P7

543 17 2
                                    

Zoals die persoon voorspelt had, ging ik ze achterna. Ze reden ergens naar binnen, onder een parkeergarage. De auto's stoppen en de personen stappen uit. Ik loop gewoon door, maar wordt tegen gehouden door iemand die schreeuwt. "Iemand van Wicked!"schreeuwt de persoon. Er worden geweren op me gericht. En al snel hoor ik dat ze gaan schieten. Het lijkt alsof alles in slowmotion gaat en ik alle tijd van de wereld heb. De een na de andere kogel mist me.


"Wacht, laat het met rust"zegt een persoon en komt tussen de mensen te staan die schieten. "Het?"vraag ik en dor de helm af. Het groepje wat was ontvoerd, kijken me aan alsof ze me al jaren kennen. De jongen die me net 'beledigde' komt vanaf achteren naar voren gelopen, starend naar iets in mijn nek.  Hij wilde het ding in m'n nek pakken, maar ik duw zijn arm weg en vloer hem. "Rustig aan, we zijn aan de zelfde kant"zegt de jongen die zo juist 'gevallen' is. Maar hij staat al snel op.  Na een doodse stilte doet de jongen zijn masker af. "Hey greenie"zegt hij. De jongen met de bruine haren staart hem aan, en rent naar hem toe. En slaat de andere in zijn gezicht. Het zou zo veel makkelijker zijn als ik de namen zou kennen. "Stop het is goed"zegt de jongen op de vloer. "Stop ermee"zegt een blonde jongen die naar de bruin harige jongen rent. "Hij heeft Chuck vermoord"zegt de bruin harige jongen. "Chuck?"vraag ik, de naam komt me zo bekend voor. Het jongetje was als broertje voor me was in The Glade. "Je herinnert je Chuck, maar ons niet?"vraagt de jongen met de blonde haren aan me. Ik schud mijn hoofd en kijk omlaag. "Die had ik verdiend. Iemand anders, Fry, Newt? Misschien jij? Laura?"vraagt de jongen die net op de grond lag en nu weer staat. "Kennen jullie hem?"vraagt een donkere man achter ons. "Hij was een oude vriend"zegt weer iemand. "Hoe is dit mogelijk? Ik snap niet.. we zagen je sterven"zegt de blonde jongen. "Nee, jullie lieten me achter om te sterven, als we jullie net niet hadden gevonden zouden jullie dood zijn. Wat doen jullie hier?"zegt de jongen. "Minho, WCKD houd hem hier gevangen. Laura eigenlijk ook maar ze is zelf ontsnapt. Hoe weten we niet. Ze is alleen niet de normale haar"zegt de blonde jongen. "Ik kan jullie helpen met beide problemen, volg me"zegt de jongen. "Ik ga nergens heen met jou?"zegt ze bruin harige jongen. "Dat moet je zelf weten, maar ik kan je achter die muren krijgen"zegt de jongen.

The Death Cure (TMR) VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu