[15 TAHUN KEMUDIAN]
Bang!
Bang!
Bang!"Tu lo gestisci(kau uruskan dia)",arah Daniel Arfan dengan tegasnya
"buon capo(baik boss)".balas anak buahnya.
"Wuu,ganasnya bro.kau bunuh terus selalunya kau seksa dulu mangsa kau tu".kata Naufal Aryan dengan nada perli.
"Kenapa?kau nak jadi mangsa aku".kata Daniel Arfan sambil mengacukan pistolnya kepada Naufal Aryan.
"Jangan camtu bro,aku gurau je hehe".balas Naufal Aryan sambil mengangkat tanganya.walaupun dia juga mafia tapi pengaruh Daniel Arfan lebih lagi daripadanya.
"Weh,jom kita lepak nak tak?"celah Adrian yang baru tiba di markas.
"assalamualaikum".perli Alif.
"Bagilah salam,kau islamkan".kata Daniel senada.Baru ingat islam tapi bila bunuh org.. Opps hehe
"Hehe.walaikumsalam,sorry excited sangat bro".kata Adrian Michell
"weh kenapa Daniel tu,aku tengok semacam je".bisik Adrian Michell kepada Naufal Aryan.
"Aku rasa info pasal pembunuh arwah ma..".kata Naufal Aryan yang tidak dapat menghabiskan ayatnya itu.
"Di cosa stai parlando?(kauorang cakap apa tu?)".tanya Daniel Arfan dengan pandangan yang tajam.
"Err.nothing qualunque(err.tiada apa-apa)".jawap Naufal Aryan dan Adrian michell serentak.
Selain menjadi mafia,Daniel Arfan juga adalah pemilik Hotel William yang terdapat di beberapa tempat di Itali dan juga beberapa buah negara lain antaranya Malaysia.Hotel William adalah hasil usaha papanya sendiri dan juga telah berkembang hingga kini.Hotel William juga adalah salah satu hotel yang terkenal di Itali.
Naufal Aryan pula hanyalah berkerja sebagai mafia kerana suatu hari nanti dia ingin menuntut haknya di Malaysia iaitu pengurusan hal syarikat yang telah di rampas oleh 'dia'. Aryan juga hanya membantu Daniel dan Adrian apabila terluang.
Pekerjaan kedua Adrian Michell pula Ceo Syarikat ME Holdings iaitu syarikat yang pada mulanya milik Mike William tapi telah di ambil alih Adrian Michell William. Syarikat ME adalah titik peluh Mike William sendiri walaupun pada mulanya hanya kecil tetapi menjadi besar sehingga sekarang.
Mereka menetap di Itali pada jangka masa yang lama, hanya 3 kali sahaja mereka pulang ke Malaysia selepas peristiwa itu berlaku.
******
"Yeahh,akhirnya habis dah exam stpm kita kan".kata Nurin Arya dengan terujanya"Nanti petang kita hangout nak tak?".tanya Deya Sofia.
Alifah Imarah yang mendengar perkataan 'hangout' lantas memberikan jawapannya iaitu pergi.
"Aku rasa tak bolehlah".kata Nurin Arya dengan sayunya.
"Alah,cuba kau mintak dulu dengan mama dan papa kau".pujuk Deya sofia.
"Aku rasa diaorang akan jawap dengan tangan bukannya mulut,huh".keluh Nurin Arya.
Deya sofia dan Alifah Imarah yang mendengar keluhan Nurin Arya hanya dapat memberi kata-kata semangat kerana mereka sudah tahu akan keperitan yang dialami oleh Nurin Arya sejak kecil lagi.
"Sabar tau Nurin,kau jangan mengeluh macam ni,tak baik tau.kau jangan risau aku dan Fia akan tolong kau erk".nasihat Alifah Imarah.Deya sofia yang mendengarnya terus mengiyakannya saja.
"Thanks korang"
"welcome babe"
Lantas mereka bertiga memeluk antara satu sama lain sambil menghiraukan pandangan orang lain. Yelah tengah panas buat adegan begitu tapi takpe dengan kawan sejantina je.
SKIP
Deya sofia pov
Sesampainya kitaorang kat rumah Nurin,terus kami keluar dari kereta dan pergi ke arah loceng rumah.Sebelum aku dan Mar(Alifah Imarah) tekan loceng rumah,kami terdengar suara perempuan menangis dan yes aku tahu tu suara Nurin.
"Ni mesti makbapak dia pukul dia lagi.Aku rasa better kita report polis lah".kata Alifah imarah dengan nada marah.
"Huh,kau ingat tak masa kita form 5 Nurin ada tak datang sekolah dua bulan beb sebab ada orang report pasal kes dera Nurin and yup bapak dia kena penjara tapi taklama 1 hari je tho sebab pengaruh daddy dia tu kuat and.."balasku yang tidak dapat menghabiskan ayat.
"And lepas keluar penjara tu daddy dia cari orang yang pergi report and dia kurung Nurin kerana tuduh nurin yang pergi mengadu".kata Alifah Imarah dengan tidak puas hati.
"Tapi kan kadanng-kadang aku pikir kenapa diaorang dera anak sendiri buat macam anak tiri je si n..".ayatku ku dipotong lagi.
"Haa,aku rasa Nurin tu bukan anak diaoranglah sebab tu diaorang dera nurin kan..adoihhh kenapa kau hempuk aku".adu Alifah Imarah.
"Kan dah kena,selalu je kau potong ayat aku kan,hish dahlah tak baik cakap macam tu mesti ada sebab tersendiri diaorang la tu".kataku yang ingin menyedapakn hati je.
Seraya itu kami menekan loceng rumah Nurin.
Tingtong!tingtong!
END FIA POV
NURIN POV
"Sakit ma,pa .Maafkan Nurin tapi Nurin nak keluar kejap je".aduku kepada mama dan papa tapi diaorang ignore kan aku je hmm
"Kitaorang memang suka sakitkan kau,kan abang".sinis mama kepadaku sambil menunjal kepalaku .
"Betultu sayang and berapa kali aku nak cakap jangan panggil kami mama papa,panggil kami tuan puan faham".tengking papa kepadaku.
Lalu mama menarik rambutku dan menolak kepalaku.Ya Allah kenapa mama dan papa aku selalu berkasar ,tiadakah kasih sayang seorang ibu dan ayah kepadaku.Apakah salahku ya Allah.
Tingtong!tingtong!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
YOU ARE READING
Say Hye to Love
Romantiek[ 1 ] First book 📕 "Aku akan balas ape yang korang dah buat pada parents aku", Daniel "si.. Siapa kau? ", Nurin "Adik tunggu abang, abang akan ambil balik adik dari 'dia' ", Naufal ** "Aku akan jaga kau dengan baik sebab kau adalah separuh nyawa...