"Nee, er moet een andere manier zijn"zegt Thomas. "Zoals? Je hebt het gebouw gezien. Zij is de enige manier dat we binnen kunnen komen"zegt Gally. "Denk je echt dat zij ons gaat helpen?"vraag ik. "Mis ik iets? Dit is het zelfde meisje dat ons verraden heeft, toch? Zelfde kut?"vraagt Brenda. "Ik mag haar wel"zegt Gally. "Wat is dit?"vraagt Brenda. "Wat? Ben je bang dat je vriendinnetje gewond raakt?"vraagt Newt geïrriteerd. "Dit ging niet alleen om het redden van Minho, toch?"vraagt Newt nog geïrriteerd. "Wacht? Waar heb je het over?"vraagt Thomas. "Theresa is de reden waardoor Minho vermist wordt. We hebben eindelijk de kans hem terug te krijgen. En wat? Jij wilt het niet vanwege haar? Omdat je diep van binnen toch nog ok haar geeft? Geef het maar toe"zegt Newt en staat recht voor Thomas. "Ik.. uum" "Lieg niet tegen me!"schreeuwt Newt en duwt Thomas tegen de muur. "Newt?"vraag ik en loop naar hem toe. Het lijkt alsof Newt niet begrijpt wat hij doet. "Sorry"zegt hij en loopt weg. Ik wil hem achterna lopen, maar Thomas houd me tegen en gaat zelf. "Dat is raar, hij was in de glade nooit zo"zeg ik. "Glade?"vraagt Frypan. "Ja, de glade. Dat doolhof met die nare Grievers"zeg ik. "Herinner je je iets anders?"vraagt Frypan. "Nee, alles is wazig"zeg ik. En loop weg van de groep.
Wanneer ik buiten ben zie ik Thomas en Newt. Newt zit met zijn benen over een rand. Ik loop een beetje verder totdat ik ze beide helemaal zie. Newt heeft zijn rechter mouw omhoog zitten. En zijn aders zijn zwart... net zoals bij dat ene meisje. "Wat is er met jou?"vraag ik geschrokken. "Niks, je kan beter weer naar binnen gaan"zegt Thomas. "Ga zelf"zeg ik en loop dichterbij. "Ben je gebeten?"vraag ik. Newt knikt. "Wanneer?"vraag ik. "Ik denk dat het gebeurde toen we werden aangevallen in dat winkelcentrum"zegt Newt. "Je hebt gelijk ik ga zelf"zegt Thomas en versnelt zijn stappen om eerder binnen te zijn. Wat een goede vriend. "Waarom ga je niet naar Theresa, die heeft blijkbaar iets om je beter te maken"zeg ik. "Theresa is niet te vertrouwen"zegt Newt boos. "Oke.. luister. Ik kan me niet veel herinneren, helemaal niks eigenlijk van wat er allemaal eerder is gebeurt.."zeg ik. "Nee, dat weet je inderdaad niet! Je weet helemaal niks meer op het moment dat je werd meegenomen door WCKD. Zij hebben jou verandert. Hoe?! Geen idee. Maar daar zullen ze spijt van krijgen. We hadden elkaar belooft om niet meer weg van mekaar te zijn. En door hun is dat wel gebeurt!"zegt Newt terwijl ik tegen een muur aan sta gedrukt en hij net zo dichtbij me staat als net bij Thomas. "Als jij geen hulp wilt, best. Maar ik ga iets verzinnen zodat je geen los geslagen gek wordt"zeg ik en loop naar binnen.
Het is avond en het plan is in gegaan. Thomas en Gally zijn Theresa pakken en de rest van ons wachten. En eindelijk zijn ze hier met Theresa. "Gally?"vraagt Theresa. "Dit is hoe het gaat gebeuren. We gaan je wat vragen stellen en jij gaat ons exact vertellen wat we moeten weten. En bet begint makkelijk: waar is Minho?"vraagt Gally. "Jullie denken toch niet.." "kijk niet naar hem"zegt Gally en gaat tussen Theresa en Thomas zitten. "Waarom kijk je naar hem, hij gaat je niet helpen"zegt Gally. "We weten dat Minho in het gebouw is, waar?"zegt Gally. "Hij wordt samen met de anderen vast gehouden op subniveau 3"zegt Theresa. "Hoeveel anderen?"vraag ik. "28"zegt ze. "Dat lukt wel"zegt Brenda. "Jullie snappen het niet, het is verboden gebied. Er is een duimafdruk nodig voor toegang"zegt Theresa. "Daarom ga je met ons mee"zegt Thomas. "Ik weet het niet. We hebben haar toch eigenlijk niet nodig. Niet alles van haar. Alleen haar vinger"zegt Gally. "Stop"zegt Thomas. "Vind je dat erg? Ze heeft Minho ergere dingen laten doen"zegt Gally. "Dat is niet het plan. Hou op."zeg ik. "Dat verandert niets. Doe met me wat je wilt. Je komt de voordeur niet door" "We weten dat ze gemerkt zijn"onderbreek ik Theresa. "En daar ga je ons ook mee helpen"zeg ik.
JE LEEST
The Death Cure (TMR) VOLTOOID
Science-FictionLaura is samen met Minho opgepakt door WCKD. Ze hebben haar gehersenspoeld en ze denk nu dat ze een Asassin is. Je weet wel zo iemand die van toren hogen gebouwen af springt en zonder iets te breken op zijn voeten terecht komt. In ieder geval, ze ko...