"Fan,dah la tu jom kita balik"pujuk Mike William merangkap bapa saudara kepada budak yang berumur 9 tahun itu.
"Fan nak mama dengan papa,ke..kenapa di..diaorang tinggalk..kan fan hiks..hiks"balas Fan dengan tangisnya.
"Uncle,kenapa diaorang bunuh papa dan mama.dia cakap dia khianat pa..pa sebab kuasa be..betul ke",Tanya Fan dengan tersedu.
nanti Fan dah besar mesti fan faham,sekarang kita balik ye Fan.kita pergi pindah itali tinggal dengan adrian sekali",kata Mike William
"dan uncle akan ajar Fan untuk balas yang 'dia' dah buat".desis hati Mike William
"okey uncle"
"Fan akan balas apa yang 'dia' dah buat kat mama dan papa",tekad Fan
******
"Pakngah,lepaskan kitaorang lah",jerit budak yang berumur 8 tahun itu."Lepaskan korang,huh memang taklah sebab korang lah lubuk kekayaan aku nanti hahaha.Lepas susah payah aku nak bunuh mak bapak korang ,ingat senang aku nak lepaskan korang macam tu je".kata bapa saudaranya dengan kejam.
"Pakngah jahat,kenapa pakngah sanggup bunuh abang sendiri,baba kitaorang hah!".jerit budak itu.
"Aku just nak harta je.Aku pun nak kaya macam bapak korang tu."balas bapa saudaranya.
"Dah korang bawa budak-budak ni masuk dalam rumah".arah bapa saudaranya kepada bodyguard.
"Err bos budak lelaki tu dah larikan diri."tunduk bodyguardnya kerana takut akan bosnya itu.
"macam mana korang buat kerja hah!".marah bosnya itu.
"aku nak korang cari dia"
"baik bos"
"Hurmm tak dapat kau pun takpe budak.Adik kau pun jadilah.Haha".sambil melihat budak perempuan yang berumur 4 tahun yang sedang tidur.
******
"Maafkan abang dik,abang janji abang akan ambil balik adik daripada orang tua kejam itu",tekad budak itu lagi.Lalu budak itu melintas jalan raya tanpa memandang kiri dan kanan kerana risau akan bodyguard bapa saudaranya yang ingin menangkapnya dan 'dushhh' dia langgar oleh kereta BMW milik Fan dan Unclenya.
"Uncle langgar apa tu?",tanya Fan.
"Entahlah Fan,jom kita turun dan tengok",ajak Mike William
"Ya allah,Fan jom kita tolong budak ni. Hishh anak siapa la yang lari malam-malam ni,bawak beg dia sekali".kata Mike William.
Lantas mereka berdua menghantar budak itu untuk terima rawatan di hospital.
DI HOSPITAL
"macam mana dengan keadaan dia doktor?".tanya Mike William kepada doktor yang sudah berusia itu.
"Awak jangan risau,keadaan dia tidak serius sangat cuma kepala dan tangan dia luka sedikit".balas doktor
"oh,kalau begitu boleh kami masuk?",tanya Mike William lagi.
"boleh"
"terima kasih doktor"
"sama-sama"
Lalu Mike William dan Fan masuk ke dalam bilik yang dirawat oleh budak itu.
******
"Nama kamu siapa?".tanya Mike William kepada budak itu.
"Ar.. Aryan uncle".dengan takut Aryan menjawap
Mike hanya menganggukkan kepala sahaja.
"Uncle nak tanya,kenapa kamu lari malam-malam ni,bahaya tau tak.Mana ibubapa kamu?mesti diaorang risaukan kamu".kata Mike dengan serius.
YOU ARE READING
Say Hye to Love
Romance[ 1 ] First book 📕 "Aku akan balas ape yang korang dah buat pada parents aku", Daniel "si.. Siapa kau? ", Nurin "Adik tunggu abang, abang akan ambil balik adik dari 'dia' ", Naufal ** "Aku akan jaga kau dengan baik sebab kau adalah separuh nyawa...