t h r e e

820 100 0
                                    

P a r k' s  V i l l a

Jimin membawa suitcase lalu melangkah turun ke bawah. Sudah seminggu dia pulang dari London. Hari ini dia akan mula mengambil alih jawatan appanya di syarikat milik keluarga mereka.

"Jimin, come and eat your breakfast." panggil pn.park sambil tangannya mencedok nasi goreng kimchi ke dalam pinggan. Tn.park masih ralit membaca surat khabar, rutin hariannya setiap hari.

Jimin mengambil tempat di depan pn.park. Tangannya mula mengambil roti bakar bersalut mentega lalu digigit sedikit.

"Chim, dah ready untuk hari ni?" tanya tn.park seusai kopi dihirup sedikit. Jimin mengangguk kecil. Nafas dihembus pendek.

"Omma tau jimin pasti boleh buat. Lagipun, kami hantar kamu study dekat sana atas sebab ini lah. Jangan hampakan kami ya?" nasihat pn.park panjang lebar.

Jimin tersenyum lembut sambil mengangguk. "Dah, jom. Jumpa petang nanti yeobo." pamit tn.park menghadiahkan ciuman di pipi isteri tercinta. Jimin sudah sedia menunggu appanya dari dalam kereta.

"Bye oppa, chim. Goodluck sayang." Pn.park menghantar pemergian suami dan anak lelakinya sebelum masuk ke dalam rumah.



🌟🌟🌟



K A N A D A 🌤

Wanita tua itu sedang duduk di gazebo belakang rumahnya sambil termenung. Matanya berkaca mengenangkan khilafnya 10 tahun yang lalu.

Suaminya datang menghampiri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Suaminya datang menghampiri. Si isteri ditarik ke dalam pelukan. Mereka berdua kesal akan hal yang dilakukan mereka sendiri.

"Shush...shush...yeobo...saya tau awak kesal. Saya tengah berusaha jejak dia. Awak jangan risau. Kita pasti akan bertemu dengannya satu hari nanti. Itu janji saya."

Mereka tidak sedar bahawa perbualan mereka didengari seseorang. "Dia? Siapa dia yang omma appa maksudkan ni?"

Pertanyaan yang dilontarkan oleh seojoon itu seseungguhnya amat mengejutkan mereka. Pasangan suami isteri itu saling memandang. Si anak masih lagi menanti jawapan.

"Answer me omma! appa! Dia siapa?"

Tn.song menghembus nafas berat. "Seojoon, sebenarnya ada something yang kamu perlu tahu. Kami minta maaf sebab rahsiakan perkara ni dari kamu."

Seojoon berdebar. Tiba2 saja dia teringatkan gambar seorang gadis kecil yang terselit elok di dalam dompet appanya minggu lalu. Setahu seojoon, hanya dialah satu2 nya anak dalam keluarga song.

"Kamu bukan satu2 nya anak kami joon. Kamu ada seorang kakak joon..." pn.song memberitahu seojoon dengan mata yang berkaca.

"Jadi gambar budak perempuan yang joon jumpa tu noona joon? Kenapa omma appa nak kena sembunyikan benda ni? Jadi, joon hidup dalam penipuan selama ni?!" Buat pertama kali, seojoon meninggi suara terhadap parentsnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Jadi gambar budak perempuan yang joon jumpa tu noona joon? Kenapa omma appa nak kena sembunyikan benda ni? Jadi, joon hidup dalam penipuan selama ni?!" Buat pertama kali, seojoon meninggi suara terhadap parentsnya.

Tn dan pn.song hanya mampu menangis hiba. Masih terngiang2 tangisan anak perempuan mereka yang ditinggalkan di Rumah Anak Yatim Pohang.

"Mana noona sekarang?" Mata seojoon berkaca. Selama ni dia ada kakak tempat dia bermanja? Sungguh hatinya kesal dengan rahsia yang baru diterima hari ini.

"Kami tinggalkan dia di Korea. Kami terpaksa waktu tu seojoon. Maafkan kami." seojoon melangkah ke bilik menghempas pintu kuat, tanda marah.

"Macam mana ni yeobo?" pn.song rebah ke lantai kerana terlalu sedih namun sempat disambut suaminya.

"Gwenchana yeobo. Kita pasti akan berjumpa dengan seong im. Pasti. Itu janji saya."



🌟🌟🌟



B o j i ' s  W o r l d

"Oppa nak air apa2 tak?" tanya jihyo yang terjegul kepalanya di depan bilik pejabat bogum. "Macam biasa sayang, boleh?"

Jihyo mengangguk lalu menuju ke pantri. Bogum meneruskan kerja melihat projek2 yang baru masuk. Ada satu projek yang dapat mencuri perhatiannya. Kertas kerja itu diambil lalu dibelek lama.

"Star's Empire?"

"Oppa, nah airnya." Bogum menyambut lalu diteguknya sedikit. Ah lega!

"Eottae oppa?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Eottae oppa?"

"Good sayang. As always..." jihyo berpuas hati dengan komen bogum. Langkahnya untuk keluar terbantut tatkala namanya diseru semula.

"Nae oppa?"

"Sini kejap. Ada hal oppa nak tanya ni."

Jihyo menunggu kata2 dari bogum.
"I want to know more about Star's Empire. Oppa macam berminat untuk bekerjasama dengan pihak sana."

"Oh yang itu, nanti hyo call pihak sana, and maybe kita boleh tentukan masa nak berjumpa?"

"Hmmm that's a good idea sayang. Nanti teman oppa okay?"

Jihyo menjentik dahi bogum lembut. Terkebil2 lelaki itu menggosok dahi yang merah.

"Yang itu mestilah. I'm your secretary. Remember?"

"I forgot your position darling. I thought you are my wife to be. Hmm?"

Jihyo mencebik manja. Sempat lagi nak berchia2 pulak cik tunang kita ni.

"Sayang?" tangan jihyo dicapai lalu diusap lembut. Jihyo menunggu kata sambil matanya memandang penuh kasih ke arah tunangnya itu.

"I love you. Really love you."

"I love you too oppa!"





T b c
V o t e
C o m m e n t

Destiny | MinHyo Where stories live. Discover now