Het ziet er hier naar uit alsof er jaren iemand is geweest. Ik bedoel een wordt wat bengelt aan een stuk, de auto's die niet meer te gebruiken zijn. het enige wat me echt bang maakt, is de rust en dat het er zo donker is. Vergeet maar dat ik hier in ga. O en vergeet de borden niet die zeggen dat je hier niet in mag gaan een blijf achter de heg. Het is niet dat ik me niet goed zal of kan beschermen, ik heb genoeg pistolen. Maar omdat het zo donker is vertrouw ik het niet. Is er toevallig geen omweg? Vraag ik mezelf af. Ik stap in de auto en zet de koplampen aan. Nope, ik ga er niet doorheen. Ik hoor het geluid van een auto, niet de mijne maar die van een andere. Snel zet ik de auto scheef aan de kant en zet hem uit. Ik trek de trui van me omhoog en doe mijn haren vast. De auto met 3 jongens stopt waar ik net ook stond. "Wil je daar naar binnen gaan?"vraagt de blonde jongen. Wiens stem in mijn hoofd echoëd. "Ik wil niet negatief over komen, maar als ik een crank was, zou ik daarin zitten"zegt de zelfde jongen. Crank? "Ik denk niet dat we veel keus hebben"zegt een jongen die een kaart vast lijkt te hebben. De jongens staan een paar minuten stil en kijken zwijgend naar de donkere gang."Ik haal het geweer"zegt de jongen, die als eerste praatte. En ze stappen in de auto. Ik zou met hun mee kunnen gaan, dan hebben hun meer kans en ik zelf ook. Maar ik pas en ga er over heen. Omdat dit een 4x4 auto is, gaat die gelukkig makkelijk over stenen heen en weet ik het.
Gelukkig duurt het niet lang voordat ik aan de andere kant ben. En rij zo de berg af naar beneden. Precies op dat moment rijden de jongens uit. Ze leven alle drie nog. Ze zijn zelfs met meerdere. Dan staan ze binnen een seconden stil, hebben ze me gezien? Langzaam stappen ze allemaal uit, en kijken naar de stad. Ik hoor opeens een bonk achter op mijn auto. In de zijspiegels zie ik iets wat niet lijkt op een mens. Ik pak mijn pistool en schiet het ding neer. Wat ook de aandacht trekt van de mensen voor me. "Laura"zeggen verschillende mensen en willen naar me toe komen. "Blijf op afstand"zeg ik en wijs met de pistool naar hun. Ik stap weer in mijn auto, maar kan niet weg rijden omdat de achterste band kapot is. Lekker dan. De mensen lopen nog dichter naar me toe. Ik stap uit en houdt het geweer naar hun gericht. "Wat is er met je gebeurt?"vraagt een oude man. "Heeft Wicked dit met je gedaan?"vraagt weer een ander. "Blijf daar en kom me niet achterna"zeg ik en maak een weg naar beneden, van de berg af.
JE LEEST
The Death Cure (TMR) VOLTOOID
Science FictionLaura is samen met Minho opgepakt door WCKD. Ze hebben haar gehersenspoeld en ze denk nu dat ze een Asassin is. Je weet wel zo iemand die van toren hogen gebouwen af springt en zonder iets te breken op zijn voeten terecht komt. In ieder geval, ze ko...