"I just want to be alone for now. Please, understand me..."
🌸🌸🌸
Jimin mengetuk pintu rumah jihyo berkali2. Risau hatinya melihat jihyo tadi. Sudahlah balik sendiri, takut pula jadi benda yang bukan2 nanti.
"Noona! Cheon seong im! Buka pintu ni!!!" ketukan di pintu makin kuat. Hatinya makin risau mendengar tangisan jihyo yang semakin kuat.
"Pergi!!!jangan kacau aku!!!" jerit jihyo. Pasu bunga dihempas kuat, pecah berderai. Serpihan kaca yang terkena tangannya. Darah yang mengalir dibiarkan. Sakit di tangan ini tidak dapat menandingi hatinya yang luka berdarah tika ini. Dia menangis semahunya mengenangkan peristiwa tadi.
Ketukan di pintu dan jeritan jimin tidak diendahkan. Dia rasa dikhianati. Nampak gayanya, impian untuk membina keluarga dengan bogum hancur berderai sama seperti hatinya sekarang. Jihyo masih melayan tangisnya.
Jimin yang mendengar kaca pecah berderai dari dalam rumah makin cemas. Dengan sekuat hati, dia cuba menghempap pintu berulang kali.
"Noona!" jimin meluru mendapatkan jihyo yang terduduk di sudut dinding. Tangan jihyo yang berdarah dibelek risau. Jihyo menunduk menangis teresak2.
"Noona, jom bersihkan luka dulu..." jimin ingin memapah jihyo namun pantas gadis itu menepis.
"Hajima! Jangan kacau aku. Just go! Leave me alone! Hisk...hisk..." makin kuat jihyo memeluk lututnya. Jujur, jimin rasa sakit melihat gadis di depannya ini menangis kerana lelaki lain. Sayang sangatkah kau dengan dia?macam mana dengan aku yang berharap dari dulu?
"Okay i will...but please, let me clean your wound first!" pinta jimin lemah. Jihyo yang masih menangis dipandang sayu. Perlahan2 dia menarik gadis itu ke dalam pelukan.
Dia juga turut mengalirkan air mata, mengenangkan dia juga berperasaan sama dengan gadis ini.
********************************
YOU ARE READING
Destiny | MinHyo
FanfictionPark Jimin pewaris kekayaan keluarganya dan Song Jihyo, gadis yatim piatu yang ditinggalkan kedua orang tuanya bertemu dalam keadaan tak disangka. Janji mereka untuk selalu bersama dimungkiri apabila Jimin berpindah ke luar negara tanpa pengetahuan...