Part 6 : Dinner With JR

3.9K 191 5
                                    

Thea sampai sahaja dari office, terus tukar baju tank top sama short pants denim. Thea menyusul si mummy yang sibuk didapur.

Thea : Mom malam ini makanan sihat saja ka?

Mummynya tersenyum sambil mengerat labu putih besar-besar. Dalam sebuah mangkuk ada berberapa kurma cina yang direndam. Thea membelek seekor ikan talapia merah yang sudah siap disiang dan mummynya tos diatas singki. Wah tidak jauh dari situ ada bahan-bahan untuk buat stim.

Thea : Nyonya ka ni mom?

Mummynya mengangguk dan tiba-tiba mencekek pinggangnya.

Mom : Thea it's only for mom and your dad. Kau kan ada dinner.

Thea : Argh.... Mom!

Thea memandang keatas sambil mengengam kedua tangannya yang dilipat rapat ke dada. Menunjukkan protes. Dia mengambil carrot yang sudah dibersihkan dan memakannya sambil memerhati pergerakan si mummy.

Thea : Can I help...

Momnya menggeleng, menepis tangan Thea yang balik-balik ambil tu carrot. Momnya melihat jam tangan 6:20pm dan mengesa Thea naik keatas untuk mandi.

Mom : Wear your new dress

Katanya sambil senyum manis. Sup labu putih sedang mengelegak dan sebentar lagi dia akan stim ikan talapia masak nyonya dan sayur pucuk manis masak bawang putih. Simpel sesuai untuk golongan berumur.

Selesai mandi Thea makeup nipis saja, tonjolkan bahagian mata sama kasi jelas sikit tu kudou saja. Lipstick pun warna pink tidak menonjol yang penting dia selesa. Rambut lepas begitu ja ada curl di hujung, since rambut dia panjang dan lurus. Ditambah earing beumbai ala-ala penangkap mimpi. Em... dress... casual dress warna brugundy red berlengan dengan potongan turtleneck juga panjangnya atas lutut dengan ropol istemewa. Well cukup cantik, menonjolkan Thea sebagai sumandak yang layak masuk unduk ngadau dan endak mengada-ngada sexy.

Thea siap sebelum jam 7pm dan dia sudah turun duduk bersama mom dan dad yang sedang menunggu Talapia stimnya selesai di dimasak.

Thea : Sharp 7:00pm I'll dinner sama kamurang.

Bilang si Thea sambil jeling jam ditangannya 5minit sebelum jam 7:00pm. Thea macam rasa lambat tu masa berlalu padahal dia trip suda mau makan isi tu talapia nyonya mummynya.

Dad : JR Sampai

Thea tengok jam 6:59pm, kira tepat jam 7pm la ba itu. Tu kusai tergesa-gesa masuk sambil kasi betul rambutnya yang memang pun sudah kemas. Thea duduk menyilang kakinya sementara si JR bersalaman dengan kedua ibubapanya. Yang tentunya berbahasa basi minta izin bawa sumandak daddy sama mummy keluar.

Terakhir, JR berdiri didepan Thea dan keluarkan sekuntum bunga mawar dari balik bajunya. Bijak sebab hal itu buat Thea senyum malu-malu kucing tanpa disedarinya. JR tersengih, bukan mudah buat tu sumandak didepannya menunjukkan kelemahan.

Thea berdiri, menyandang pursenya dan berjalan mendahului JR ke luar dengan sekuntum bunga rose ditangannya. Namun agak sepi dalam kereta kecuali suara Il Divo dengan suara baritone dan tenor para penyanyinya buat Thea bersemangat. Thea silik juga si JR mana tahu lelaki itu punya bakat terpendam mampu melantunkan suara begitu.

Thea agak-agak saja ba itu, biasanya kusai yang menyimpan koleksi baik macam itu sukakan kesempurnaan. Er...

JR : You look beautiful tonight.

Bilangnya memecah kesunyian. Thea tengok mukanya sebentar. Rambut disisir rapi, cukuran yang bersih, wangi dan kemas.

Thea : Kamu juga.

Sleep With The Enemy Where stories live. Discover now