdiri tapi sia-sia saja sebab tu boliounya ada gout. Endak lah buli jalan laju ba. So si kusai yang mengelar namanya JR itu merapat pada Thea, tanpa dipinta mendukung Thea yang macam ringan menuju pintu keluar dan saling mengangguk kepala dengan daddy Thea yang pingka-pingka menuju kaunter yang kebetulan Dr Chang ada berdiri disitu.

Tangan Thea berpaut sana leher si kusai, uwaaa... Thea tau ni kusai gagah sebab senang saja angkatnya. Wangi lagi sebab hidung Thea dekat ba pula sama dada yang macam pejal didalam sana. Lehernya pun tagap, belum berpeluh setakat ini. Thea turut rasa ni kusai merawat kulit mukanya dengan baik endak berjerawat dan tekstur kulitnya emm cantik la takkan bilang tagap, kulit saja ba itu.

Rambutnya dipotong kemas, boleh rasa hujung-hujung rambut yang dipotong pendek. Tapi rahang itu... rahang itu seperti pernah Thea sentuh. Thea ingin menyentuhnya...

JR : Ba sampai sudah kita umandak.

Uih Thea terkejut, lama sudah pula dia sibuk meneliti wajah si kusai ni. Thea berdiri masuk ke dalam kereta dan suasana hatinya macam mau marah saja. Tu kusai bikin dia gerigitan tah apa ba salahnya ni.

Thea : Ba hurry up, saya mau balik rumah cepat ni. Ko tau juga jalan balik rumah kan?

JR tunjuk tu kereta daddy Thea sana depan sedia mau lead jalan pulang. Thea angkat bahu dan menyandarkan badannya, pasang seatbelt bagus-bagus. Tunggu ja sampai rumah ba.

* * *
Five years ago...

JR dengan rambut terpacak sedang tengok Bronson yang baru kerja lima bulan di Morden Housing Company meminta tambahan bagi wang yang dipinjamnya.

Sleep With The Enemy Where stories live. Discover now