"Ops, she's my date... "
Dan serta-merta langkah Thea terhenti. Tangan JR memegang pergelangan tangannya. Jacob tersengih pada JR menunjukkan mulutnya yang sedikit ternganga. JR menanggapinya dengan memberi anggukan arrogant menunjukkan kepemilikannya dengan melingkarkan tangan ke pinggang Thea.
Jacob : Oh well, excuse me then.
Dan Jacob berlalu menuju parkir kereta berseorangan. Mata JR juga menangkap semua maklumat itu sama seperti Thea.
Thea : Your ex fiance mana sudah?
JR : Oh dia pandai mengurus diri sendiri.
Kata JR sambil tersengih dan Thea mengangkat bahu. Dia berfikir adakah dia sebenarnya merosakkan hubungan orang lain, seperti gelaran bitch yang diucap tondu cantik itu. Tapi ya drama yang berlaku didepan Thea tadi cukup bagus untuk trip-trip bagi serangan straight punch ke bibir tu tondu. Tapi nanti la...
Thea senyum miring sama JR, tu kusai dapat menguasai keadaan dengan cepat dan bijak. Mungkin juga Sabrena sedang diikat pada kerusi atau apa kerana dia tidak muncul mengejar JR. Luar biasa.
* * *
Ketika hidangan utama sedang rancak mereka makan JR menangkap suatu figur melenggang dengan ukuran tubuh hampir sempurna mendekati dia dan Thea. Tu tondu tidak sedar diri setelah setahun meninggalkannya malah mendekat dua sebenarnya.
Sabrena akan selalu hadir menganggu dan mengacaukan keadaan sehingga permintaannya ditunaikan. Well tentunya dia akan beredar bila cek bertandatangan sudah diperolehinya dan tanpa jumlah. Maksudnya dia boleh meletak jumlah yang dia kehendaki.
Daddy cukup mengenal Sabrena sebelumnya dan berusaha menghalang hubungan mereka. Hanya JR suka memenangkan Sabrena sehingga dia menyedari dia hanya dipergunakan.
Dan cukup menghairankan Thea cukup tenang menghadap Sabrena yang terang-terangan mahu menyingkirkannya. Ya tondu itu sudah dewasa dan semakin bijak mengawal keadaan. Hanya sahaja setakat ini tu tondu tidak menunjukkan minat terhadapnya.
JR juga terkejut bila Thea menyatakan dia menepati ciri kusai impiannya. Satu sahaja yang kurang Thea akan menerimanya bila dia mampu meyakinkan tu tondu sudah jatuh cinta padanya. Well JR come on dia bukan lelaki yang cepat mengalah hanya Sabrena yang merengek minta disayang kembali.
Juga, lelaki yang balik-balik silik si Thea itu bukan siapa-siapa. Dia Angelo Damien JR akan berusaha mendapatkan Thea, kalau perlu membuat Thea mengingati masa lalunya pun JR berani mencuba.
Semasa Sabrena membuat aksi memalukan dengan aksi tarik-menarik itu membuat JR ingin saja menghentak tangannya. Tapi dia mahu Sabrena mengundur dirinya sendiri. Kali ini tu tondu sengaja buat aksi itu sehingga JR menanyakan...
JR : Berapa kali ini Sabrena?
Sabrena tertawa perlahan dia melepas cengkamannya.
Sabrena : Kusai, kau akhirnya bijak juga ya...
Katanya sambil tersengih. JR mengambil buku ceknya dan menandatangan. Sabrena menyambar cek bertandatangan itu sambil mengipas-ngipas ke wajahnya. Tangannya terhulur mencengkam dagu JR sambil tersenyum jahat.
Sabrena : Till we meet again
Katanya sambil melenggang pergi. JR meringis mengingat amaran daddynya dulu. Sabrena perlu disedarkan agar berhenti mempermalukannya terutama didepan Thea.
JR tersengih, bukan mudah merampas Thea dari tangannya. Kalau setakat lelaki itu JR rasa dirinya lebih okay. Dia tinggi, berdada bidang, ada six-pack, handsome, berkedudukan huh. Lelaki itu tadi mungkin sama tinggi dengannya, tapi agak kurus kan heh, tiada six-pack tu muka boleh-boleh juga lah tapi... dia perlu melalui JR sebelum dapatkan Thea. Alamak... boleh-boleh ba JR fikir itu, dia gigit bibirnya...
YOU ARE READING
Sleep With The Enemy
General FictionLima tahun yang lalu, di suatu pagi yang indah menjadi medan pertengkaran di antara Thea Conrad dan Angelo Damien JR setelah menyedari pasangan tidur semalam mereka bukanlah pasangan yang diinginkan. Saling berjanji untuk melupakan, mengakhiri dan s...