JR : Sabrena! What are you doing?
Sabrena masih melambai-lambai sijil perkahwinan itu didepan Thea.
Sabrena : Show some evidence.
JR : No, it's just fake, itu palsu Thea!
JR memandang Thea yang memandangnya dengan sorotan marah, kecewa dan rasa ditipu. Thea berdiri menuang teanya kedalam singki dan mencuci mug lalu menyimpannya. JR seperti cuba mengekorinya tetapi tidak dipedulikan.
Sabrena tersenyum melihat hasil karyanya dengan tenang sambil melihat detik-detik kemusnahan hubungan pasangan itu didepan matanya. Pelan-pelan juga dia sip hot Chocolate di tangannya sambil senyum-senyum.
JR berdiri mematung dihadapan bilik Thea saat tu tondu memasuki biliknya dan menutup pintu didepan hidung JR.
JR : Please Thea it's just fake!
JR akhirnya berjalan menuju Sabrena yang tersenyum manis menyambut kehadiran JR.
Sabrena : Hi husband.
JR : Mana kau palsukan sijil itu, Sabrena?
Sabrena memetik jarinya, ada bunyi kuat sambil tu tondu gigit bibir bawahnya.
Sabrena : Saya ada keperluan dan saya dapati ada halangan so...
JR memegang kepalanya, kesal dengan kehadiran Sabrena. Perempuan ini menyusahkannya!
JR ingin sahaja menamparnya tetapi dia masih berfikir panjang. Tidak boleh menyakiti kaum yang lemah. Tapi Sabrena ah...
JR : Fix it! Apa yang kau mau kali ini?
Sabrena : Jauhkan Thea dari kau, kali ini bukan wang.
Katanya tersengih, cantik dengan wajah pan asian tapi hatinya busuk.
Tidak lama Thea keluar dari biliknya menatang sebuah beg sederhana. Datang menghampiri Sabrena dan JR yang masih di meja makan. Thea sangat kesal dan kecewa sebenarnya.
Tadi Thea sempat memandang kertas yang didakwa Sabrena sebagai Sijil Perkahwinan. Mereka berdua JR dan Sabrena ada menandatangani sijil itu dan tertera diatasnya "Sijil Pendaftaran Perkahwinan Adat". Bermakna bukan perkahwinan gereja.
Thea memandang JR yang berdiri tidak jauh dari mereka. Pandangan mata itu menunjukkan kepedihan dan rasa terluka. Thea sendiri sangat terluka.
Thea : Kamu sudah berkahwin...
JR seperti mahu menyatakan sesuatu, balik-balik ni bibirnya terbuka tapi tidak ada suara.
Thea menarik keluar Cincin yang baru dia sarungkan semalam. Diletakkan atas meja dan Thea menarik begnya mahu keluar. JR menangkap pergelangan tangannya.
JR : Jangan Thea, Sijil itu palsu jangan percayakan Sabrena.
Thea memandang pergelangan tangannya yang masih dipegang JR kemudian memandang JR dengan marah.
Thea : Lepaskan!
Dan gadis itu keluar dari rumah meninggalkan JR, cincin dan Sabrena yang hanya sibuk dengan minumannya sejak tadi. Thea sangat kecewa...
JR : Dimana kau palsukan dokumen itu Sabrena?
Tu tondu ketawa cekikan, berjaya memperdayakan Thea yang penuh percaya diri pada mulanya dan JR yang kelihatan cukup marah dihadapannya. Sabrena hanya memetik jarinya mengisyaratkan hal itu sangat mudah baginya.
JR berlari keluar menghidupkan engine kereta dan menyusul Thea yang baru keluar dari perkarangan rumah.
* * *
YOU ARE READING
Sleep With The Enemy
General FictionLima tahun yang lalu, di suatu pagi yang indah menjadi medan pertengkaran di antara Thea Conrad dan Angelo Damien JR setelah menyedari pasangan tidur semalam mereka bukanlah pasangan yang diinginkan. Saling berjanji untuk melupakan, mengakhiri dan s...