n i n e t e e n

578 84 0
                                    

"I'll rather die than seeing you getting hurt..."

🌸🌸🌸

Bogum mundar mandir di dalam bilik tidurnya. Telefon bimbit digenggam erat. Seingatnya tadi dia berpesan kepada jihyo supaya menelefonnya kalau dah sampai rumah. Tapi sekarang dah 12 lebih, bukan kata call, message pun tak ada. Dia cuba mendail nombor tunangnya itu namun tidak berjawab. Makin tak tenteram hatinya.

Telefon bimbitnya tiba2 berbunyi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Telefon bimbitnya tiba2 berbunyi. Tertera nombor jihyo di skrin. Cepat2 butang jawab ditekan.

"Oppa, tolong hyo! Dowajuseyo!!!" suara jihyo menjerit ketakutan terdengar di corong telefon.

"Sayang, awak kat mana ni? Sayang! Answer me!" balas bogum resah. Suara tunangnya itu jelas menunjukkan yang dia dalam ketakutan yang amat sangat. Keadaan diam seketika. Hanya deruan nafas berat terdengar.

"Arghhh!!!" suara jihyo kedengaran lagi sebelum talian dimatikan.

Makin tak senang duduk bogum dibuatnya. "Sayang!"

********************************

Rambut jihyo ditarik kasar oleh seorang perempuan bertopeng hitam itu. Dari jauh matanya sempat menangkap kelibat seorang lelaki tinggi lampai bersandar di hujung bilik. Kedua2 tangan dan kaki yang terikat menyukarkan dia untuk bergerak.

Dia hanya mampu menangis tika ini. Sempat dia menjerit meminta tolong kepada bogum sebelum pipinya ditampar kuat oleh perempuan misteri itu. Dia pengsan buat kali kedua.

Jihyo terjaga apabila percikan air menyinggah ke muka. Lelaki tinggi lampai tadi berdiri betul2 di depannya. Topeng muka tidak pernah dibuka.

"Siapa kau? Kenapa kau culik aku?" soalan jihyo tak berbalas. Lelaki tadi hanya senyap.

"Yahh, aku tanya kau ni? Siapa kau? Kau nak apa dari aku ha?!" jerit jihyo kuat.

"Tak payahlah nak jerit kuat2 jihyo, kami bukannya pekak." jawab perempuan misteri yang muncul tiba2 sambil memegang telefon bimbit kepunyaan jihyo.

"Eh korang siapa ha? Dan kau, macam mana kau boleh tahu nama aku?!" tanya jihyo berani walaupun jauh di sudut hati, dia sangat takut sekarang.

"Mestilah aku tahu nama kau. Kita kan pernah berkawan dulu song jihyo-si?" perempuan misteri itu menanggalkan topeng mukanya.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Destiny | MinHyo Where stories live. Discover now